  • Data: 2013-05-30 14:16:28
    Temat: Re: Enkodery obrotowe
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-05-29 22:52, Michał Lankosz wrote:
    > Tyle co dało się zobaczyć na oscyloskopie analogowym nie wyglądało
    > dobrze i pooling nie wydawał mi się wyjściem z sytuacji.

    Jeśli tylko drgania zanikają do pojawienia się impulsu nadrugim kanale
    to pooling wystarczy. Zazwyczaj zanikają "natychmiast" w porównaniu z
    odstepami miedzy impulsami. Jeśli jest inaczej to chyba nic nie pomoże,
    za szybko kręcisz.

    > Zdaje się drgania były niewiele krótsze od czasu trwania impulsu... tak
    > na oko.

    To katastrofa. Chyba nic wtym wypadku nie pomoże.

    Mam w domu enkoder mechniczny za 3zł który dzwoni dopiero jak go
    pokręciłem silnikiem (z ciekawości). Prędkości niemożliwe do uzyskania
    palcami. Kupiony na allegro jako zamiennik. Dlatego zastanawia mnie jak
    źle musi być wykonana mechanika żeby było to widoczne postronie
    elektroniki w naturalnych warunkach pracy, czyli gałka :(.