  • 21. Data: 2022-01-28 07:22:14
    Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 23:11, Myjk pisze:
    > Thu, 27 Jan 2022 15:44:36 +0100, T.

    > Stąd, że w Leafie bateria jest chłodzona powietrzem,

    Nie.
    Że jest chłodzona pasywnie.
    Czyli praktycznie wcale, bo nie działa wtedy, gdy jest najbardziej
    potrzebne - czyli przy szybkim ładowaniu.

    Chłodzenie powietrzem też może być dobre, ale trzeba to kontrolować.
    Zoe np. uruchamiało klimę przy szybkim ładowaniu i chłodziło nią baterie.
    I wiele samochodów ma podobnie.
    Oczywiście dobrze zrobione chłodzenie i grzanie (gdy trzeba) baterii
    cieczą to najlepsza opcja.

  • 22. Data: 2022-01-28 07:23:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 16:44, Collie pisze:

    > Wcale że nie, bo polski kalkulatorek wszystko sobie przekalkulował
    > i rozsypana bateria mu pasowała.

    Nawet jeśli, to i tak mocno przepłacił, można było w podobnej cenie
    kupić wersje poliftową, z poprawionym zarządzaniem bateriami.

  • 23. Data: 2022-01-28 07:25:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
    > kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.

    Dokładnie.
    Miałem takie widoki rok temu, przy -20, że przez kilka km, gdzie Zoe
    robiło mi spore przepały, ale jechało i grzało jak złoto, diesle stały
    masowo po rowach, nawet jak początkowo udało się je odpalić.

  • 24. Data: 2022-01-28 07:26:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 17:51, nadir pisze:

    > Po czym podjedzie somsiad z kablami rozruchowymi i po 30 sekundach
    > niejeden spaliniak pojedzie w trasę 500-600 kilometrów.

    A inne staną po 1 km bo im ON przejdzie w stan półstały....

  • 25. Data: 2022-01-28 07:27:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 22:02, nadir pisze:

    > Szybciej w tym kraju znajdziesz sąsiada lub innego kierowcę, który ci
    > pomoże, niż ładowarkę do samochodu elektrycznego.

    Nie sądzę.
    Dojazd do ładowarki z domu zajmie mi 5 minut.
    Jak nie do tej jednej, to do 4 innych.
    Wątpię żebym przez ten czas zdążył znaleźć kogokolwiek z kablami.

  • 26. Data: 2022-01-28 07:29:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 23:06, Myjk pisze:
    > Thu, 27 Jan 2022 13:17:49 +0100, T.

    > Odkryłeś klikbajt. Gratulacje.

    > Nie ma żadnego problemu, kupił szrota w pełni tego świadomy.Bateria
    > prawdopodobnie ma padnięte parę celi, któe trzeba wymienić,

    Nie.
    Z analizy wynika, że jest totalnie zdegradowana.

    >i akumulator
    > wróci do życia. Ten zasięg nie ma nic wspólnego z temepraturami.

    Ma.
    Latem znów będzie przejeżdżał 50 km, a nie 11, czyli realnie 2.

  • 27. Data: 2022-01-28 09:52:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 22:02:19 +0100, Shrek napisał(a):

    > To zamówi assistance, taksiarza z kablami, wsadzi żonę/kochanke do
    > środka (albo każe pchać) i odpali na pych (tak wiem paski
    > przeskakujom;)) albo pójdzie z buta do marketu i kupi nowy akku.

    Shrek, nadir, ToMasz, wiem że jesteście zaradne chłopaki, macie sklep z
    aku za rogiem czynny nawet w niedzielę, na pych zapalacie nawet na
    śniegu i pchając pod górkę i dacie radę. A w ogóle to wam odpala nawet
    11 -letni aku. Trudno z waszymi argumentami dyskutować więc nie będę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2022-01-28 12:58:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.01.2022 o 07:25, Cavallino pisze:

> [...]
    > robiło mi spore przepały, ale jechało i grzało jak złoto, diesle stały
    > masowo po rowach, nawet jak początkowo udało się je odpalić.

    Tak, sranie w banie. Gazety i serwisy internetowe jakoś nie rozpisywały
    się, że transport drogowy w Polsce legł w gruzach. Zgadnij na jakim
    paliwie jeżdżą ciężarówki i dostawczaki?

  • 29. Data: 2022-01-28 13:09:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 12:58, nadir pisze:

    > Tak, sranie w banie.

    Twoje.
    Ja opisuję co widziałem, w jeden tylko konkretny dzień.

  • 30. Data: 2022-01-28 13:18:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 28.01.2022 08:52, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > śniegu i pchając pod górkę i dacie radę. A w ogóle to wam odpala nawet
    > 11 -letni aku. Trudno z waszymi argumentami dyskutować więc nie będę :)

    masz strasznie dziwne doświadczenia, musisz mieć niezłego pecha, żeby Ci
    10-letnie auta nie odpalały przy -10C.
    Te sytuacje z kablami to raczej jak celowo zaniedbasz wymianę aku (ja
    tak robię, bo po co wymieniać, skoro odpala gdy jest ciepło, wymieniam
    jak słabiej kręci i liczę się z tym, że może się trafić dzień w którym
    nie odpalę- ale zwykle udaje mi się wymienić aku przed tym czasem), albo
    w ponad 20-letnich autach, a nie tych prawie nowych, 10-latkach ;)

    Lukasz