  • 11. Data: 2012-05-20 15:21:00
    Temat: Re: Eye-Fi - ktos używał?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 20.05.2012 15:05, Grejon wrote:

    > Mnie.

    U mnie zawsze "błąd połączenia spowodowany nieprawidłowym ustawieniem APN"

    Masz zwykłe ustawienia jakie podają w sieci i na stronie orange czy jest
    jakiś haczyk?

    Mirek.

  • 12. Data: 2012-05-20 15:45:44
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-05-20 15:21, Mirek pisze:

    > U mnie zawsze "błąd połączenia spowodowany nieprawidłowym ustawieniem APN"
    >
    > Masz zwykłe ustawienia jakie podają w sieci i na stronie orange czy jest
    > jakiś haczyk?

    Ustawienia dyktowała mi babka na infolinii, ale ztcw to są zwykłe
    ustawienia.

    APN internet
    nazwa użytkownika internet
    hasło: chyba też internet bo mam wygwiazdkowane :)
    serwer 194.204.159.1 (standardowy DNS tpsy)
    Typ APN default

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 13. Data: 2012-05-20 18:18:24
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 05/20/2012 02:07 PM, Atlantis wrote:

    > To ma być problem?
    > Dzwonią wszystkie w danej chwili aktywne, dokładnie tak, jak to ma
    > miejsce w przypadku telefonii VoIP (tam jakoś multilogowanie nikomu nie
    > przeszkadza).

    Takie rzeczy tylko w Play:
    http://media2.pl/telekomunikacja/41113-Play-przydzie
    lil-jeden-numer-dwom-osobom.html

    pozdr.
    w.

  • 14. Data: 2012-05-20 20:31:22
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-20 14:32, Michoo pisze:

    > Afaik tak - sieć komórkowa operuje na numerach IMSI (logując się do
    > sieci ustawiasz mapowanie nr telefonu->IMSI, jak w DNS) i ztcp nie
    > obsługuje wielu wpisów.

    A nie dałoby się zmodyfikować standardu? Wymagałoby to stosowania
    zupełnie innych końcowych terminali (komórki, modemy) czy w teorii
    byłoby możliwe dostosowanie sieci, żeby działała z multilogowaniem, a
    same słuchawki nie widziały różnicy?

    > I obniżało rachunki. A tak masz kupiony pakiet na tablet i pakiet na
    > komórkę.

    I to jest właśnie chore podejście - sztuczne generowanie zysków przez
    zaklinanie rzeczywistości. A przecież gdyby ułatwić klientowi sprawę,
    ten chętniej instalowałby w rozmaite urządzenia korzystające z
    transmisji po sieci komórkowej. Poza wymienionymi wcześniej można
    jeszcze mnożyć pomysły - chociażby lokalizacja własnego samochodu. gdyby
    użytkownik mógł korzystać z wszystkiego na jednym rachunku i pakiecie
    przybywałyby kolejne urządzenia. A to aparat automatycznie uploadujący
    zdjęcia, a to internetowe radio w samochodzie, a to nowy laptop ze
    zintegrowanym modemem, a to tablet, a to nawigacja samochodowa z
    pobieraniem informacji o sytuacji na drodze i tak dalej. Wraz z każdym
    urządzeniem zwiększałoby się wykorzystanie transferu, a więc koniec
    końców klient musiałby kupić większy pakiet, przynosząc większy zysk
    operatorowi?

    A tak? Nawet jeśli pojawi się na rynku takie radio czy aparat, to
    istnieje bariera psychologiczna - kolejna karta SIM z nowym numerem,
    kolejne konto do doładowywania/abonament do płacenia...

  • 15. Data: 2012-05-20 20:35:18
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-20 18:18, Wojciech Waga pisze:

    > Takie rzeczy tylko w Play:
    > http://media2.pl/telekomunikacja/41113-Play-przydzie
    lil-jeden-numer-dwom-osobom.html

    Swoją drogą w artykule nie ma słowa o tym, żeby abonentów cyklicznie,
    naprzemiennie wywalało z sieci nawet w miejscach, gdzie zasięg powinien
    być dobry. Jeśli faktycznie tak jest (a nie wynika to z tego, że
    dziennikarz pominął ten fakt) to może jednak multilogowanie jest
    technicznie wykonalne? ;)

  • 16. Data: 2012-05-20 21:15:01
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-20 14:27, Mirek pisze:

    > Ten który jest aktualnie zalogowany. Klonowanie kart już przecież dawno
    > było i podobno działało.

