  • 21. Data: 2012-05-20 23:17:03
    Temat: Re: Eye-Fi - ktos używał?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > W play było kilka numerów do jednej karty.
    >
    > Masz jakieś informacje o kilku kartach na jeden numer? (Bo z tego co
    > pamiętam klonowanie kart sprawiało, że można dzwonić z dwóch telefonów,
    > ale odbierał ten, który zalogował się do sieci ostatni. (Ale dawno o tym
    > czytałem, i chętnie uzupełnię wiedzę.)

    Ten ktoś pisał o przypadku, kiedy to jeden numer przydzielono dwu różnym
    abonentom. Z powodu ogólnego burdelu. Ale przecież świadomie i planowo
    też by tak można. W ogóle wiele można, pod warunkiem, że się opłaci.
    Operatorom. Ale pośrednio abonentom też. To, że za psie pieniądze mam
    w domu komfortowe łącze 20Mb, zawdzięczam masowości internetu. Używam
    ledwie ułamka możliwości transferowych, podobnie jak inni moi bliżsi
    i dalsi sąsiedzi. I mówie tu o sieci stacjonarnej, którą -- gdyby było
    trzeba -- można dowolnie rozbudowywać. A w sieci komórkowej, te megabity,
    to ściema, w którą wierzą tylko naiwni. Megabity, to są dla nielicznych,
    bo eter nie jest z gumy. Gdyby wszyscy chcieli wszystko przez komórkę,
    każde radyjko, każdy tablecik, to by cała sieć stanęła. Dla tego trzeba
    ich po łapach. Albo po portfelu, skoro inaczej nie rozumieją.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2012-05-21 13:26:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 23:17, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ten ktoś pisał o przypadku, kiedy to jeden numer przydzielono dwu różnym
    > abonentom. Z powodu ogólnego burdelu. Ale przecież świadomie i planowo
    > też by tak można.
    No ale wg artykułu właśnie wtedy nie dzwoniły oba a tylko jeden z nich.

    Michoo

  • 23. Data: 2012-05-21 13:32:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > No ale wg artykułu właśnie wtedy nie dzwoniły oba a tylko jeden z nich.

    Nie czytałem. To by oznaczło, że po prostu dali dwie identyczne karty SIM.
    Ale da się też zrobić to samo w sposób cywilizowany i działający --
    kierować ruch na dany numer w dwa różnie miejsca ("miejsca" rozumiane
    jako zalogowane karty).

    Jarek

    --
    A w tym całym burdelu jedno wiem na pewno
    Jesteś moją królewną zwiewną

  • 24. Data: 2012-05-21 20:41:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <N...@w...pl>

    > A ja mam nadzieję, że operatorzy sieci komórkowych w końcu pójdą po rozum
    > do głowy i dadzą sobie spokój z tym tą idiotyczną, przestarzałą praktyką
    > "jeden użytkownik - jedna karta sim" ...

    Eye-Fi do sieci komórkowej jest ?

  • 25. Data: 2012-05-21 21:07:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <N...@w...pl>

> [...]
    > w przypadku telefonii VoIP (tam jakoś multilogowanie nikomu nie
    > przeszkadza). Nie dzwonią rzecz jasna urządzenia niekompatybilne z funkcją
    > telefonu (część tabletów, netbooki z wbudowanym modemem itp.).
    >
    > Jak ktoś nie chce, żeby dany telefon dzwonił, to pod odłożeniem wyłącza
    > go, albo przełącza na tryb offline.
    >
    > Przecież równie dobrze mógłbym mieć pretensje do kalendarza
    > synchronizowanego przez chmurkę - gdy zbliża się zapisana godzina
    > przypomnienie wyskakuje jednocześnie na smartfonie, pececie i tablecie. :)

    Jaka chmurka ? Synchronizują się bez niej i dokładnie tak beznadziejnie
    zachowują, że wszystkie przypominają to samo.

  • 26. Data: 2012-05-21 21:10:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl>

    > I obniżało rachunki. A tak masz kupiony pakiet na tablet i pakiet na
    > komórkę.

    Ale kolejnego nie kupisz bo nie będziesz płacił kolejnego abonamentu. A
    wszystko dlatego, że sieci mają monopol na te usługi. Gdybyś mógł sobie
    postawić stację bazową sieci komórkowej to aż tak dużo tych abonamentów nie
    potrzebowałbyś.

  • 27. Data: 2012-05-21 21:14:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > można przypisac kilka kart SIM (już ktoś pisał, że w Playu tak potrfią).
    > Podobnie można fakturować razem ruch z kilku kart. Tyle że operator

    Jakoś w firmach ma

  • 28. Data: 2012-05-21 21:18:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > każde radyjko, każdy tablecik, to by cała sieć stanęła. Dla tego trzeba
    > ich po łapach. Albo po portfelu, skoro inaczej nie rozumieją.

    A tu nic nie było o megabajtach tylko o wielodostępie. To generuje znacznie
    mniejszy koszt a przysparza zysków.

  • 29. Data: 2012-05-23 15:03:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 21 May 2012 21:10:54 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
    wystukał:

> [...]
    > wszystko dlatego, że sieci mają monopol na te usługi. Gdybyś mógł sobie
    > postawić stację bazową sieci komórkowej to aż tak dużo tych abonamentów

    nikt Ci nie broni.
    Tylko co tym zyskasz? gdzie ją dołączysz?
    bedziesz ją woził po całej Polsce?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2012-05-25 22:22:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > nikt Ci nie broni.
    > Tylko co tym zyskasz? gdzie ją dołączysz?
    > bedziesz ją woził po całej Polsce?

    Podłączę się do sieci darmowych BTSów i przestanę pieprzyć o tym, że mi
    operator czegoś nie oferuje