  • Data: 2010-04-19 13:38:29
    Temat: Re: Embedded language - jaki ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > Ależ Basic był w tym celu stworzony. To że Tobie to nie pasuje to
    > jedno ;) wczuj się w użytkownika, Basicowate są proste jak tylko mogą
    > być.

    Nie. BASIC w implementacjach embedded zazwyczaj nie ma procedur ( a
    tylko głupie bezparametrowe gosub), pojecia zmiennych lokalnych, trzeba
    pamiętać o różnicach miedzy zmiennymi nie string a string (to śmieszne
    $), brzydką składnię z numeracją linii itd. Program w javaScripcie
    wyglada znacznie bardziej przejrzyście niż w BASICu. Przetestowalem to
    na humanistach, tumanistach i innych nie inżynierach i wnioski są
    właśnie takie. Łatwiej tumaniscie poprawić coś w JavaScricie niż w BASICu.

    > Na dodatek dla Basica masz bardzo dużą bazę tutoriali i na
    > podstawowym poziomie są bardzo przenośne.

    E tam, BASIC ma chyba najwięcej niezgodnych z sobą implementacji. Nie
    wiem czy przebija to jakikolwiek inny język na świecie, na pewno na
    kilkanascie jakie miałem w ręku różnice były kolosalne. Po ostanich
    przejściach z TigerBasic-em wolałbym oszczędzić userowi całego stada
    problemów jakie napotkałem. Dlaetgo basic tak, ale to ostatczenośc,
    prędzej napiszę to JVM ...