  • 11. Data: 2010-08-30 16:20:46
    Temat: Re: Ensoniq PCI z lat 90 do współczesnego PC
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Yakhub napisał:

    > Ty chyba nie lubisz Kolegi. Zmuszenie komputera (pracującego pod kontrolą
    > Windowsów) do sensownej współpracy z wielokanałowym (5.1) wzmacniaczem po
    > S/PDIF wymaga stanięcia na głowie i włożenia palca u nogi do lewego ucha.
    >
    > Mam nieszczęście być posiadaczem takiego zestawu (PC+kino domowe) i to po
    > prostu nie chce sensownie działać, a włączenie filmu poprzedzone jest
    > zawsze kilkunastominutowym kurwowaniem.

    Może TO są słowa klucze: (pracującego pod kontrolą
    > Windowsów)>

    Wprawdzie tylko do DVD ale pod Linuksem pięknie działa mi karta
    sprzętowego dekodera DVD Dxr3 Creativa. Ma SPDIF. I dźwięk ze
    wzmacniacza (Yamaha z DSP) jest taki jaki powinien być: wręcz "soczysty".
    Nie sprawdzałem jakby to działało np z SPDIF na płycie (bo nie mam).

    W.P.

  • 12. Data: 2010-08-31 03:09:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 07:25:16 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Pytania:
    > 1. Działa tylko przy DVD, czy przy normalnych zastosowaniach także?
    > 2. Działa stereo, czy przestrzennie (DD/DTS)?
    > 3. Działa przestrzennie przy normalnej pracy?

    Przez dłuższy czas używałem integry podłączonej po światełku z
    amplitunerem. Filmy szły tak jak były nagrane (5.1, 7.1, stereo, mono).
    Problemów nie było żadnych. Gry szły w stereo. Nabyłem X-Fi od creativa.
    Teraz wszystko jest kodowane do DD 5.1.

  • 13. Data: 2010-08-31 05:24:04
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    --
    Yakhub

  • 14. Data: 2010-08-31 05:25:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

  • 15. Data: 2010-08-31 06:05:06
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 10:57:05 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Największe kuriozum jest w przypadku filmów z dźwiękiem DTS - pomimo, że
    > ampli sam potrafi taki dźwięk poprawnie zdekodować.
    > Nie udało mi się sprawić, aby system (do spółki z softem, kodekami i
    > driverem) zechciał wypluć ten dźwięk w niezmienionej formie - potrafi go za
    > to zdekodować, spłaszczyć do stereo, rozciągnąć do 5.1, zakodować w DD i
    > wypluć do wzmacniacza...

    Da się w miarę bezproblemowo zrobić to przy pomocy AC3Filter (przynajmniej
    przy mkv/avi) zaznaczasz coby przepuszczał dts bez kodowania. Istotne tylko
    przy 7.1. 5.1 nie spłaszcza tylko rekoduje z dts na dolby. Przynajmniej u
    mnie ;)

  • 16. Data: 2010-08-31 08:27:46
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:26:46 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Zależy, co rozumiemy przez "w miarę bezproblemowo".
    > Jeżeli oglądamy różne filmy, z różnych źródeł, zakodowane w różny sposób -
    > okazuje się, że przed każdym uruchomieniem musimy otwierać opcje plajera i
    > grzebać, a potem otwierać opcje kodeka i grzebać.
    >
    > Gdy głośniki podłączymy kablami analogowymi, to po prostu klikamy na film i
    > on się odtwarza.

    Jednokrotnie ustawiłem (nie w playerze tylko AC3Filter) i nigdy nie
    musiałem nic grzebać.

    > Po ki ciul on to w ogole ma dekodować? Ja bym chciał, żeby on to wypluł na
    > surowo. Ampli już sobie z tym poradzi.
    > Nie zapominajmy, że zarówno AC3, jak i DTS są formatami stratnymi!

    Na tyle mało stratnymi, że normalny człowiek tej straty nie usłyszy.

  • 17. Data: 2010-08-31 08:57:05
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 05:09:29 +0200, Leszek K. napisał(a):

    > Przez dłuższy czas używałem integry podłączonej po światełku z
    > amplitunerem. Filmy szły tak jak były nagrane (5.1, 7.1, stereo, mono).
    > Problemów nie było żadnych. Gry szły w stereo.

    Też tak miałem:

    > Nabyłem X-Fi od creativa. Teraz wszystko jest kodowane do DD 5.1.

    Nabyłem Xonara. Teraz dźwięk leci tak, jak mu się podoba - zależnie od
    oprogramowania, driverów, kodeków i fazy księżyca.

[...]

    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_f
    rm/thread/c8ba99d481c5c23f/8bdc822c86d3c9ca?hl=pl&tv
    c=1&q=kabelkologia+yakhub#8bdc822c86d3c9ca
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.
    vista/browse_frm/thread/b1ca09a79872e097/8457f0ab31a
    74474?hl=pl&ie=UTF-8&q=yakhub+dolby+digital#8457f0ab
    31a74474
    http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=12412&pid=
    116969&mode=threaded&start=#entry116969

    --
    Yakhub

  • 18. Data: 2010-08-31 09:26:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

  • 19. Data: 2010-08-31 10:39:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "W.P." <l...@w...pl> wrote in message news:i58rto$os9$1@news.onet.pl...

    > I TEGO nie przeskoczysz. Jak chcesz JAKOŚĆ to kup wzmacniacz kina
    > domowego z procesorem DSP i wejściem SPDIF (1-3kpln), kolumny (drugie
    > tyle) i TO podłącz PO SPDIF do komputera... :)

    1-3kpln kosztuje przyzwoity wzmacniacz stereo. I jakosc odsluchu stereo
    bedzie o niebo lepsza od zestawow kina domowego z DSP, pod warunkiem
    podlaczenia dobrego zrodla. Zintegrowana karta dzwiekowa pod takie nie
    podpada.

    Tyle, ze kolega raczej audiofilem nie jest skoro takie pytania zadaje, wiec
    wystarczy mu jakies przyzwoite kino domowe spiete z komputerem kablem
    cyfrowym, wtedy nie ma zadnego znaczenia jaka karta siedzi w blaszaku.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-08-31 10:40:33
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Yakhub" <y...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Mam nieszczęście być posiadaczem takiego zestawu (PC+kino domowe) i to po
    > prostu nie chce sensownie działać, a włączenie filmu poprzedzone jest

    Zadnych problemow z dzwiekiem DD 5.1 ani w grach, ani w filmach nie mam.
    Karta zintegrowana na plycie asusa.

    Pozdrawiam
    Kamil