  • 51. Data: 2023-07-29 12:34:42
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.07.2023 o 08:59, Myjk pisze:

    > Wycina "sobie", bo takie ma wytyczne, a nie dlatego,
    > że przyczyną pożaru był falownik czy szeroko pojęta
    > fotowoltaika, debilku.

    Czyli nadal chooja wiesz, więc nawet musisz spierdalać!

  • 52. Data: 2023-07-29 13:39:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 29 Jul 2023 09:04:26 +0200, w <fu02zpdi95zn$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Fri, 28 Jul 2023 15:56:38 +0200, J.F

    > Co mam powiedzieć, żeby radzio nie powielał bełkotu
    > zanim nie będzie orzeczenia o przyczynie pożaru?

    Przecież już wiesz, że ładowała nieładowany samochód :D

  • 53. Data: 2023-07-29 13:41:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 29 Jul 2023 09:08:17 +0200, w <1w7nglgiv0oyz$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Stawiam jabłka przeciwko gruszkom, że i w tym wypadku samochód został
    > jednak podpięty pod nieprzygotowaną do tego celu instalację elektryczną

    No pewnie, że nieprzygotowana była. 220V i bezpieczniki -- wszędzie się
    sprawdza, ale w elektrykach nie.

    No i oczywiście był podpięty, chociaż podpięty nie był.

    I prąd był zły, taki nieprzygotowany :D

  • 54. Data: 2023-07-29 16:19:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2023 o 13:41, r...@k...pl pisze:

    > No pewnie, że nieprzygotowana była. 220V i bezpieczniki -- wszędzie się
    > sprawdza, ale w elektrykach nie.

    Dokładnie tak jest.
    Cieniutkie kabelki są fajne do używania z 2 A, albo krótkich obciążeń
    dużym prądem - wtedy mogą wytrzymać lata.

    Ale używanie ich z CIĄGŁYM poborem prądu 10A czy 16A powoduje, że się
    grzeją, gniazdka się topią i czasem palą się żywym ogniem.

    Ja już w ten sposób 3 gniazdka straciłem.
    W 1 przypadku już się ogień pojawił, sfajczył gniazdko i stopił parapet
    z pcv nad nim - gdyby nie to, że byłem w domu, pewnie chata by się
    sfajczyła.

    I tylko jeden z tych 3 przypadków był przy długim ładowaniu elektryka,
    akurat najmniej istotny, bo tylko gniazdko (a dokładnie jego
    elektronika, która miała być odporna na 16A) się sfajczyła i auta
    odmówiły ładowania z tego gniazdka......
    Gdyby nie to to bym nawet nie wiedział, że coś jest nie tak.

    Pozostałe dwa przypadki to bojler i jacuzzi.

    Więc tak - instalacje domowe trzeba SPECJALNIE przygotować pod długie
    ładowanie, inaczej to one są niebezpieczne, duuuuuużo bardziej niż
    samochody i ich osprzęt.

  • 55. Data: 2023-07-29 19:58:14
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 29.07.2023 o 16:19, Cavallino pisze:

    > Więc tak - instalacje domowe trzeba SPECJALNIE przygotować pod długie
    > ładowanie, inaczej to one są niebezpieczne, duuuuuużo bardziej niż
    > samochody i ich osprzęt.

    No zobacz a specjaliści twierdzą że nic nie muszę, kupie, wstawię
    do garażu i mogę ładować. Co najwyżej ładowanie dłużej potrwa. :-)
    To kto łże?

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2023-07-30 18:30:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Jul 2023 12:02:34 +0200, _Master_

    > A unijne komisarze podjudzane przez ekofaszystów to pies?

    Póki co to konfederackie dzbany próbują im robić wodę z mózgu,
    bo im się kasa od ruskich kończy i psuje świetlana przyszłość.
    No bo jak tępym dzbanem trzeba być aby dalej pompować kasę za
    paliwa do ruskich i turbanów, zamiast przerzucić się na własny
    węgiel i OZE. Odpowiedź, to być ruską onucą jak ty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2023-07-30 21:07:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Jul 2023 13:41:23 +0200, r...@k...pl

    > No pewnie, że nieprzygotowana była. 220V

    W US 220V? Ty wiesz cokolwiek o tym o czym piszesz?

    > i bezpieczniki -- wszędzie się
    > sprawdza, ale w elektrykach nie.

    Sprawdza się "wszędzie" tam gdzie są dopuszczalne wartości. Myślisz debilku
    że ja do ładowania elektryka dla zabawy sobie przewody o przekroju 4mm2
    położyłem w garażu, podczas gdy w reszcie domu do kontaktów są maksymalnie
    2,5mm2 a w części nawet 1,5mm2 i że dla zabawy są takie same grube w samej
    ładowarce, debilku?

    > No i oczywiście był podpięty, chociaż podpięty nie był.

    Ja wiem że tobie wystarczą zeznania paniusi, bo ci akurat pasują do tezy
    ruski trollu, ale to czy był podpięty czy nie był, albo czy pożaru nie
    spowodowało coś zupełnie innego, to się dopiero okaże jak wyjdzie oficjalny
    raport.

    > I prąd był zły, taki nieprzygotowany :D

    Złe to masz połączenia w mózgownicy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2023-07-30 21:08:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Jul 2023 12:34:42 +0200, nadir

    > Czyli nadal chooja wiesz, więc nawet musisz spierdalać!

    Projektuj dalej, debilku!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2023-07-30 21:36:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Jul 2023 13:39:46 +0200, r...@k...pl

    > Przecież już wiesz, że ładowała nieładowany samochód :D

    Jako elektryk wiem co ludzie wyczyniają w domach z prądem.
    Ty za to wiesz, że pożar spowodował elektryk sam z siebie
    po jednej nocy w garażu. Łatwiej już chyba trafić w totka
    niż w takie (nie)szczęście. No ale ty się radzio nazywasz,
    to całkiem możliwe że w to wierzysz -- radzie tak mają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2023-07-31 15:43:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jul 2023 21:07:20 +0200, Myjk wrote:
    > Sat, 29 Jul 2023 13:41:23 +0200, r...@k...pl
    >
    > W US 220V? Ty wiesz cokolwiek o tym o czym piszesz?

    220-240V w USA.
    Wiesz o czym piszesz?

    J.