    Taa... Działało, dopóki nie wprowadzili nowej generacji kart SIM,
    odpornych na ten proceder. Teraz tego już nie da się robić
    nieoficjalnie, a oficjalnie taką obsługę proponuje tylko T-Mobile.

    Zresztą to niczego nie rozwiązuje. Zwróć uwagę na to, że mi zależało na
    opcjach internetowych. Co z tego, że mam w telefonie i tablecie/netbooku
    kartę w tamdemie T-Mobile? Chcąc skorzystać z Internetu na drugim
    urządzeniu muszę wylogować telefon i połączyć się ponownie (a to chwilę
    trwa). Jeśli ktoś będzie chciał do mnie zadzwonić, nie dodzwoni się -
    tablet/netbook nie wspiera połączeń telefonicznych.

    Już prościej będzie włączyć funkcję Hot Spota na smartfonie.

    A cóż tu dopiero mówić o pozostałych, potencjalnych urządzeniach...

  • 17. Data: 2012-05-20 21:18:13
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-20 14:32, bartekltg pisze:

    > Niby ok, ale ja a rowerze, zanim zjade z ulicy i odbiorę,
    > to zona w domu sie wkurzy że drugi telefon hałasuje;-)

    A co to za różnica w stosunku do dwóch różnych kart SIM i dwóch różnych
    telefonów? Bierzesz jeden na rower, rozmówca najpierw próbuje dodzwonić
    się na ten drugi - w domu rozlega się irytujący dzwonek telefonu,
    którego nikt nie odbiera.

    W zaproponowanym rozwiązaniu telefon w domu jednakże przestałby dzwonić
    wtedy, gdy Ty odebrałbyś go na rowerze. :)

  • 18. Data: 2012-05-20 21:24:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

> [...]
    > zupełnie innych końcowych terminali (komórki, modemy) czy w teorii
    > byłoby możliwe dostosowanie sieci, żeby działała z multilogowaniem,

    Do tego w ogóle nie trzeba modyfikacji standardu. Do jednego numeru
    można przypisac kilka kart SIM (już ktoś pisał, że w Playu tak potrfią).
    Podobnie można fakturować razem ruch z kilku kart. Tyle że operator
    nie ma żadnego interesu by tak robić.

> [...]
    > zaklinanie rzeczywistości. A przecież gdyby ułatwić klientowi sprawę,
    > ten chętniej instalowałby w rozmaite urządzenia korzystające z

    Pakiety transmisji danych tanieją dlatego, że starystyczny abonent
    wykorzystuje tylko niewielką część limitu, a nie dlatego, że koszt
    przesłana megabajta jest taki, jak by to wynikało z podzielenia ceny
    za pakiet przez jego wielkość.

    > Poza wymienionymi wcześniej można jeszcze mnożyć pomysły - chociażby
    > lokalizacja własnego samochodu.

    Mój sąsiad nie dzwoni do mojej żony, a sąsiadka do mnie tez nie.
    Moglibyśmy do spółki kupić taki wielokrotny abonament, wymienić
    się zapisami książek telefonicznych i ustawić wzajemne ignorowanie
    wpisów z tych książek.

    Im więcej takich kombinatorów, tym mniej chętnie operator obniża ceny.
    To ja już wolę żeby było tak jak jest.

    > A tak? Nawet jeśli pojawi się na rynku takie radio czy aparat, to
    > istnieje bariera psychologiczna - kolejna karta SIM z nowym numerem,
    > kolejne konto do doładowywania/abonament do płacenia...

    To jest problem do rozwązania przez księgowych, a nie techników.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2012-05-20 22:51:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 21:24, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Do tego w ogóle nie trzeba modyfikacji standardu. Do jednego numeru
    > można przypisac kilka kart SIM (już ktoś pisał, że w Playu tak potrfią).
    W play było kilka numerów do jednej karty.

    Masz jakieś informacje o kilku kartach na jeden numer? (Bo z tego co
    pamiętam klonowanie kart sprawiało, że można dzwonić z dwóch telefonów,
    ale odbierał ten, który zalogował się do sieci ostatni. (Ale dawno o tym
    czytałem, i chętnie uzupełnię wiedzę.)

    Michoo

  • 20. Data: 2012-05-20 22:54:35
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 20:35, Atlantis wrote:

> [...]
    > być dobry. Jeśli faktycznie tak jest (a nie wynika to z tego, że
    > dziennikarz pominął ten fakt) to może jednak multilogowanie jest
    Afaik zależnie od BTSa albo deautoryzuje na przemian, albo przychodzące
    idą do ostatnio zalogowanego.

    Michoo