  • 21. Data: 2006-03-31 15:49:54
    Temat: Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    > dla czułości -67dBm, anten 0.6m które mają 44dBi @ 38GHz

    Saf dla STM-1 podaje czulosc -64dBm, anteny maja podobne zyski (tu ameryki
    nikt na nowo nie odkryje)

    > Dostępność będzie niezła ze względu na to ze sprzęt sobie sam z mocą
    > podskoczy w razie potrzeby.
    Hmm to ciekawe, mozesz sprecyzowac o jakiej konkretnie dostepnosci w skali
    roku mowimy ? Z tym podskakiwaniem mocy to ja bym sie tak nie rozpedzal,
    standardowo radia na 38GHz maja okolo +14dBm. O jakiej modulacji rozmawiamy?
    Saf dla linii SDH ma 128QAM. Wnioskujac po czulosci ktora podales to pewnie
    bedzie podobnie.

    > Ale to będzie nowy, nie sprawdzony produkt.
    tak sie sklada, ze telekomunikacja rozwija sie bardzo szybko i zawsze bedzie
    jakis 'nowy nie sprawdzony' produkt. Nowy nie znaczy zly :)

  • 22. Data: 2006-03-31 15:58:52
    Od: "Bortas" <x...@g...pl>

    Użytkownik "admin" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    |A moze kogos interesuje radiolinia NEC PASOLINK @34Mb/s
    | Ceny podam na priv a...@s...pl
    | Aro

    ceny podam na priv.. rozumiem ze tka wysokie ze az wstyd??:))

    ale powaznie rzecz biorac z tego co sie orientuje ceny NEC a SAF to jak
    porownac (cenowo!!!) mercedesa a malucha, radiolinie nec'a to chyba przerost
    formy nad trescia, jedyne co bylo fajne w nec'u ktorego widzialem to fakt ze
    ODU mialo fajna raczke:)

  • 23. Data: 2006-03-31 16:10:28
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Wojtasss wrote:

    > Po prostu była bardzo kiepska partia sprzętu i się wszyscy zrazili. A swego
    > czasu SAF był najtańszy, więc nikt nim nie gardził :). Nie sądze jednak, by
    > SAF nadepnął na odcisk wszystkim operatorom jednocześnie. Po prostu okazało
    > sie, że inny sprzęt jest lepszy, a i po drodze staniał sporo, więc wybór był
    > prosty :]

    I to jest prawda. Do pewnego momentu SAF był tani i dobry. Potem zaczeli
    eksperymentować z chipami ethernet i każda kolejna partia zachowywała
    się inaczej, z reguły gorzej. Trzeba było zdemontować całą partię.
    Jeśli nawet SAF wyciągnął wnioski z tej lekcji, to mleko się już rozlało...
    Natomiast urządzenia kupione dawniej działają dobrze i nie ma sensu ich
    demontować.

  • 24. Data: 2006-03-31 16:49:17
    Od: Michal Gawrylczyk <m...@g...pl>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > reasumujac zdecyduje sie chyba na safa :) Dobra cena (lepsza niz sagem)
    > budowa modulowa, dobry serwis w Polsce (slyszalem o firmie wierelesss czy
    > jakos tak), z safa odsyalaja z pytaniami i problemi do tych ludzi. Podobno
    > wiedza o czym jest mowa. Zreszta po co przeplacac jak nie widac roznicy
    > (dosia) :P
    >
    > BTW: skoro saf jest taki beee to czemu GTS ma ich zainstalowanych grubo
    > ponad 200 w swojej sieci, czemu CDP wiesza ten sprzet, czemu PRO-FUTURO
    > rowniez nie gardzi tymi radiami ? Sadze, ze Saf nadepnal komus w Polsce na

    Jezeli masz mozliwosci wyboru, to mocno zastanow sie zanim kupisz SAFa.
    Ericsson to dobry, sprawdzony, bezawaryjny sprzet. Zdecydowanie polece
    jeszcze Sagema, to tez sa swietne radiolinie. A SAF - jak juz wiele
    osob napisalo - jest bardzo awaryjny, i to nie tylko moduly ethernet,
    ale takze ODU. Ja bym sie w to z wlasnej woli nie pakowal ;-)

    Pozdro

  • 25. Data: 2006-03-31 17:09:00
    Od: "admin" <a...@a...pl>

    > ceny podam na priv.. rozumiem ze tka wysokie ze az wstyd??:))

    Nie wiem czy wstyd ale to nie jest grupa dla ofert handlowych.
    Moge tylko zaznaczyc ze kompletny link, 2 x IDI + 2xODU 0,6m
    to cena ponizej 30 tys zl.
    Aro

  • 26. Data: 2006-03-31 18:47:16
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 31 Mar 2006 18:10:28 +0200 I had a dream that Mariusz Krukowski
    <k...@n...spam.pl> wrote:
    >I to jest prawda. Do pewnego momentu SAF był tani i dobry. Potem zaczeli
    >eksperymentować z chipami ethernet i każda kolejna partia zachowywała
    >się inaczej, z reguły gorzej. Trzeba było zdemontować całą partię.

    Nie rozumiem. Niezawodny i dobry chip obsługujący ethernet kosztuje może
    2-3 zł. Z czym tu jest eksperymentować?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 27. Data: 2006-03-31 18:57:09
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Saf dla STM-1 podaje czulosc -64dBm, anteny maja podobne zyski (tu ameryki
    > nikt na nowo nie odkryje)

    ericsson -65dBm

> [...]
    > rozmawiamy?
    > Saf dla linii SDH ma 128QAM. Wnioskujac po czulosci ktora podales to

    bardzo podobnie, ogólnie licze tak
    Antena 0.6m - 44dBi
    FSL(6km@38GHz) = 139.56dB

    czyli 44+44-139.56 = -51.56dBm

    acha - jeszcze jedno, żeby nie trzeba było sanepidu, moc musi być nie
    większa niż 15W (~42dBm), czyli trzeba by ze 2dB jeszcze zabrać
    a więc sygnał po 2giej stronie będzie -53.56dBm przy mocy nadawania -2dBm
    czułość -65dBm, czyli zostaje 11,44dB Fade Marginu (tak to się chyba nazywa)

    11.44dB to nie jest jakaś porażająca wartość, ale - w momencie gdy będzie
    gęsta mgła / śnieżyca /ulewa,
    radio automatycznie może podskoczyć do 15dBm, czyli o 17dB w górę (z -2dBm)
    11.55dB + 17dB = 28,55dB - a to już jest chyba sporo nawet na dupiate
    warunki pogodowe.

    Czy gdzieś się pomyliłem ? Oczywiście trzeba dobrze ustawić anteny i
    zakładam 100% widoczność.

    Marcin

  • 28. Data: 2006-03-31 22:13:48
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl> napisał w
    wiadomości news:e0ju2c$t5e$1@polsl.pl...

    > ericsson -65dBm

    Nie znam się zbytnio na liniach tej klasy. Może dacie łopatologiczne
    wyjaśnienie czym to się różni od poniższego sprzętu zakładając czystość
    eteru.
    Pasmo 5,6 GHz, wydajność około 20 tys pps, full duplex 15, 30 lub 60 Mbps.
    Cena za 2 kompletne urządzenia od 3-10 tys zł.
    Zasięg przy mocy legalnej do kilkunastu kilometrów. Nie zawiesza się, nie
    gubi linku, nie gubi pingów.

    Co zyskam kupując sprzęt z tematu? Tak z ciekawości, za co się płaci?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 29. Data: 2006-04-01 10:11:31
    Od: Sławomir Chrószcz <s...@n...pl>

    > Pasmo 5,6 GHz, wydajność około 20 tys pps, full duplex 15, 30 lub 60
    > Mbps. Cena za 2 kompletne urządzenia od 3-10 tys zł.

    na czym ty masz 60Mbps FD na 5,4Ghz? Chyba że piszesz o 4 kompletach
    mydelniczek w bondingu.

    Sławek

  • 30. Data: 2006-04-01 10:45:26
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

> [...]
    > osob napisalo - jest bardzo awaryjny, i to nie tylko moduly ethernet,
    > ale takze ODU. Ja bym sie w to z wlasnej woli nie pakowal ;-)

    Jesli juz tak rozmawiamy, to w.g Ciebie awaryjnosc na poziomie 5 (nie
    wnikamy czy ODU czy IDU) w okresie 1 roku przy pracujacych 200 linkach ?
    Dodam, ze operator o ktorym mowa ciagle cos rzezbi, sprzet 'wedruje'. Awarie
    o ktorych mowa zazwyczaj byly spowodowane glupota ludzka (brak wiedzy na
    temat obchodzenia sie z elektronika) zazwyczaj, np ktos cos odlaczyl 'na
    goraco'. Moim zdaniem taki poziom jest do zaakceptowania, dodam, ze od ponad
    roku partia wadliwych gratow poszla do wymiany i od tamtej pory jest OK.
    Zreszta, kazdy ma prawo wolnego wyboru, na dzien dzisiejszy jestem nadal za
    zakupem Safa. Jak tylko dostane sprzet w lapki i powiesze to zdam relacje :)

    Ktos pare postow wyzej napisal zlota mysl: dobry chip ethernet kosztuje 2-3
    tys zl. Pytanie, o jakim chipie byla mowa ? A jesli chodzi o zmiany Saf
    Tehnika odnosnie dostawcy kosci eth , to z moich zrodel wiem, ze nie byla to
    pazernosc na kase, tylko producent firma RAD (dotychczasowy dostawca) dawala
    notorycznie tylnej czesci ciala w dostawach. I to bylo glownym powodem
    zmiany.
    Mowcie co chcecie, kazdy kweka, narzeka i Saf Tehnika kupuje dajel :) Bo
    jest tani i dobry. Zatem poczekajcie z osadem do dnia kiedy sam zakupie i
    powiem co o tym mysle :)