  • 41. Data: 2013-09-03 00:58:50
    Temat: Re: F11 525xd
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-02 23:52, Użytkownik R2r napisał:

    > IMHO to nie żadna skrajność, ale częsty przypadek, że komuś wydaje się,
    > że skoro może kupić samochód to już go nań stać. A tymczasem utrzymanie
    > też kosztuje i to wcale nie tak mało a im bardziej egzotyczny samochód
    > tym te koszty bywają większe.

    Przy pierwszym samochodzie ma wytłumaczenie że nie pomyślał,
    jeśli tak zrobił przy kolejnym to znaczy że jest bezmyślnym idiotą.
    Tacy oczywiście istnieją ale nie nazwał bym ich częstymi przypadkami.
    Już częściej masz kombinatorów w stylu kupił samochód z sporym
    zużyciem benzyny i teraz w celu obniżenia kosztów musi dołożyć
    instalację LPG.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2013-09-03 08:15:18
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-02 19:09, Lewis pisze:
    > Dziś jeździliśmy tym 2.3T i w trasie wyszło nam ~9.7LPG po przeliczeniu
    > na dystrybutorze. prędkość 100-130. W butlę wchodzi 53l, przejechaliśmy
    > ~550km zbiornikiem
    >
    > Więc śmiało co 500km mozna tankować.

    tyle że tym dieslem jadąc 100-130 mogę tankować co >1000km... Problem w
    tym, że rzadko tak jeżdżę, bo częściej latam autostradami, gdzie
    rozpędzam się bardziej.

    Łukasz

  • 43. Data: 2013-09-03 09:46:06
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-03 08:15, ddddddd pisze:

    > tyle że tym dieslem jadąc 100-130 mogę tankować co >1000km... Problem w
    > tym, że rzadko tak jeżdżę, bo częściej latam autostradami, gdzie
    > rozpędzam się bardziej.

    I jadąc ten >1000km nie zatrzymujesz się ani na minutę żeby rozprostować
    nogi, opróżnić pęcherz, zjeść nic?

    Lewis

  • 44. Data: 2013-09-03 10:22:10
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-09-03 00:58, RadoslawF pisze:
    > Już częściej masz kombinatorów w stylu kupił samochód z sporym
    > zużyciem benzyny i teraz w celu obniżenia kosztów musi dołożyć
    > instalację LPG.

    i do tego opony kupić używane ale dopiero po zjechaniu starych do
    slicków lub zabraniu dowodu rejestracyjnego, a uszkodzony zawór erg
    zaślepić, katalizator wywalić, potłuczony klosz zakleić plastrem itd.
    itp. Zdarzają się i tacy, którzy potrafią nawet do klocków hamulcowych
    dospawać podkładki zamiast wymienić zużyte tarcze. itd. itp.
    A ile razy choćby i tu na grupie słychać było płacz na wysokie ceny
    żarówek? A ile razy zdarzały się przypadki pytań - jak z samych ich
    treści wynikało - kompletnych laików, którzy nagle sami zapragnęli
    naprawić samochód, bo ich zdaniem warsztat za drogo sobie ceni pracę i
    wiedzę? O sprawach takich jak ubezpieczenie nie wspomnę. Są tacy co nie
    mają nawet obowiązkowego a i bez przeglądów coraz więcej podobno jeździ.
    Mówisz, że to wszystko w sumie to nie są dość częste przypadki? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 45. Data: 2013-09-03 10:50:40
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-09-03 09:46, Lewis pisze:

    > I jadąc ten >1000km nie zatrzymujesz się ani na minutę żeby rozprostować
    > nogi, opróżnić pęcherz, zjeść nic?

    napisałem że zwykle nie jeżdżę 1000km na raz. A przy 600km dziennie
    zatrzymuję się kilka razy u klienta, gdzie podczas pracy mogę opróżnić
    pęcherz i wypić kawę, na postoje w trakcie jazdy szkoda mi czasu, wolę
    wcześniej być w domu i tam się wypróżniać (wiem że to nieoszczędne :P)

    Łukasz

  • 46. Data: 2013-09-03 13:49:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-03 10:22, Użytkownik R2r napisał:

