  • 1. Data: 2010-08-27 09:20:34
    Temat: jaki dysk do starutkiego thinkpada ?
    Od: "Miecio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jest sobie taki bardzo stary lapek:
    IBM Thinkpad iSeries type 2621
    podobny do tego :
    http://allegro.pl/ibm-2621-faktura-gwarancja-raty-i1
    193380457.html
    wysiadł w nim dysk twardy.
    wygląda na zwyczajny 2,5'' z taką małą odłączaną przejściówką na piny.

    Do wielu czynności lapek nie posłuży ale do przeglądania sieci da radę myślę.
    Jaki można dokupić do niego najtańszy dysk aby bez problemu działał.

    I choć to nie temat grupy to jaki system na nim zainstalować żeby się nie
    dławił.

  • 2. Data: 2010-08-27 09:55:19
    Temat: Re: jaki dysk do starutkiego thinkpada ?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 11:20, Miecio pisze:
> [...]
    193380457.html
    > wysiadł w nim dysk twardy.
    > wygląda na zwyczajny 2,5'' z taką małą odłączaną przejściówką na piny.
    Pewnie w dzisiejszych czasach już nie taki zwyczajny, bo zdaje się ATA,
    czyli trudniejszy do kupienia.

    > Do wielu czynności lapek nie posłuży ale do przeglądania sieci da radę myślę.
    > Jaki można dokupić do niego najtańszy dysk aby bez problemu działał.
    Myślę, że da radę i w wielu innych zastosowaniach.

    > I choć to nie temat grupy to jaki system na nim zainstalować żeby się nie
    > dławił.
    Zależy ile masz pamięci. Jeśli potrzebujesz Windows to bym testował 2000
    lub XP. Jeśli w powyższych po wyłączeniu bajerów będzie ślamazarnie to w
    ostateczności 98, a może wystarczy jakaś prosta dystrybucja Linuksa
    dostosowana do starszych maszyn?

    Maciek

  • 3. Data: 2010-08-27 09:58:18
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > wygląda na zwyczajny 2,5'' z taką małą odłączaną przejściówką na piny.

    Mysle, ze kazdy ATA bedzie pasowac. Zwroc tylko uwage na wysokosc
    dysku, niektore fizycznie sie nie mieszcza.

    Aha - i wczesniej ustal dokladne oznaczenie swojego modelu
    i pogooglaj, czy przypadkiem nie ma problemu z rozpoznawaniem
    duzych (32+ GB) dyskow.

    > Do wielu czynności lapek nie posłuży ale do przeglądania sieci da radę

    Niby tak, ale szybko znienawidzisz Flasha... ;)

    > I choć to nie temat grupy to jaki system na nim zainstalować
    > żeby się nie dławił.

    Wszystko zalezy od ilosci RAM i twoich preferencji.

    Jesli masz licencje, to Win98 + nieoficjalny "service pack",
    a do tego K-meleon jako przegladarka.

    Jesli nie masz, to jakas dystrubucja Linuxa z lekkim srodowiskiem
    graficznym. Daje to dostep do nowszego softu, ale wymaga
    zazwyczaj wiecej RAMu, niz pierwsze rozwiazanie (takie Xubuntu
    domaga sie np. 256 MB)

    Historycznie: MS DOS (lub FreeDOS) + DosNavigator,
    Win 3.1 + Calmira, OS/2 W4, kilka bardziej egzotycznych.
    Ale to juz sztuka dla sztuki bedzie ;) I raczej nie "do internetu".

    OT wyszedl... ;)
    Przepraszam i uciekam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2010-08-27 15:11:45
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 11:58:18 +0200, Vituniu wrote:
> [...]
    > graficznym. Daje to dostep do nowszego softu, ale wymaga
    > zazwyczaj wiecej RAMu, niz pierwsze rozwiazanie (takie Xubuntu

    Polecalbym raczej Lubuntu z LXDE. Zwawsze to od XFCE.
    "lekki linux z XWindows + jvm" na alt.pl.comp.os.linux.newbie z 29 lipca:
    http://groups.google.pl/group/alt.pl.comp.os.linux.n
    ewbie/browse_thread/thread/0295c1b2d5a6c13d
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2010-08-28 08:36:14
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 11:58:18 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Aha - i wczesniej ustal dokladne oznaczenie swojego modelu
    > i pogooglaj, czy przypadkiem nie ma problemu z rozpoznawaniem
    > duzych (32+ GB) dyskow.

    Ten z aukcji ma 40 giga, więc nie sądzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2010-08-29 12:28:00
    Od: yendy <y...@g...com>

    On 27 Sie, 11:58, "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > Mysle, ze kazdy ATA bedzie pasowac.

    Osobiście polecam Samsung (HM160HC) Spin Point M5 - najcichszy i
    najszybszy z IDE-ATA!

    > Niby tak, ale szybko znienawidzisz Flasha... ;)

    Ha ha, ale flaszowymi KOBYŁAMI to się dławią najnowocześniejsze
    maszynki jak netbuki z Atomami!
    Przykład takich "kobyłek" to portale "Euro AGD" lub choćby "Heyah" -
    tak dla przetestowania ;)
    Także filmy na youtube w rozdzielczości większej niż 360p wymagają
    dużej wydajności - jeśli na flaszu.

    Remedium: Firefox z tzw. "extension" do selektywnego blokowania
    flaszów, np.
    Flashblock
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433/?
    src=api

    a jeśli chcesz po prostu ściągnąć filmiki z youtube itp. zapisać w
    postaci np. mpg, wmf, avi to:
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6584/
    ?src=api
    lub
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/53003
    /?src=api

    potem odtwarzasz to przy pomocy mplayer i O DZIWO - jeśli wcześniej na
    flaszu lapek się dławił to teraz przy tej samej rozdzielczości mplayer
    odtwarza bezproblemowo! Sam nie wiem dlaczego? Dlaczego Adobe Flash-
    Player potrzebuje dodatkowej wydajności? Czyżby coś JESZCZE robił w
    tle? ;)

    Slackware, FreeBSD lub Gentoo - te 2 ostatnie pozwalają żebyś sobie
    sam skompilował wszystkie pakiety/aplikacje w wersji LAJTOWEJ
    (wyrzucając znaczną część ich niepotrzebnej funkcjonalności, jak np.
    Java w Firefox) a także dodatkowo zoptymalizował pod kątem sprzętu,
    np. typu instrukcji danego CPU.
    To sprawi, że wszystko będzie chodzić znacznie szybciej na danym
    sprzęcie - ale sama kompilacja będzie długotrwała na słabym sprzęcie.
    (Cóż coś za coś. Ale możesz pozostawić do skompilowania na dobę lub
    dwie wolnych dni.)