  • Data: 2013-05-29 12:23:06
    Temat: Re: Enkodery obrotowe
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-29 11:33, zapinio pisze:
    > Sorry, ale...nie wiem jakich enkoderów używasz,w przypadku Bourns i Alps
    > mój program chodzi znakomicie.
    > (Inna sprawa, że badziewia nie należy używać.)
    > Napisałem go w dwóch wersjach (asm i C), obsługa w przerwaniach.
    > Żadnych problemów.
    > Przerwanie na zboczu opadajacym .Potem sprawdzenie czy sygnał dalej
    > niski, potem sprawdzenie na drugim czy wysoki itd.
    > To raptem paręnaście linii kodu.

    Ależ w przypadku Bourns ja nie mam problemu i to co piszesz wyżej
    zaimplementowane u mnie działa znakomicie. Widać nie miałeś do czynienia
    z tymi tanimi enkoderami. Dlatego napisałem, że testowałem też inne
    algorytmy, które mogły być odporniejsze na zakłócenia.

    > Nie korzystaj z gotowców. Napisz swoje własne procedury starając się
    > zrozumieć zjawiska fizycznie. Również te niepożądane (odbijanie styków
    > etc.).

    Napisałem własne, też w asm i C :P. Pierwszą procedurę, z zastosowaniem
    przerwań, napisałem na '51 jakieś 17 lat temu, gdy na oś potencjometru
    założyłem optykę z myszki (kulkowej). Potem bawiłem się impulsatorem
    mechanicznym (tzn. z zestykami) nieznanej firmy. Działał przyzwoicie. W
    2008 roku kupiłem to badziewie ze zdjęcia i po krótkiej gimnastyce
    stwierdziłem, że nie ma się co pocić i kupiłem Alps i Bourns.

    Zatem moja uwaga wzięła się z praktyki stosowania wymienionego przez
    BartekK impulsatora.

    --
    Michał