  • Data: 2011-04-30 08:34:24
    Temat: Re: Era Huawei E173 - Blueconnect - nie działa 3G w USA
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Że dopuszczono wielu zaniedbań w przeszłości i jest tak, jak jest.

    Ale w tym co piszesz poniżej nie widzę zaniedbań, tylko raczej zwykły
    postęp technologiczny :-).

    > Dam Ci taki przykład: 1,5 roku temu modem 900 MHz UMTS był na rynku...
    > jeden. Pół roku temu już ich było kilka, a dziś świadomy polski
    > użyszkodnik powinien tylko taki kupować. CHociażby dlatego, że dwaj
    > operatorzy nadają w tym paśmie, a i za granicą coraz częsciej.

    OK, ale co mają zrobić opowie & sprzedawcy elektroniki? Przecież zawsze
    jest jakiś nieuchronny okres przejściowy, kiedy jeszcze mają na stanie
    stary sprzęt, który nie obsługuje jakichś aktualnych "nowinek",
    niekoniecznie wujosamowych, ale miejscowych (GSM 1800, GPRS/MMS, UMTS
    2100, UMTS 900) a który chcieliby jakoś opchnąć :-).

    Ponadto, jak już jesteśmy przy temacie "użytkownika nie powinno
    interesować" to właśnie przypomniała mi się jeszcze jedna ciekawostka.
    Wątek jest o modemach USB, które z definicji są zasilane z tegoż USB.
    Ale jeśli chodzi o zasilanie to wesoło robi(ło) się z telefonami. Mam
    np. takiego Siemensa AX75 triband GSM 900/1800/1900, co teoretycznie
    oznacza, że można z niego zasadniczo skorzystać u Wujcia Sama i w
    okolicach (przynajmniej w większych miastach). Ale ładowarka jest z
    tylko "naszą" wtyczką (to jeszcze nie problem). Gorzej, że obsługuje
    tylko "zakres" 230V i po wyczerpaniu baterii za wielką kałużą całość
    można sobie wsadzić w miejsce dowolne :-P. Chyba standard ładowania
    telefonów przez MicroUSB jest jakimś w miarę uniwersalnym rozwiązaniem
    kwestii ładowania.

    > Zależy jak zdefiniujesz 3G :-) Ale wg myślę powszechnie obowiązującego
    > schematu myślenia, to nie jest UMTS w naszym rozumieniu.

    Aha, czy chodzi Ci o to, co napisał "raz-dwa-trzy":
    "Po 1700 leci uplink a po 2100 downlink"? OK, to się zgadzam, że to inny
    system jest ;-). A pytanie wynikło z faktu, że po prostu przypomniało mi
    się, że dawno temu telefony GSM 900/1800 zwano dwusystemowymi (pewnie
    dlatego, że GSM 1800 zwano wtedy DCS ;-)).

    > Poważnie, na własne oczy widziałem wywiad z jakimś misiem komisarzem
    > FCC, który z pełną powagą w oczach tak mówił. Ale to było kilka lat
    > temu, więc może już nieprawda.

    Kiedyś zapodawałem na pl.misc.telefonia link do tego artykułu

    http://www.dspace.cam.ac.uk/handle/1810/405

    i AFAIR stwierdziłeś, że to jakieś głupoty :-). Ale to chyba nie ten
    gostek z FCC, bo autor jest Brytyjczykiem.

    > Z drugiej strony lata temu jak Amerykanin podawał Ci numer komórkowy, to
    > była oznaka najwyższego zaufania, jakby Ci swoje własne czerwone porsche
    > z żoną na pokładzie pożyczał :-) Dziś już jest trochę inaczej.

    I tak byli narażeni na koszty związane choćby ze zwykłymi pomyłkami,
    zwłaszcza, że AFAIK zaczynało chargować od pierwszego dzwonka a nie od
    naciśnięcia zielonego przycisku :-).

    > Z M2F związku nie widzę, ale poza tym masz rację.

    Poprawka: "uprzywilejowuje" kosztowo M2F. Chodzi mi o to, że przy
    MTR>FTR op komórkowy może zastosować politykę cenową "równe stawki do
    wszystkich sieci" i wtedy na M2F ma wyższą marżę niż na M2M, ale może
    też zapodać niższą stawkę na M2F niż za M2M (wtedy raczej M2M
    wewnątrzsieciowe też będą w cenie M2F lub niższej, ale to akurat jest
    poza tematem). No a ta niższa stawka M2F może być na tyle niska, że w
    drugą stronę op stacjonarny nie zejdzie. W obecnych okolicznościach
    przyrody wygląda to tak, że stawki M2M, M2F i F2M mogą wynosić jakieś 30
    gr/min. Ale komórkowy może w miarę bezboleśnie dla siebie zaoferować
    stawkę M2F 20 czy 15 czy jeszcze mniej gr/min a stacjonarny raczej z F2M
    tak nie zejdzie.

    Przemek