  • 1. Data: 2010-08-27 09:30:21
    Temat: Ensoniq PCI z lat 90 do współczesnego PC
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    Czy można liczyć na poprawę dźwięku w filmach i plikach dźwiękowych z
    kompresją bezstratną (głębia, dynamika, czystość) po zastąpieniu
    zintegrowanej dźwiękówki AC97 w płycie na G31 stareńką kartą Ensoniq
    AudioPCI:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ensoniq_AudioPCI
    czy może zabawa nie jest warta świeczki? Karta jest 100 km dalej, więc
    nie mam jak sprawdzić empirycznie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-27 09:41:59
    Temat: Re: Ensoniq PCI z lat 90 do współczesnego PC
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "M1SLQ"
> [...]
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Ensoniq_AudioPCI
    >czy może zabawa nie jest warta świeczki? Karta jest 100 km dalej, więc

    O ile nie integra nie sypie ci jakoś niemożebnie trzaskami, nie ma
    sensu. (zresztą przy odrobinie pecha, to też może trzeszczeć).

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 3. Data: 2010-08-27 10:16:32
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czy można liczyć na poprawę dźwięku w filmach i plikach dźwiękowych
    > z kompresją bezstratną (głębia, dynamika, czystość) po zastąpieniu
    > zintegrowanej dźwiękówki AC97 w płycie na G31 stareńką kartą Ensoniq

    Ojjjjj... raczej bym na to nie liczyl.
    A wrecz spodziewalbym sie odwrotnego efektu :)

    Chyba, ze cos jest mocno nie tak z Twoja integra (wylacz
    w sterownikach niepotrzebne wejscia i wywal kabelek audio
    od napedu CD jesli takowy posiadasz).

    A jesli chcesz niedrogo a lepiej - szukaj uzywek opartych np. o
    chipy Cirrusa "Crystal Sound" i w miare mozliwosci renomowanych
    producentow (mniejsze szanse, ze oszczedzali na przetwornikach
    D/A i filtrach na wyjsciu ;)). Niezle byly tez Via/Envy ICEnsemble,
    Philips Avenger albo zwyczajnie starszy Live! jakis.

    Tylko moze zacznij od okreslenia ile glosnikow podpinasz
    i sprawdzenia, czy istnieja sterowniki do Twojego systemu. ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2010-08-27 16:08:44
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    O, czyli problem z głowy. Zintegrowana dźwiękówka gra tak, jak
    zintegrowana dźwiękówka i mi wystarcza - ale miałem nadzieję, że za
    darmo poprawię sobie jakość dźwięku (różne takie tam pierdoły,
    selektywność brzmień w słuchanych utworach, głębia dynamiki itp).
    Odsłuch na wieży stereo. Dzięki za rozjaśnienie wątpliwości!

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-08-27 17:16:39
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik M1SLQ napisał:
> [...]
    > selektywność brzmień w słuchanych utworach, głębia dynamiki itp).
    > Odsłuch na wieży stereo. Dzięki za rozjaśnienie wątpliwości!

    "Odsłuch na wieży stereo."

    I TEGO nie przeskoczysz. Jak chcesz JAKOŚĆ to kup wzmacniacz kina
    domowego z procesorem DSP i wejściem SPDIF (1-3kpln), kolumny (drugie
    tyle) i TO podłącz PO SPDIF do komputera... :)

    W.P.

  • 6. Data: 2010-08-27 17:46:55
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > I TEGO nie przeskoczysz. Jak chcesz JAKOŚĆ to kup wzmacniacz kina
    > domowego z procesorem DSP i wejściem SPDIF (1-3kpln), kolumny (drugie
    > tyle) i TO podłącz PO SPDIF do komputera... :)

    Nie chcę jakości, chcę taniość :) Ale zawsze warto spytać, czy
    dźwiękówka za 0 zł zagra lepiej od integry.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-08-27 18:12:23
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba W.P. napisała na pl.comp.pecet:

    > I TEGO nie przeskoczysz. Jak chcesz JAKOŚĆ to kup wzmacniacz kina
    > domowego z procesorem DSP i wejściem SPDIF (1-3kpln), kolumny (drugie
    > tyle) i TO podłącz PO SPDIF do komputera... :)

    U mnie na głośnikach Creative T3100 włożenie SoundBlastera LIVE 5.1
    SB0100 zamiast integry Realtek ALC883 dało lepszą jakość dźwięku.
    Zastanawiałem się skąd bierze się pierdzenie tych głośniczków, kupiłem
    kartę za 50zł na allegro i się skończyło. I jeszcze mam sprzętowy
    korektor (treble i bass).

    Marcin Kocur

  • 8. Data: 2010-08-27 18:27:09
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 20:12, Marcin Kocur pisze:

> [...]
    > Zastanawiałem się skąd bierze się pierdzenie tych głośniczków, kupiłem
    > kartę za 50zł na allegro i się skończyło. I jeszcze mam sprzętowy

    Szkoda tylko ze nie masz sprzetowego mozgu, bedziesz mial kiedykolwiek
    okazje to zajrzyj do opery gdzie gra orkiestra symfoniczna i porownaj te
    swoje pierdy creativa z oryginalem.

  • 9. Data: 2010-08-28 22:14:59
    Od: Wojtas <w...@-...pl>

    W dniu 2010-08-27 20:27, konieczko pisze:

    > Szkoda tylko ze nie masz sprzetowego mozgu, bedziesz mial kiedykolwiek
    > okazje to zajrzyj do opery gdzie gra orkiestra symfoniczna i porownaj te
    > swoje pierdy creativa z oryginalem.

    Ty chyba byleś u siebie w oborze a nie na operze.

    --
    Pozdr.
    wojtas(at)rubikon.pl

  • 10. Data: 2010-08-30 05:35:50
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 19:16:39 +0200, W.P. napisał(a):

    > "Odsłuch na wieży stereo."
    >
    > I TEGO nie przeskoczysz. Jak chcesz JAKOŚĆ to kup wzmacniacz kina
    > domowego z procesorem DSP i wejściem SPDIF (1-3kpln), kolumny (drugie
    > tyle) i TO podłącz PO SPDIF do komputera... :)

    Ty chyba nie lubisz Kolegi. Zmuszenie komputera (pracującego pod kontrolą
    Windowsów) do sensownej współpracy z wielokanałowym (5.1) wzmacniaczem po
    S/PDIF wymaga stanięcia na głowie i włożenia palca u nogi do lewego ucha.

    Mam nieszczęście być posiadaczem takiego zestawu (PC+kino domowe) i to po
    prostu nie chce sensownie działać, a włączenie filmu poprzedzone jest
    zawsze kilkunastominutowym kurwowaniem.

    --
    Yakhub