  • 1. Data: 2013-08-30 17:10:27
    Temat: nowe pytania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://www.prawojazdy.com.pl/testy
    http://regiomoto.pl/portal/nowe-testy-egzaminacyjne-
    na-prawo-jazdy-2013

    wyglada rozsadniej niz demo ktore krazylo wczesniej.

    J.

  • 2. Data: 2013-08-30 19:35:26
    Temat: Re: nowe pytania
    Od: <6...@4...193527.invalid> (Tom N)

    J.F w

    > http://www.prawojazdy.com.pl/testy
    > http://regiomoto.pl/portal/nowe-testy-egzaminacyjne-
    na-prawo-jazdy-2013

    > wyglada rozsadniej niz demo ktore krazylo wczesniej.

    "Czy jadąc w pogodną noc oznaczoną znakami krętą drogą,"
    "Czy na tym skrzyżowaniu musisz ustąpić"
    "Czy zgodnie z przepisami masz obowiązek jechania z prędkością "
    "Czy za tym znakiem możesz zatrzymać pojazd na czas krótszy niż 1 minuta?"

    I tyle o rozsądku...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-08-30 21:05:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    J.F w
> [...]

    >"Czy zgodnie z przepisami masz obowiązek jechania z prędkością "
    >"Czy za tym znakiem możesz zatrzymać pojazd na czas krótszy niż 1

    Ale o co chodzi ? Tym razem odpowiedzi nie nastreczaja watpliwosci.

    J.

  • 4. Data: 2013-08-31 12:33:52
    Od: <9...@8...123352.invalid> (Tom N)

    J.F w

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    > J.F w

    > Ale o co chodzi ? Tym razem odpowiedzi nie nastreczaja watpliwosci.

    Nie?
    A _musisz_ , czy zgodnie z przepisami *masz obowiązek*?
    _Możesz_ zatrzymać pojazd za znakiem B-36, czy nie *możesz* -- nawet na
    godzinę, jeśli będzie korek -- a jeśli nie będzie korka to na 10 sekund?

    ITD, itp...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2013-08-31 13:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 12:33:52 +0200, Tom N napisał(a):
    > J.F w

    > Nie?
    > A _musisz_ , czy zgodnie z przepisami *masz obowiązek*?

    Praktycznie na jedno wychodzi.

    > _Możesz_ zatrzymać pojazd za znakiem B-36, czy nie *możesz* -- nawet na
    > godzinę, jeśli będzie korek

    No fakt, bedzie korek to musisz zatrzymac, chocbys nie chcial.
    Ale jeszcze do tego jest stosowny film i korka nie ma.

    >-- a jeśli nie będzie korka to na 10 sekund?

    Na filmie jest tez wymalowana linia ciagla i brak mozliwosci ominiecia
    ... ale jednak znak wazniejszy - widac zarzadca tej drogi uznal ze
    mozna sie zatrzymac na minute i zablokowac ruch :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-08-31 23:23:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Aug 2013, J.F. wrote:

    > Praktycznie na jedno wychodzi.

    Jeśli jest to pytanie "zgodne z prawem", to zdecydowanie nie.
    Skoro egzamin jest urzędowy, to nie powinien bazować na
    nieprawidłowych pojęciach.

    > Na filmie jest tez wymalowana linia ciagla i brak mozliwosci ominiecia
    > ... ale jednak znak wazniejszy

    Zapodaj jaki znak, bo nie jarzę o który chodzi.
    Jeśli chodzi o przykład z zakazem postoju, to złośliwość polega
    na tym, że tam są miejsca parkingowe przy jezdni, ale zajęte.
    Te miejsca są NA DRODZE (nawet jeszcze przed chodnikiem)!
    Brak możliwości cofania utrudnia mi sprawdzenie, czy pytanie
    dotyczy zatrzymania NA JEZDNI czy NA DRODZE :)

    > - widac zarzadca tej drogi uznal ze
    > mozna sie zatrzymac na minute i zablokowac ruch :-)

    Przecież za to jest "osobny" mandat.
    Jeśli zakazy są zapisane w różnych miejscach, to obowiązują
    niezależnie od siebie i np. znak "zakaz postoju" nie uchyla
    zakazu zatrzymania wynikłego z innego przepisu.
    Cennik mandatów sekcja L pozycja 130.
    Cennik mandatów jest rozporządzeniem, takim samym jak znaki drogowe.
    Sam znak nie zabrania, ale nie wolno zatrzymać się z innych
    przyczyn, znaczy nie wolno.

    pzdr, Gotfryd