  • 131. Data: 2018-11-04 02:23:47
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-03 o 22:03, J.F. pisze:

    > Hm, jesli dobrze licze, to 2100 zl pozwalalo podgrzac 144m^3 wody
    > o 25 stopni. 4800 litrow dziennie.
    >
    > Cos mi to nie wyglada na oszczedne gospodarowanie ...

    Może z tą oszczędnością faktycznie nie było tak różowo bo po
    przeprowadzce trwał remont więc płukanie pędzli itp. mogły zabierać
    ciepłą wodę. Ciężko mi odtworzyć teraz warunki jakie panowały wtedy.
    Woda była grzana do 90 stopni, bo gówniana grzałka taki właśnie
    termostat miała. Przy obecnym piecu grzeję wodę do 55 stopni w
    histerezie +/- 5 stopni za pomocą gazu. Tyle wystarcza.

    Niemniej jednak wiem ile płaciłem a ile płacę obecnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 132. Data: 2018-11-04 03:20:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyznaj sie ze zajebales jak chory w kubel i nie brnij dalej. Grzalka 10kW 150
    litrow wody zagotuje sie w niecale poltorej godziny. Juz Ci JF policzyl ile wody da
    sie pradem za kase jaka podales podgrzac. Teraz rakiem chcesz sie wycofac ze nie o 25
    stopni tylko o 80 stopni podgrzewales. Ale i tak wyjdzie poltora tysiaca litrow wody
    dziennie na mycie pedzelkow i wiader po farbie. Oczami wyobrazni widze jak we wrzatku
    myjesz pedzle i wiaderka. Pewno jestes inwalida i masz protezy rak, wtedy dasz rade.
    Jak bys nie mial innej ksywki niz uzyszkodnik to bym sobie dal kutasa w talarki
    pociac ze to jego fantazje.

  • 133. Data: 2018-11-04 03:59:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ujmij troche bo masz z czego. W nieduzym mieszkaniu musi 24/na dobe grzac cos co
    pobiera z gniazdek 15-18kW zeby nabic 7000. siedemset zlotych jest blizsze prawdzie.
    Sasiad grzeje pradem w duzym mieszkaniu w nieocieplonej kamienicy ale z nowymi
    oknami. Jak gadalismy to mowil ze 500-700 na miesiac go prad do ogrzewania kosztuje.
    Piles cos albo zazywales jakis dopalaczy jak pisales?

  • 134. Data: 2018-11-04 06:54:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2018 o 01:33, Marek S pisze:

    > Nie mogę pojąć po kiego wała ludzie to robią. Zapłacisz 900zł za
    > płukanie poza układem i masz jak nowy. Wycięcie jest droższe.

    Nie wiem - mam beznynę.

    Shrek

  • 135. Data: 2018-11-04 06:57:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2018 o 16:07, J.F. pisze:

    > Byc moze. Z drugiej strony elektryka kupi sobie ktos, kto go wygodnie
    > i taniu w garazu naladuje.

    Daj spojój. Ja narzekam, że LPG muszę raz na tydzień tankować, co
    zajmuje trzy minuty.

    Shrek

  • 136. Data: 2018-11-04 06:59:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2018 o 02:04, Marek S pisze:

    > No tak. Zatem po jaką cholerę Norwedzy dopłacają do smrodzących
    > elektryków? Czemu Green Peace milczy?

    Norwegia ma 98% prądu z wody.

    Shrek

  • 137. Data: 2018-11-04 08:16:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 02:15:58 +0100, Marek S wrote:
    > Nie! Miałem bojler - chyba 100 czy 150l. Grzałką bodajże 10kW grzał się
    > wieki w taryfie nocnej a za dnia wcale bo mi kasy szkoda było.

    150l przy 10kW to zagrzanie wody do 60 st powinno trwać jakąś godzinę.
    Inna sprawa, że bojler 150l z 10 kW to jakiś podejrzany instrument. Nie
    wątpię że takie mogą istnieć, ale z reguły bojlery elektryczne spotyka
    się o mocy w zakresie 1 do 2 kW.

    Niezależnie od mocy grzałki, koszt nie ma prawa wyjść ten który
    opisałeś... Chyba że non-stop ciurkiem ta ciepła woda ci leciała, no ale
    pewnie zauważyłbyś wtedy że w dzień woda już zimna.

