  • Data: 2023-03-11 17:27:30
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kiedyś kupiłem za 5tys do starego, 15 letniego BMW. Miał przebieg
    > 1tys/mozna napisac że nówka :)

    Kwestia czy rzeczywiście miał 1k i czemu tak mało:P Ale co do zasady to
    albo robisz generalkę za 8k albo kupujesz używkę za 3k licząc się z tym,
    że jest w podobnym stanie jak ten co padł;)

    > Tak niezupełnie, bo dolicz conajmniej x 3 międzyładowań + mrozy.

    Dobra - 200 lat to mogę podzielić nawet przez 10:P To w końcu 10k
    ładowań czy 1k?

    Dobra - sprawdziłem - 1k. No to teoretycznie 20 lat. W praktyce po 10
    pewnie pojemność spadnie do 80%. Niby niewiele ale "bak" i tak mały;)
    Samochody "I generacji" elektryków raczej nie będą miały długiego życia
    - po prostu pomijając ubytek w baterii to będą dramatycznie przestarzałe.

    > No to się przyzwyczaj. Do czegokolwiek/kiedykolwiek, jak kupowałem
    > akumulator/leżak to miał 50% nowego. Czy to smartfon, laptop, cokolwiek.
    > Sprawdzone.

    Ja sprawdzałem na AGMach (trakcyjnych a takich do upsów i podtrzymania
    awaryjnego) i... zarówno po 4 latach użytkowania jak i kiedyś z
    ciekawości podłączyłem pod miernik 6 letniego leżaka (wpadł za regał
    jeszcze za poprzednich pracowników) i praktycznie zawsze miały pojemność
    znamionową. Z tym że dotyczy to jednej formy. W zasadzie wszelkie tańsze
    padają jak muchy, mimo doskonałych warunków - praca buforowa w ciepełku
    a po trzech latach 40% pojemności.

    > Ale nawet szklana kula nie odpowie teraz. Coś tam jeździ hybrydowego i
    > po 10 latach różnie to wygląda ale to jednak hybryda. Prius po 10 latach
    > ma 50-70 sprawności.

    Ja czytałem o 80%? Jak 50% z trzystu to się nawet na miejski przestaje
    nadawać.

    > Żaden problem. Kolega w zeszłym tygodniu kupił do starej Jawy, nówkę.

    To daj linka na nowego do mojego volvo 2,5t:P

    > Delimiter popraw.

    A co z nim nie tak?

    --
    Shrek