-
1. Data: 2009-10-02 13:13:54
Temat: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: Yendy Szczyrkovsky <y...@g...com>
Jak naprawić gwarancyjnie telefon kupiony przez sklep online Ery?
Gdzie go zanieść? Ile trwa naprawa i jak nie zostać "zrobionym"? (Jak
niektórzy piszą, że przy okazji wymienią pół telefonu na gorsze
zamienniki podzespołów? Obawa tym bardziej uzasadniona, że przysłali
telefon przez pocztę więc od razu uszkodzony był bo przecież ciężko
przy kurierze przetestować w 100%.)
Pół roku temu kupiłem telefon z EraMix przez sklep online. Telefon od
początku ma wadę ale nie taką, że nie da się korzystać: głośniczek
bardzo zniekształca głos w słuchawce, głos jest taki "brzęczący",
technicznie mówiąc: mocno przesterowany. Dodatkowo telefon czasem
zrywa połączenie w nieprzywidywalnych sytuacjach, ale nie jestem
pewien czy to nie wina sieci.
-
2. Data: 2009-10-02 21:47:27
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: "Łukasz F. Tomczyk" <l...@g...pl>
Yendy Szczyrkovsky pisze:
> Jak naprawić gwarancyjnie telefon kupiony przez sklep online Ery?
> Gdzie go zanieść? Ile trwa naprawa i jak nie zostać "zrobionym"? (Jak
> niektórzy piszą, że przy okazji wymienią pół telefonu na gorsze
> zamienniki podzespołów? Obawa tym bardziej uzasadniona, że przysłali
> telefon przez pocztę więc od razu uszkodzony był bo przecież ciężko
> przy kurierze przetestować w 100%.)
>
> Pół roku temu kupiłem telefon z EraMix przez sklep online. Telefon od
> początku ma wadę ale nie taką, że nie da się korzystać: głośniczek
> bardzo zniekształca głos w słuchawce, głos jest taki "brzęczący",
> technicznie mówiąc: mocno przesterowany. Dodatkowo telefon czasem
> zrywa połączenie w nieprzywidywalnych sytuacjach, ale nie jestem
> pewien czy to nie wina sieci.
>
Zabierasz pustą kartę gwarancyjną i fakturę za zakup telefonu, którą
dostałeś razem z umową od kuriera i wybierasz się do najbliższego sklepu
Ery. Mają obowiązek taki telefon przyjąć do serwisu.
pzdr
ŁukaszT
-
3. Data: 2009-10-02 22:07:19
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: Yendy Szczyrkovsky <y...@g...com>
On Oct 2, 11:47 pm, "Łukasz F. Tomczyk" <l...@g...pl> wrote:
> Yendy Szczyrkovsky pisze:> Jak naprawić gwarancyjnie telefon kupiony przez sklep
online Ery?
> > Gdzie go zanieść? Ile trwa naprawa i jak nie zostać "zrobionym"? (Jak
> > niektórzy piszą, że przy okazji wymienią pół telefonu na gorsze
> > zamienniki podzespołów? Obawa tym bardziej uzasadniona, że przysłali
> > telefon przez pocztę więc od razu uszkodzony był bo przecież ciężko
> > przy kurierze przetestować w 100%.)
>
> > Pół roku temu kupiłem telefon z EraMix przez sklep online. Telefon od
> > początku ma wadę ale nie taką, że nie da się korzystać: głośniczek
> > bardzo zniekształca głos w słuchawce, głos jest taki "brzęczący",
> > technicznie mówiąc: mocno przesterowany. Dodatkowo telefon czasem
> > zrywa połączenie w nieprzywidywalnych sytuacjach, ale nie jestem
> > pewien czy to nie wina sieci.
>
> Zabierasz pustą kartę gwarancyjną i fakturę za zakup telefonu, którą
> dostałeś razem z umową od kuriera i wybierasz się do najbliższego sklepu
> Ery. Mają obowiązek taki telefon przyjąć do serwisu.
Dzięki, ale czy do każdego sklepu Ery? Bo w np. Orange są rozróżniane
"firmowe salony" i tzw "Orange - Partner" (gdzie nie wszystko się da
załatwić). Czy w przypadku Ery też jest takie rozróżnienie?
