    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Elektryka w UK
    Date: 01 Dec 2013 16:03:54 GMT

    ACMM-033 napisało:

    > Ale i nie sądzę, by stosowano dwukrotne transkodowanie. Wg tego, co
    > piszesz - SECAM -> chroma & luma -> PAL -> miksowanie -> chroma + luma ->
    > SECAM. Mg mojego - SECAM -> chroma & luma - mix -> SECAM, o dwa kroki mniej,
    > kroki wprowadzające utratę jakości. Jak może napisałem, może nie, lepiej
    > cały proces było od razu robić w PAL i transkodować na SECAM do samej
    > emisji. Mniej mniejszych strat po drodze.

    Kamery w końcu zaczęto robić tylko PAL. Ale rejestracje magnetyczne SECAM
    zostały. Stąd bałagan się przeciągał.

    > Masz pewność, że nie mylisz scalaka transkodującego, z będącym kompletnym
    > osobnym dekoderem?

    Nie mam pewności. W każdym razie był jeden scalak, któremu nie warto było
    w bebechy zaglądać.

    > To w pralni może tak, ale nie w pralni to jest odwrócenie kota ogonem.

    "-- Ależ baco, kota się nie pierze."

    > Zresztą, juz widzę praczkę, co starego B&W Ametyska taszczy do wilgotnej
    > pralni, włącza go i ochoczo przerzuca kanały...:P
    > Jeśli nawet wystający bolec, to dlaczego wtyczkę pralki da się właczyć do
    > gniazdka bez niego? A mnie o to chodzi, żeby właśnie się nie dało. (tak,
    > wiem, że niektórzy te bolce wyłamują/wyłamywali/urywali

    Bo w pralni mokro, a w mieszkaniu sucho. Taki był zamysł. Lampki z metalową
    obudową można używać nieuziemionej w pokoju, a w pralni czy na gumnie już
    nie. Przy takim układzie bolców wszystko się zgadza -- w pralni podłączę
    pralkę, a Ametysta nie, za to w suchym mieszkaniu mogę jedno i drugie.

    > Otóż właśnie. Urządzenia kat. drugiej podobno jednak nie wymagają
    > uziemiania... To po co im uniemożliwiać?

    Jak te wtyczki wymyślano, to jeszcze nikt nie wiedział co to ta kategoria
    druga.

    > Dobrze, że ktoś wpadł na pomysł zastosowania płaskiej wtyczki, której
    > wystający bolec niestaszny.

    Pojawiła się potrzeba, to wydumali i wtyczkę. Nie takie rzeczy się ze
    szwagrem po pijaku wymyślało.

    > No i w momencie uglebienia tego punktu, QRMy ostro lecą w dół.

    QRMami też się przy dumaniu nad wtyczką nie przejmowano.

    > Których bedzie coraz więcej i jeśli nic z tym nie zrobimy, to niebawem
    > okaże się, że nie ma gdzsie wciskać tych wszystkich DAB, DVB-T, itd, bo
    > nawet one nie poradzą sobie z zakłoceniami.

    Chyba aż tak wysoko i silnie to wszystko nie sieje. Ale jasne, róbmy
    wszystk co się da, by ograniczyć zakłócenia.

    > Unormowanie na pewno jest potrzebne. Ale nie chciałbym, aby z takiej
    > unormowanej wtyczki, siało mi na odbiorniku, bo sąsiad po skosie zechce
    > sobie w Warcfrafta na kompie zagrać...

    Przecież teraz tak właśnie jest. Komputer da się włączyć do każdego
    gniazdka, do tego bezbolcowego również. Pewnie co drugi tak pracuje.

    > Ale dać trzeba, podobno...

    No to się daje. I wszyscy zadowoleni (podobno).

    --
    Jarek