  • 1. Data: 2006-04-01 10:35:59
    Temat: u kogo najlepiej zarezerwowac .eu?
    Od: CookieMonster <e...@W...pl>

    witam,
    planuje zakup domeny .eu Nie jest to domena, ktora kwalifikowala sie do okresow
    Sunrise,
    wiec musze zaczekac do 7 kwietnia. Wiem napewno, ze ta domena jest zainteresowanych
    wiele osob,
    bo np. w serwisie netartu juz ktos ja sobie zarezerwowal. ja tymczasem zarezerwowalem
    ja w home.pl

    jakie mam szanse, ze to akurat ja ja dostane?
    czy rezerwacja u wiekszej ilosci registarow ma sens?
    a moze jest juz jakas kolejka, w ktorej firmy rejestrujace sie znajduja?

    --
    CookieMonster gg# 64418

    Miejski numer za darmo? 9 gr/min na stacjorne? Naliczanie sekundowe? Tak!
    http://www.actio.pl/index.php?idpartner=1091

  • 2. Data: 2006-04-01 11:18:48
    Temat: Re: u kogo najlepiej zarezerwowac .eu?
    Od: Arkadiusz Miskiewicz <a...@d...spam>

    CookieMonster wrote:

> [...]
    > czy rezerwacja u wiekszej ilosci registarow ma sens?
    > a moze jest juz jakas kolejka, w ktorej firmy rejestrujace sie znajduja?

    Szanse bliżej nie określone - nie wiadomo ilu jest chętnych na taką samą
    domenę.

    Każda firma mająca status registrara eu (lista na eurid.eu) ma możliwość
    wysyłania do 5 wniosków na sekundę. Największe szanse masz w tej firmie,
    która ma u siebie jak najmniej wniosków (zakładając, że jest przygotowana
    do wysyłania 5 wniosków na /s i tu sprawy nie zawali). [1]

    Rezerwacja u większej ilości registrarów ma sens taki, że nie wiesz ile
    wniosków jest u którego registrara... masz większe szanse trafić na
    takiego, który ma mało wniosków w swojej kolejce.

    Nie ma żadnej globalnej kolejki dla wszystkich registrarów - każdy ma swoją.
    Eurid z kolei przyjmuje kto pierwszy ten lepszy przy dwóch warunkach: maks
    5 wniosków na sekundę (nie ma równoległych połączeń - na raz można się
    łączyć tylko 1 połączeniem), po każdym utworzeniu domeny eurid rozłącza
    registrara.

    [1] są firmy (np. w USA) które do euridu zgłosiły się formalnie w postaci
    np. 20 firm (zapewne tylko na papierze) i tym samym mają możliwość
    wysyłania 100 wniosków/s.

    --
    Arkadiusz Miśkiewicz, arekm.jabber.org, PLD/Linux

  • 3. Data: 2006-04-01 11:26:58
    Od: Piotr Pankowski <p...@c...com.plNIELUBIESPAMU>

    Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> [...]

    > która ma u siebie jak najmniej wniosków (zakładając, że jest przygotowana
    > do wysyłania 5 wniosków na /s i tu sprawy nie zawali). [1]

    niestety musi byc jeszcze spelniony jeden maly warunek, mianowicie
    serwer EURidu musi byc w stanie obsluzyc te 5 rejestracji na sekunde, a
    7 kwietnia moze wcale nie byc z tym tak latwo :)

    --
    pandi

  • 4. Data: 2006-04-01 12:00:55
    Od: Arkadiusz Miskiewicz <a...@d...spam>

    Piotr Pankowski wrote:

    > niestety musi byc jeszcze spelniony jeden maly warunek, mianowicie
    > serwer EURidu musi byc w stanie obsluzyc te 5 rejestracji na sekunde, a
    > 7 kwietnia moze wcale nie byc z tym tak latwo :)

    Na pewno sobie nie poradzi - Eurid podaje, że są w stanie obsłużyć w sumie
    tylko 60 wniosków na sekundę.

    --
    Arkadiusz Miśkiewicz, arekm.jabber.bnet.pl, PLD/Linux

  • 5. Data: 2006-04-11 07:08:01
    Od: Marcin Słowiński <n...@l...spamu.pl>

    Narzekacie, płaczecie, bez zrozumienia tego co się działo...

    Nie zarejestrowali mi domeny, moja kasa przepadła, moja nazwa
    przepadła... Wystarczy sobie zobaczyć ile już jest zarejestrowanych
    domen: 1,392,366 i spojrzeć na inne statystyki: http://skocz.pl/bfiz

    Wtedy wziąć dane jakie mamy o możliwościach rejestracyjnych EURid, i
    wyjdzie że sami się zrobiliście w trąbę :) bo cwani rezerwowali domeny w
    firmach które zebrały mało wniosków :]

    --
    pzdr
    marcin

  • 6. Data: 2006-04-11 07:33:56
    Od: Piotr Pankowski <p...@c...com.plNIELUBIESPAMU>

    Marcin Słowiński wrote:
    > Narzekacie, płaczecie, bez zrozumienia tego co się działo...
    >
    > Nie zarejestrowali mi domeny, moja kasa przepadła,

    hmm a mozna zapytac gdzie chciales rejestrowac? bo wiem, ze czesc
    polskich firm (home, nazwa) zwraca pieniadze lub pozwala przeksiegowac
    platnosc na inna nazwe wiec klient nic nie traci jesli chodzi o pieniadze.

    --
    pandi

  • 7. Data: 2006-04-12 10:45:47
    Od: Marcin Słowiński <n...@l...spamu.pl>

    Piotr Pankowski napisał(a):
    > hmm a mozna zapytac gdzie chciales rejestrowac? bo wiem, ze czesc
    > polskich firm (home, nazwa) zwraca pieniadze lub pozwala przeksiegowac
    > platnosc na inna nazwe wiec klient nic nie traci jesli chodzi o pieniadze.

    ja nie chciałem rejestrować, na razie nie uległem eu-manii :-)

    a straty o jakich piszę to raczej brak przychodu z ew. sprzedaży domen
    niż kasa za rezerwację w okresie sunrise

    --
    pzdr
    Marcin