  • Data: 2010-04-20 05:36:20
    Temat: Re: Embedded language - jaki ?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Apr 2010 15:38:29 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie. BASIC w implementacjach embedded zazwyczaj nie ma procedur ( a
    >tylko głupie bezparametrowe gosub), pojecia zmiennych lokalnych, trzeba
    >pamiętać o różnicach miedzy zmiennymi nie string a string (to śmieszne
    >$), brzydką składnię z numeracją linii itd. Program w javaScripcie
    >wyglada znacznie bardziej przejrzyście niż w BASICu. Przetestowalem to
    >na humanistach, tumanistach i innych nie inżynierach i wnioski są
    >właśnie takie. Łatwiej tumaniscie poprawić coś w JavaScricie niż w BASICu.

    Hmm, może ja mam inną próbkę losową, bo tutaj to ,,Baziki rzondzom'',
    ale to raczej inżynierowie (wiekowi) są.

    Po drugie - czemu od razu powrót do lat sześdziesiątych - no ja już z
    Amigi pamiętam w pełni proceduralno-strukturalnego Basica, tak więc
    czy należy się cofać do numeracji linii? Z numeracją linii to
    interpreter jest pewno prostszy.

    Po trzecie - zmienne, noż ale on ma tylko trzy bazowe typy, numerki,
    numerki z przecinkiem i tekst. ,,Humaniści'' mają z tym problem?

    Po czwarte, noż cała automatyzacja w Win opiera się na Basicu (VBA for
    Applications i takie tam). No i Bill zbudował swoje imperium na tym
    języku ;)

    --
    Grzegorz Krukowski