    From: " 666" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Eneloopy raz jeszcze.
    Date: Sun, 25 May 2014 21:14:52 +0200

    Piszesz chaotycznie i trudno się odnieść do Tych z Twoich tez, z kórymi się nie
    zgadzam ;-)

    I nie pisz o "małym" Ansmannie, bo ja większej gabarytowo ładowarki niż mój Ansmann
    Energy 16 to na oczy nie widziałem, na zdjęciu w
    katalogu nie wydawała się taka wielka ;-)

    Niestety model Energy 16 nie rozpoznaje pełnego naładowania wkładanego akumulatorka,
    i jeśli w pełni naładowany aku wyjmę z
    ładowarki na kilka-kilkanaście sekund, a następnie ponownie włożę w ładowarkę, to
    ładowarka zaczyna cały proces "odświeżania" od
    nowa, co mnie generalnie BARDZO złości (odświeżanie powinno być opcjonalne, do wyboru
    przez użytkownika, lepsze ładowarki tak mają).

    Energy 16 to kolejna ładowarka, którą z powodzeniem ładuję baterie alkaliczne (ze
    2-3x), powodzenie takiego ładowania zależy od
    jakości baterii (obecnie niezłe są Kodak Max, przed kilkunastu laty ładowałem baterie
    alkaliczne produkowane dla Ikea przez Varta,
    dyktafon kasetowy szybko zużywał baterie co było kosztowne dla studenta), ostatnio
    znów trochę na ładowaniu alkalicznych
    zaoszczędziłem pieniędzy na nowe baterie (jak pisałem mam jedno urządzenie, które
    potrzebuje 1,5 volt z baterii, a nie akceptuje 1,2
    volta z aku).

    BTW miałem kiedyś akumulatory alkaliczne (Rayovac) dołączone do kalkulatora naukowego
    TI, ale z Rayovacami byłi kłopot, bo zwykłe
    ładowarki się nie nadawały, i bardzo szybko te alkaliczne aku się u mnie zniszczyły.

    Hint:
    I aku i baterie potrafią się wylać przy ładowaniu i ten sposób zniszczyć ładowarke,
    prosty hint:
    Ułożyć ładowarkę tak, aby ewentualne wylanie nie nastąpiło do środka, czyli zwykle
    ładowarka "do góry nogami" a bateriami do dołu -
    szkody od wylania będą znacznie mniejsze.

    -----