    > Obecnie mam bojler 200l grzany piecem gazowym (ogrzewanie też za jego
    > pośrednictwem). Grzanie jest przez całą dobę. Mimo to koszty wynoszą 10%
    > tego, co było.

    Przy prądzie też powinno być 10% tego co opisałeś. Albo coś źle pamiętasz
    (Glinkosal?) albo miałeś coś ostro nie tak z bojlerem.

    Mateusz

  • 138. Data: 2018-11-04 08:20:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 listopada 2018 15:38:31 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Że co? Może coś źle zrozumiałem. Małe różnice w grzaniu prądem czy
    > gazem? Mówisz o domach? No to powiem Ci konkretnie jakie: gdy
    > wprowadzałem się ponad 10 lat temu w lutym w miejsce, w którym obecnie
    > mieszkam, nie miałem wyboru - musiałem grzać wodę prądem. Kosztowało
    > mnie to miesięcznie ponad 2100zł przy bardzo oszczędnym gospodarowaniu
    > ciepłą wodą.

    Nie pisz bzdur
    2100zł za grzanie CWU to by musiała grzałka 5kW 24 godz na dobę przez miesiąc grzać.
    Przy dzisiejszych cenach prądu rzędu 60gr/kWh w G11. Przy dwóch taryfach 2100zł to
    pewnie z 7-8 kW grzałka nonstop by musiała w tym zasobniku grzać

    >Obecnie, przy instalacji gazowej, na tych samych rurach i
    > bez żadnego oszczędzania opłaty są na poziomie 100-200zł.

    I mniej więcej tyle wychodzi grzanie CWU prądem na miesiąc dla 4 osobowej rodziny

    > Inny przykład: bardzo stare mieszkanie w Gdańsku, z piecem, ale
    > ocieplone i okna wymienione. Nie wolno palić węglem itp. Zimą rachunki
    > za prąd za nieduże mieszkanie ok 7000zł / m-c.

    Mega bzdura kolejna. Sauna dla jednostki wojskowej tam była?
    Przy G11 to by musiało by tam 24 godz na dobe 31 dni w miesiącu 7 grzejników każdy o
    mocy 2kW grzać. Przy G12/G12W to pewnie 10 takich grzejników by za 7tysi prądu nie
    zużyło

    > U mnie grzanie gazem
    > wielokrotnie większej powierzchni przy skrajnych mrozach nie dochodzą do
    > 3000zł, zwykle zimą ok 2000zł. Latem oczywiście 0zł.

    3 tys zł to płaca ROCZNIE ludzie za ogrzanie gazem 200m2 domu.

    > A w niedługiej perspektywie mamy mega podwyżkę cen
    > energii elektrycznej.

    To mega to 10% ma być czyli jakieś 20zł miesięcznie na rodzinę

  • 139. Data: 2018-11-04 08:29:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 02:16:01 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Nie! Miałem bojler - chyba 100 czy 150l. Grzałką bodajże 10kW grzał się
    > wieki w taryfie nocnej a za dnia wcale bo mi kasy szkoda było.

    Weź Ty przestań pisać
    150 litrów bojler i grzałka 10kW?
    No i skoro on tylko w nocnej taryfie chodząc zużywał energii za 2 tysie to ta grzałka
    20kW by musiała mieć i non stop w tanich godzinach grzać

  • 140. Data: 2018-11-04 08:34:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 23:02:20 +0100, nadir wrote:
    > Raz, że on pisze o NIVIE, a dwa to mieszka zdaje się we Francji, a tam
    > nie dość, że znają się na gazie, to jeszcze tym bardziej w radzieckiej
    > technologii. Tak więc nic z tego nie będzie. :)

    Otóż to. Dlatego pisałem - warunkiem pod gaz jest dostępność stacji,
    wybór gazowników i rozsądnie duże przebiegi. Ja nie spełniam żadnego z
    tych warunków, dlatego wrócę do szeregu i będę miał auto 100% benzynowe,
    tak jak wszyscy (i tak od co najmniej roku Nadia gazu nie widziała, więc
    to w praktyce tylko różnica taka że na następnej kontroli zaoszczędzę 400
    Eur).

    Cieszę się, że małżonce kupiłem Dustera z normalnym dieslem a nie z gazem
    - bo przez kilka chwil się wówczas wahałem.

    Mateusz