-
4. Data: 2009-10-03 11:06:46
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: "Łukasz F. Tomczyk" <l...@g...pl>
Yendy Szczyrkovsky pisze:
> Dzięki, ale czy do każdego sklepu Ery? Bo w np. Orange są rozróżniane
> "firmowe salony" i tzw "Orange - Partner" (gdzie nie wszystko się da
> załatwić). Czy w przypadku Ery też jest takie rozróżnienie?
Nie wiem jak tzw. APS-y, czyli te najmniejsze punkty dealerskie. Gdy
wejdziesz tutaj:
http://www.era.pl/pl/siec-sprzedazy/nasza_siec_sprze
dazy, to wszystkie
oznaczone jako salon lub sklep firmowy powinny przyjąć Twój telefon. Do
punktów dealerskich radziłbym jednak najpierw przedzwonić i upewnić się.
-
5. Data: 2009-10-03 13:46:14
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: Bart <b...@w...pl>
A ja proponuje pójść z dokumentami (karta gw + faktura) prosto do
autoryzowanego serwisu danego producenta - unikamy czasu straconego na
wysyłkę punkt sprzedaży-serwis i serwis-punkt sprzedaży.
Pozdrawiam
Bartek
Ps. Ze swojej strony mogę polecić serwis CRC
(http://www.crc-polska.com) a na pewno ich punkt w Jankach. serwisuję
ZTCW SE,Nokie,Samsungi,...
-
6. Data: 2009-10-03 23:33:08
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 03 Oct 2009 15:46:14 +0200, Bart wrote:
>A ja proponuje pójść z dokumentami (karta gw + faktura) prosto do
>autoryzowanego serwisu danego producenta - unikamy czasu straconego na
>wysyłkę punkt sprzedaży-serwis i serwis-punkt sprzedaży.
A mnie sie tam wydaje ze warto stracic, ale w zamian wykorzystac swoje
uprawnienia konsumenta. Szczegolnie jesli od zakupu nie minelo jeszcze
pol roku .
J.
-
7. Data: 2009-10-04 14:40:33
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: "Jarek Ossowski" <[wonzespamem]j...@a...pl[spammmer.com]>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:7nnfc5ptc45cd57dldma5cn3kb9bf52bq4@4ax.com...
> A mnie sie tam wydaje ze warto stracic, ale w zamian wykorzystac swoje
> uprawnienia konsumenta. Szczegolnie jesli od zakupu nie minelo jeszcze
> pol roku .
Jakie to typowo polskie myślenie. "Stracę kupę czasu ale w zamian za to będę
mógł, w razie czego, dokopać sprzedawcy" Prawa konsumenta to tylko przykrywka.
Jeśli jesteś taki wprawiony w tych prawach to może powiesz coś więcej, co
konkretnie możesz wykorzystać, jakie uprawnienia, w jakich sytuacjach. I
poproszę o podparcie tego wszystkiego aktualnymi zapisami prawnymi.
-
8. Data: 2009-10-04 15:56:32
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 4 Oct 2009 16:40:33 +0200, "Jarek Ossowski"
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> A mnie sie tam wydaje ze warto stracic, ale w zamian wykorzystac swoje
>> uprawnienia konsumenta. Szczegolnie jesli od zakupu nie minelo jeszcze
>> pol roku .
>Jakie to typowo polskie myślenie. "Stracę kupę czasu ale w zamian za to będę
>mógł, w razie czego, dokopać sprzedawcy" Prawa konsumenta to tylko przykrywka.
>Jeśli jesteś taki wprawiony w tych prawach to może powiesz coś więcej, co
>konkretnie możesz wykorzystać, jakie uprawnienia, w jakich sytuacjach. I
>poproszę o podparcie tego wszystkiego aktualnymi zapisami prawnymi.
np sprzedawca musi sie w ciagu 14 ustosunkowac do reklamacji, a serwis
inny odpowie "nie mamy panskiego telefonu i co pan nam zrobi". No
dobra, mamy, jeszcze sie nie zabralismy za naprawe i nie wiemy kiedy
sie zabierzemy.
