  • 61. Data: 2024-08-12 17:30:27
    Temat: Re: Elektryki takie bezpieczne :)
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 12.08.2024 o 17:08, _Master_ pisze:

    > Zdrowy rozsądek się nie poddaje faszystowskiej ideologii elektrycznej.

    A Ty co tak właściwie masz do elektryków? Osobiście nie posiadam i
    pewnie jeszcze długo nie będę miał, ale pod ideą wyeliminowania
    śmierdzieli z dróg podpisuję się na dwie ręce.

  • 62. Data: 2024-08-12 17:39:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:29, Trybun pisze:

    > Wielkiej różnicy chyba nie ma. Tym niemniej nie słyszałem aby spalenie
    > się auta z napędem hybrydowym ktoś nagłaśniał tak jak czystego
    > elektryka..  Już samo to daje do myślenia.

    I co wymyśliłeś?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2024-08-12 17:42:37
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-08-12 07:59, Janusz wrote:

    > Na pewno musiło coś być, benzyna sama w aucie sie nie zapali, nawet
    > jakby kapała na asfalt i ktoś peta rzucił.

    Zawsze cos jest. Ale auto trzeba rozpatrywac jako calosc.
    To ze w elektryku bateria sie pali bo jest uszkodzona a w benzyniaku bo
    sie zrobilo zwarcie w instalacji nie robi roznicy.

    No, moze robi bo w elektryku kabli wiecej i wiecej elektrycznych
    odbiornikow pradu wiec moze statystycznie wyjsc ze jednak elektryki pala
    sie bardziej bo w obu sa kable ale w elektryku dodatkowo palny
    akumulator. Ale w benzyniaku sa gorace elementy w komorze silnika (i
    czesto auta na drodze sie pala z komory silnika) wiec statsy sie moga
    wyrownywac.

    IMHO pozar jest rownie prawdopodobny w obu przypadkach ale benzyniaka da
    sie ugasic zalewajac go woda.

    Elektryk ma cala energie w sobie (w benzyniaku druga czesc zasobu
    energii to powietrze) i dlatego sie ugasic latwo nie daje...

    > Dokładnie, oczywiście są żelazowe ale widocznie dla producenta  za
    > drogie :(
    > To w końcu nie on będzie miał problem tylko nabywca.

    Nie wiem czy zelazowe nie sa ciezsze i mniej pojemne. Nie sledze tematu
    az tak.

    > Dokładnie, jedna większa proszkowa gaśnica wystarcza do ugaszenia, albo
    > kilka samochodowych, szczególnie na początku pożaru.

    Roznie jest. Ale generalnie tak, na poczatku jak sie pali i bak sie nie
    rozszczelni to daje sie ugasic.

    > Ale to oczywiste, w autach teraz pełno plastików, palą się jak pochodnia
    > i się zapalają jedne od drugich, ile to podpaleń już było gdzie spłonął
    > cały parking. Ale same się nie zapalają jak stoją, a teraz wystarczy
    > jeden elektryk żeby cały parking spłonął i nie masz na to żadnego
    > wpływu, nie ugasisz go, trzeba czekać aż się wypali.

    Tak. Niestety.
    I nie widac poprawy na horyzoncie.
    Jak patrze na wysilki zwiazane z wodorem to mnie trzesie.

    Jak juz masz wodor to dodaj mu wegla i stanie sie stabilniejszy.
    Chyba nawet bardziej kaloryczny OIDP - ale chyba niewiele.

    Mam wrazenie ze historycy o dzisiejszym swiecie beda mowic "tacy
    wyedukowani a tacy glupi"

    --
    Lukasz

  • 64. Data: 2024-08-12 17:43:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:30, Trybun pisze:

    > A Ty co tak właściwie masz do elektryków?

    Obstawiam głównie to, że ktoś go chce do nich zmusić.

    Wojny między zwolennikami komórek a telefonów stacjonarnych nie było.
    Może dlatego że nikt kabelków nie zakazywał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2024-08-12 18:01:13
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:11, Shrek pisze:
    > Dla elektyków nie bardzo jest pomysł co miałoby pomóc.

    To dlaczego jest to sprzedawane klientom? ;-)

  • 66. Data: 2024-08-12 18:03:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:30, Trybun pisze:
    > A Ty co tak właściwie masz do elektryków?

    Jak postawię swój na parkingi obok elektryka to będę czuł dyskomfort ;-)

    Obrzydzenie czuję do ludzi którzy nakazują aby kupować określony towar w
    myśl ideologii nie potwierdzonej żadnymi dowodami naukowymi

  • 67. Data: 2024-08-12 18:12:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 18:01, _Master_ pisze:

    > To dlaczego jest to sprzedawane klientom? ;-)

    Bo to nie jest problem sprzedających.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2024-08-12 18:40:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:07, _Master_ pisze:

    > I tu wkracza opiekuńcze państwo które powinno żądać wyższego poziomu
    > bezpieczeństwa niż
    > "Raz na jakiś czas elektryk wybucha. Ona tak ma ale statystycznie
    > rzadziej niż spaliniaki "

    Czyli zgadzasz się że jedziesz do galerii na parking podziemny autem a
    wracasz piechotą?
    Bo taki efekt będzie jak się zapali elektryk, po paru minutach cały
    parking będzie w toksycznym dymie, nikt nie wejdzie i nie wyjedzie
    autem, co oznacza że pali sie wszystko i nawet straż nie pomoże.
    Dlatego uważam że tutaj akurat 'opieka państwa' jest potrzebna, żebym po
    jednej wizycie nie musiał szukać kolejnego auta. A jak będzie więcej
    elektryków to prawdopodobieństwo bardzo wzrośnie, tym bardziej że nie
    zapalają sie stare graty tylko nówki.

    > NIE. Nie jestem entuzjastą opiekuńczego państwa ale wiem przynajmniej
    > jakie wymagania są do instalacji LPG.
    Mam lpg i jeżdżę swobodnie, jeszcze mnie nikt nie pogonił ani nie sprawdzał.
    Ale sam dla własnego bezpieczeństwa sprawdzam czy nie ma wycieków, nosem
    bo to czuć z daleka, przy starym poprzednim aucie miałem lekko
    nieszczelny wąż i było czuć.

    --
    Janusz

  • 69. Data: 2024-08-12 18:44:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 18:03, _Master_ pisze:

    > Jak postawię swój na parkingi obok elektryka to będę czuł dyskomfort ;-)
    >
    > Obrzydzenie czuję do ludzi którzy nakazują aby kupować określony towar w
    > myśl ideologii nie potwierdzonej żadnymi dowodami naukowymi
    Dodałbym jeszcze do tego strach, postawisz takiego w garażu i ci dom spali.

    --
    Janusz

  • 70. Data: 2024-08-12 18:48:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:43, Shrek pisze:

    > Obstawiam głównie to, że ktoś go chce do nich zmusić.
    To raz, a dwa są po prostu kiepskie, poszła moda w kierunku sterowania z
    panela
    co jest bardzo niebezpieczne na drodze, są ciężkie, delikatne,
    ubezpieczenie drogie,
    koszmarne ceny części i napraw. Jeszcze i9m dużo brakuje żeby mogły zastąpić
    zwykłe samochody.

    > Wojny między zwolennikami komórek a telefonów stacjonarnych nie było.
    > Może dlatego że nikt kabelków nie zakazywał.
    Dokładnie, i nie było tak nachalnej reklamy i hejtu na przeciwników.

    --
    Janusz