  • Data: 2014-05-25 23:11:58
    Temat: Re: Eneloopy raz jeszcze.
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-25 15:27, XX YY pisze:

    > ad 2 to jest b przydatbna funkcja i ja mam w innej ladowarce .
    > uzywalem tak raz na rok, na dwa w celu sprawdzenia starszych
    > akumulatorow.

    Nie wiem jak często je ładujesz, ale średnio po roku mojego używania,
    obserwuję już ubytki. Zdarza się, głównie w nie-eneloopach, że jedno z
    ogniw mocno odstaje od bliźniaczej reszty - wtedy idzie do kibla aby nie
    zaniżało sprawności zastawu gdy przez przypadek je wezmę.

    Nie dostrzegasz tych różnic u siebie czy też jest Ci obojętne, że zestaw
    zasilający padnie np. 30% wcześniej niż powinien?

    > Teraz to mi sie nawet nie chce. ansmann tego nie ma ,
    > ale i nie musi . filozofia tej ladowarki jest nieco inna - wlozyc
    > akumalotory i wyjac naladowane bez wnikania w szczegoly.

    A potem zastanawiać się, które ogniwo szwankuje gdy na świeżo
    naładowanych akumulatorach jakieś urządzenie padło Ci po 30 minutach a
    zwykle ciągnęło 2h....

    > ( tak jak
    > funkcjonuje ladowanie akumulatorow aparat fotograficznego - kto sobie
    > lamie glowe pradem ladowania ?)

    Ja :-D Żyję w pośpiechu więc chcę naładować jak najszybciej dany model
    można bez jego destrukcji.

    > ma dodatkowo funkcje odswiezania ,
    > niby przydatna , ale tez nie za bardzo , gdyz akumulatorki sa dosyc
    > tanie, co jakis czas kupuje sie nowe , bardziej wydajne.

    Odświeżanie w przypadku Eneloopów prawie nic nie daje. Odzyskasz
    powiedzmy 50mAh. To symboliczne zmiany. Teżnie traktuję tej funkcji serio.

    > nie wiem czy udalo mi sie jakis akumulator naldowac wiecj niz 100
    > razy. nie liczylem ale zanim osigane taka liczbe ladowan , pojawia
    > sie nowe bardziej wydajne akumulatory , ktore kupuje ,

    Tu jest pies pogrzebany. Zbyt krótko eksploatujesz akumulatory. Nie
    zdążysz potrzebować diagnostyki.

    > starsze ida do
    > zastosowan mniej waznych a najwiecej to leza w szufladzie. zaleta
    > ansmana jest z jest maly , mozna ze spba zabrac , nie zajmuje duzo
    > miejsca i.... laduje.

    Tak, tego typu ładowarki są turystycznymi. Aczkolwiek używam mniejszej
    na wyjazdach. W Anssmanie płacisz za logo i nie należy do najmniejszych.

    > z chwila pojawienia sie akumulatorow o
    > wiekszej pojemnosci a wiec i dluzszych czasach ladowania pojawil sie
    > w ansmanie ( jak i innych malych ladowarkach) problem odprowadzenia
    > ciepla.

    Nie sądzę. Ten problem powstaje gdy zwiększamy szybkość ładowania (=
    prąd). Gdy włożysz bardziej pojemne ogniwo, to nie nagrzeje się ono
    bardzie z tego powodu. W swojej ładowarce ładuję ogniwa stare 1800 mAh,
    nowe 2500mAh i nie dostrzegam żadnej różnicy w ich grzaniu się przy tym
    samym prądzie. Tylko czas się zwiększa.

    > ja tylko tak z praktyki - mozna sobie glowe lamac ladowarkami , ale
    > jesli jedno ogniwo jest nidoladowane ( co sie zawsze moze zdazyc w
    > kazdej ladowarce ) to nawet najlepsze akumulatory nie dadza tego co
    > chcielibysmy.

    Niepoprawne myślenie - niedoładowanie zdarza się wyłącznie w kiepskich
    ładowarkach, które czegoś tam nie kontrolują. Mi się nie zdarzyło nigdy
    na C9000. Na Anssmanie owszem. M.in. dlatego syn teraz jej używa. Ja już
    nie chcę niespodzianek z niedoładowanymi ogniwami lub padniętymi.

    > dla porzadku, w c9000 tez doladowylalbym drugi raz, gdybym
    > potrzebowal mozliwie duzej pojemnosc zrodla zasilania. dla paru zdjec
    > domowych z lampa - wszystko jedno.

    No widzisz, w tej branzy też trzeba myśleć systemowo tak jak w
    fotografii. Jeśli kupisz odpowiednie ogniwa i odpowiednią ładowarkę to
    nie bawisz się w takie pierdoły. Mi by było szkoda czasu. Po roku
    leżenia w szufladzie utrata energii w Eneloopach serii X wyniosła 15%.
    Sprawdziłem 2 szt. osobiście. Pokrywa się to z danymi katalogowymi.

    Marek