Jak serwis usterki nie usunie, to mozesz im oddac drugi raz do
naprawy, i trzeci i czwarty. Sprzedawca juz po drugim ma klopot.
A jak postanowisz zrezygnowac z ch* serwisu i wracasz do sklepu, to
sie okaze ze czas minal, albo nie dopelniles jakiegos obowiazku.
Albo towar jest do d*, serwis wymienia na nowy, nowy tez jest do d* ..
a sprzedawca mowi "ja tej sztuki nie sprzedalem".
Wiec w sumie moze sie okazac ze stracisz mniej czasu jak od razu
pojdziesz do sprzedawcy.
J.
-
9. Data: 2009-10-04 18:43:03
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: "Łukasz F. Tomczyk" <l...@g...pl>
J.F. pisze:
> On Sun, 4 Oct 2009 16:40:33 +0200, "Jarek Ossowski"
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> A mnie sie tam wydaje ze warto stracic, ale w zamian wykorzystac swoje
>>> uprawnienia konsumenta. Szczegolnie jesli od zakupu nie minelo jeszcze
>>> pol roku .
>> Jakie to typowo polskie myślenie. "Stracę kupę czasu ale w zamian za to będę
>> mógł, w razie czego, dokopać sprzedawcy" Prawa konsumenta to tylko przykrywka.
>> Jeśli jesteś taki wprawiony w tych prawach to może powiesz coś więcej, co
>> konkretnie możesz wykorzystać, jakie uprawnienia, w jakich sytuacjach. I
>> poproszę o podparcie tego wszystkiego aktualnymi zapisami prawnymi.
>
> np sprzedawca musi sie w ciagu 14 ustosunkowac do reklamacji, a serwis
> inny odpowie "nie mamy panskiego telefonu i co pan nam zrobi". No
> dobra, mamy, jeszcze sie nie zabralismy za naprawe i nie wiemy kiedy
> sie zabierzemy.
>
> Jak serwis usterki nie usunie, to mozesz im oddac drugi raz do
> naprawy, i trzeci i czwarty. Sprzedawca juz po drugim ma klopot.
>
> A jak postanowisz zrezygnowac z ch* serwisu i wracasz do sklepu, to
> sie okaze ze czas minal, albo nie dopelniles jakiegos obowiazku.
>
> Albo towar jest do d*, serwis wymienia na nowy, nowy tez jest do d* ..
> a sprzedawca mowi "ja tej sztuki nie sprzedalem".
>
> Wiec w sumie moze sie okazac ze stracisz mniej czasu jak od razu
> pojdziesz do sprzedawcy.
No nie tak do końca. Jeśli telefon oddasz na zasadach gwarancji, to nie
ma znaczenia, czy oddawany jest do serwisu producenta, czy za
pośrednictwem sklepu, i czy jest oddawany raz pierwszy drugi czy piąty
mają zastosowania postanowienia gwarancji. Natomiast różnica jest taka
(szczególnie w przypadku opisanym w pierwszym poście, gdzie wada
istnieje od początku), że w sklepie klient może skorzystać z procedury
niezgodności z umową. W ramach tejże jest np. większa szansa na wymianę
egzemplarza na nowy, niż w przypadku gwarancji.
-
10. Data: 2009-10-04 19:12:07
Temat: Re: EraMix, naprawa tela, gwarancja, ze sklepu online
Od: Bart <b...@w...pl>
Użytkownik J.F. napisał:
> np sprzedawca musi sie w ciagu 14 ustosunkowac do reklamacji, a serwis
> inny odpowie "nie mamy panskiego telefonu i co pan nam zrobi". No
> dobra, mamy, jeszcze sie nie zabralismy za naprawe i nie wiemy kiedy
> sie zabierzemy.
Tyle,że podany przeze mnie serwis 90% napraw dokonuje w ciągu godziny, a
resztę w ciągu doby. Więc można pojechać, oddać tel, przejechać się 300m
do centrum handlowego w Jankach,zrobić zakupy i wracając odebrać sprawny
telefon. Mało tego wymienili mi kiedyś P910i na gwarancji na nowy
mimo,że to ja uwaliłem go przy zdejmowaniu simlocka.
Pozdrawiam
Bartek