> [...]
    > mają nawet obowiązkowego a i bez przeglądów coraz więcej podobno jeździ.
    > Mówisz, że to wszystko w sumie to nie są dość częste przypadki? ;-)

    Wywalanie katalizatora czy filtru cząstek stałych jest słuszne i
    zbawienne dla osiągów auta, niestety producenci montują tam teraz
    czujniki i sprawa przestała być prostą operacją dla spawacza.
    Jak klosz pęknie to zanim przyjdzie zamówiony nowy lepiej zakleić
    plastrem niż jeździć bez niego.
    Myku z dospawaniem podkładek do klocków nie znałem, potwierdza to
    fakt ze inwencja ludzi biednych nie zna granic a często i rozumu.
    O jeżdżących bez OC słyszę i podobno jest ich coraz więcej, będzie
    mniej jak zaczną nagłaśniać roszczenia firm ubezpieczeniowych.
    Rekordzista ma zobowiązanie na półtora miliona zł, nawet jak tego
    z niego nie ściągną to na pewno nie zaoszczędził na niepłaceniu.
    Opony jeśli ktoś nie zapierdala 200km/h tylko buja się po mieście
    regulaminowe 50 czy 70km/h to regenerowane z nadlewkami go nie
    zabiją.
    I wszystko to nie są jednak częste przypadki.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2013-09-03 14:28:50
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-09-03 13:49, RadoslawF pisze:

    > Wywalanie katalizatora czy filtru cząstek stałych jest słuszne i
    > zbawienne dla osiągów auta,
    Zapewne. Również dla skrócenia życia ludzi np. chorobami nowotworowymi.
    Ale ja - gdybyś nie zauważył - nie o tym.

    > I wszystko to nie są jednak częste przypadki.
    Wystarczająco częste aby zauważyć, ze są i nie są jednostkowymi.
    Zresztą nawet jednostkowe przypadki świadczą o tym, że implikacja, do
    której się odniosłem nie jest prawdziwa. Z faktu, że możesz samochód
    kupić nie wynika, że Cię na niego stać. I tyle.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 48. Data: 2013-09-03 15:33:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-03 14:28, Użytkownik R2r napisał:

    > Zapewne. Również dla skrócenia życia ludzi np. chorobami nowotworowymi.
    > Ale ja - gdybyś nie zauważył - nie o tym.

    Zabawne jest że więcej tlenku czy dwutlenku węgla generują statki
    napędzane mazutem, i nikt ich za to nie ściga ani nie zmusza do
    stosowania niepełnosprawnych urządzeń jak to jest w przypadku
    pojazdów osobowych.

> [...]
    > której się odniosłem nie jest prawdziwa. Z faktu, że możesz samochód
    > kupić nie wynika, że Cię na niego stać. I tyle.

    Nie napisałem że skoro kupił to go stać, napisałem że jeśli permanentnie
    kupuje taki na którego go nie stać jest "bezmyślnym idiotą", ale fakt że
    znamy takich kilku nie oznacza że to częste przypadki.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-09-03 17:34:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > W sumie to masz rację nie muszę niczego nikomu udowadniać

    Otóż to.
    Nie musisz też udowadniać, że to co powyższe (zakładając że jest jak
    piszesz) to norma wśród benzyniaków.
    Tego się trzymaj.

  • 50. Data: 2013-09-03 22:11:01
    Od: "uPemek" <...@...x>

    Cavallino <c...@k...pl> naskrobał(a):
    > No właśnie znam.
    > I właśnie dlatego mam dosyć benzyniaków.
    > Nie, a czy auto nieco słabsze (180 KM), ale sporo lżejszcze może być?
    > Bez pałowania pali 10 w trasie i 14 w mieście, jak zaczynasz gazu
    > używać, to 20 l nie jest problemem nawet na trasie.

    Czy czasem nie koloryzujesz? Mi Polonez 1.6 palił 15-17l w mieście przy mocy
    75KM...

    > To mszę daj, bo albo masz kłopoty z liczeniem, albo trafiłeś na cud
    > techniki benzynowej, że dodatkowe 150 KM nie zwiększa Ci spalania.....

    A u Ciebie jakim cudem dodatkowe 105KM pozwala zmniejszyć spalanie? Czyżby tak
    poprawiono pierwotny projekt Delty? ;-)

    Pozdr