eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodzieiRe: Elektryki jako bat na zlodziei
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c130-71.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Sat, 11 Mar 2023 18:05:46 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <tuicd9$q5p$4$Cav@news.chmurka.net>
    References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <1bq4r1bn3avjx$.dlg@myjk.org>
    <tudjbt$1k6ff$1@dont-email.me> <tudjtt$3i89n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuhs7f$gal$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui7l2$gal$24$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui8ku$3pnh5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuia5i$gal$25$Shrek@news.chmurka.net>
    <tuib9b$3pr48$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: c130-71.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 11 Mar 2023 17:05:45 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c130-71.icpnet.pl:85.221.130.71"; logging-data="26809";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.8.0
    In-Reply-To: <tuib9b$3pr48$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 230311-2, 11.3.2023), Outbound message
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2711947
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11-03-2023 o 17:45, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 11.03.2023 o 17:27, Shrek pisze:

    >> Dobra - sprawdziłem - 1k. No to teoretycznie 20 lat. W praktyce po 10
    >> pewnie pojemność spadnie do 80%. Niby niewiele ale "bak" i tak mały;)
    >> Samochody "I generacji" elektryków raczej nie będą miały długiego
    >> życia - po prostu pomijając ubytek w baterii to będą dramatycznie
    >> przestarzałe.

    Dokładnie tak.
    Z jednym wyjątkiem.

    >>> Coś tam jeździ hybrydowego
    >>> i po 10 latach różnie to wygląda ale to jednak hybryda. Prius po 10
    >>> latach ma 50-70 sprawności.
    >>
    >> Ja czytałem o 80%? Jak 50% z trzystu to się nawet na miejski przestaje
    >> nadawać.
    >
    > Bo zależy kto podaje...są nawet wyrażenia, że 18 lat wytrzymuje ale już
    > pisałem, że to hybryda, gdzie NIGDY bateria nie ma mniej niż 20% i nie
    > więcej niż 80%...czyli optymalny stan, dlatego w hybrydzie żyje dłużej.

    I kolejna bzdura - co post to jedna.

    Po pierwsze - w hybrydzie, z racji mega małej pojemności bateria ładuje
    się o wiele częściej, a to właśnie wpływa na jej użycie (negatywnie
    rzecz jasna - ograniczona ilość cykli).

    Po drugie - większość hybryd ma zupełnie inne baterie niż współczesne
    elektryki (nie mają li-on np.).
    Żadnych przełożeń te doświadczenia ze starych hybryd na współczesne
    elektryki nie ma.

    Ze starych elektryków na współczene również nie zresztą - poza starymi
    teslami, 10 letnie elektryki były na zupełnie innych technologiach
    oparte i inaczej (wcale) dbały o baterie....


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: