  • Data: 2013-05-30 17:21:57
    Temat: Re: Enkodery obrotowe
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam w domu enkoder mechniczny za 3zł który dzwoni dopiero jak go
    > pokręciłem silnikiem (z ciekawości). Prędkości niemożliwe do uzyskania
    > palcami. Kupiony na allegro jako zamiennik. Dlatego zastanawia mnie jak
    > źle musi być wykonana mechanika żeby było to widoczne postronie
    > elektroniki w naturalnych warunkach pracy, czyli gałka :(.
    Ale nie tylko mechanika jest tu winna, tyś uzyskał mechaniczne
    dzwonienie przez podskakiwanie styków przy tak duzych prędkościach
    obrotowych, ale niektórzy uzyskują dzwonienie elektryczne, na skutek
    marnych styków, dużych impedancji (malutkie prądy, długie przewody,
    pojemności pasożytnicze i źle dobrane filtrujące) i każde przełączenie
    styku to oscylacje jak na cewce zapłonowej w aucie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173