  • 1. Data: 2012-05-20 00:39:19
    Temat: [OT, weekendowo] "przydasie"
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Nie kojarzę zupełnie takiego tematu tutaj, więć pozwólcie, że,
    inspirowany wątkiem o dyskietkach i zip-drives zapoczątkuję:

    Ograniczyłem już trochę wyluty "ciekawych i starych" US, oprócz tych,
    których mają wartość już czysto historyczną i są zupełnie niedostępne (w
    rozsądnych cenach, bo NOS zawsze sie znajdzie), wyleczyłem się z wylutów
    cewek o nieznanych parametrach z rdzeniami o nieznanych parametrach (tu
    głównie zasługa czytania postów Romana - że to wszystko da się kupić za
    parę złotych a przynajmniej jest pewne), ale...

    Co robicie z elektroniczno-informatycznymi zabytkami typu mój zdechły
    zip100 parallel, jakieś działające c64, spektrumna, atari "któreśtam",
    zupełnie sprawny streamer sprzed 20 lat, któryś z komputerów na 8080 i
    inne "zabytki techniki" praktycznie już nieprzydatne zupełnie, no ale
    żal "zutylizować"? Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 2. Data: 2012-05-20 01:14:07
    Temat: Re: [OT, weekendowo] "przydasie"
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Butek <e...@i...invalid> napisał(a):
> [...]
    > inne "zabytki techniki" praktycznie już nieprzydatne zupełnie, no ale żal
    > "zutylizować"? Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

    Opchnij entuzjaście staroci. Ewentualnie wymyśl jakieś ciekawe zastosowanie.
    Niech taki C64 coś robi, steruje jakimiś wyświetlaczem czy coś.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2012-05-20 06:24:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-20 00:39, Butek wrote:
> [...]
    > inne "zabytki techniki" praktycznie już nieprzydatne zupełnie, no ale
    > żal "zutylizować"? Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

    Przyjmę dowolną ilość[*] takiego złomu w dowolnym stanie :)

    [*] no wiadomo, w ludzkich granicach.

    U mnie tez jest problem "przydasię", ale na szczęscie ostatnio się
    przeprowadziłem i mam jakieś 25m2 na przydasię.

  • 4. Data: 2012-05-20 09:11:11
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-05-20 00:39, Butek pisze:
    > Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

    Tam gdzie się kończy powierzchnia magazynowa :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-05-20 10:57:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 09:11:11 +0200, PeJot napisał(a):
    > Tam gdzie się kończy powierzchnia magazynowa :)

    Tak jest.
    Przy czym jak jakis naped jest zepsuty, to juz czystym sumieniem mozna
    rozebrac na silniki - tego sie nie naprawi.

    J.

  • 6. Data: 2012-05-20 11:54:09
    Temat: Re: [OT, weekendowo]
    Od: " nenik" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak cos ma wartosc jak c64 czy spectrum, masz ochote i czas na stanie w
    pocztowej kolejce to sprzedaj.
    Takie zabawy w wyluty mialy sens gdy byl deficyt tych elementow.
    Dzis za 30zl masz caly szereg nowych rezystorow. Mozna sie bawic w elektronike
    hobbystyczna na 2 czy 3m2. Te 2m2 wystarczy aby zmontowac serie 50 czy 100szt
    malych plytek w smd.
    Sam co jakis czas wynosze do smietnika reklamowke przydasi, na raty mniej boli
    :) Ale dzieki temu wiem co mam i gdzie mam.

    Czasem hobby zmienia forme stajac sie obsesja, wtedy jest problem:)
    http://ngc.gazeta.pl/pl/tabu/galerie/zbieracze/2

  • 7. Data: 2012-05-20 12:11:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Przyjmę dowolną ilość[*] takiego złomu w dowolnym stanie :)
    >
    > [*] no wiadomo, w ludzkich granicach.

    Dwa tygodnie temu gmina zrobiła akcję zbierania elektrozłomu. Ogłaszali
    przez księdza z ambony :-)
    Zebrali trzy ciężarówki, jedna trzecia to były właśnie takie zabawki.
    Możesz spróbować ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2012-05-20 12:38:18
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-05-20 10:57, J.F. pisze:

    > Tak jest.
    /.../

    Mam dosyć spore zapasy szpejów rowerowych, zwykle używek. Jest tego
    trochę, bo serwisuję kilka rowerów w rodzinie i jeszcze po znajomych.
    Zwykle mam ochotę zachomikować kolejnego grata, ale cena złomu
    aluminiowego skutecznie rozwiązuje problem :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2012-05-20 18:45:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    PeJot wrote:
    (ciap)
> [...]
    > Zwykle mam ochotę zachomikować kolejnego grata, ale cena złomu
    > aluminiowego skutecznie rozwiązuje problem :>

    Może jakieś tryby do tego:
    http://dino.inosak.org/dokumentacje/korba.jpg

    --
    Włodek

  • 10. Data: 2012-05-20 19:02:31
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-05-20 18:45, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > PeJot wrote:
    > (ciap)
    >
    > Może jakieś tryby do tego:
    > http://dino.inosak.org/dokumentacje/korba.jpg

    Miało być OT no i jest :>

    OIDP koronka 22 i 34 w tym standardzie gdzieś mi tam zalega w
    przydasiach. Koronki 42 czasem bywają na A., z tym że trzeba nieco
    rozpiłować otwory mocujące( w STX stosowano nietypowy standard BCD ). A
    w ogóle myśl raczej o wymianie korb i osi, np. na współczesną Acerę +
    wkład 116-118 mm, wyjdzie taniej. Nie będziesz się martwić o koronki, bo
    te leżą po sklepach i nie zanosi się żeby Shimano wymyśliło jakiś nowy
    standard.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem