    From: dobrov <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Epoka autofocusa i manual-focusa zbliża sie ku końcowi
    Date: Wed, 29 Jun 2011 16:06:44 +0200

    W dniu 2011-06-29 15:36, b...@n...pl pisze:

    > Ponieważ na mniejszych czujnikach mamy większy błąd pomiarowy. Nawet
    > uśrednienie informacji z kilku nie pozwoli nam uzyskać tak dokładnej
    > informacji jak z jednego na temat padającego światła. Kilka czujników to
    > też dodatkowe ścieżki, dodatkowa elektronika, która się grzeje i
    > wprowadza szumy.

    Nie nie - ty mówisz tylko o przeszkodach technicznych a nie o nieprzekraczalnych
    barierach fizycznych dla takiej strategii.
    Barierami fizycznymi są wg mnie dopiero efekty kwantowe.

    Nota bene szum wprowadzany przez matrycę, to kolejny element, który
    można wyeliminować poprzez zwielokrotnienie informacji.
    Dla statycznego ujęcia bardzo prosto:
    - zrobić wiele zdjęć normalnym aparatem a potem je zsumować.

    Dla dynamicznego jest już trudniej - można powiększyć matrycę bez
    zmiany DPI i voila.
    Można też obniżyć jej temperaturę ciekłym helem i voila :)
    Można zrobić też to zdjęcie szesnastoma aparatami ustawionymi w
    matrycę i używając odpowiednich magicznych algorytmów uwzględniających zmianę
    kąta widzenia wycisnąć obraz lepszy niż z jednego aparatu.