  • 11. Data: 2022-01-27 17:04:18
    Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 13:17:49 +0100, T. napisał(a):

    > Jego użytkownik twierdzi, że
    > przy w pełni naładowanej baterii o katalogowej pojemności 24 kWh auto
    > przejedzie zaledwie 2 kilometry! Oczywiście trzeba też dodać, że
    > sytuacja miała miejsce przy -10°C

    Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
    kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2022-01-27 17:51:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
    > kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.

    Po czym podjedzie somsiad z kablami rozruchowymi i po 30 sekundach
    niejeden spaliniak pojedzie w trasę 500-600 kilometrów.
    Nie ma to jak porównywać nieporównywalne.

  • 13. Data: 2022-01-27 19:31:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 17:51:35 +0100, nadir napisał(a):

    > Nie ma to jak porównywać nieporównywalne.

    Nieporównywalne? Ejże... Zawsze i każdy ma pod ręką sąsiada z kablami.
    Który akurat jest w domu i nie ma co robić. To oczywiste :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2022-01-27 20:46:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
    > kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.

    11-sto letni? Raczej każdy odpali.

    ToMasz

  • 15. Data: 2022-01-27 22:02:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nieporównywalne? Ejże... Zawsze i każdy ma pod ręką sąsiada z kablami.
    > Który akurat jest w domu i nie ma co robić. To oczywiste :)

    To zamówi assistance, taksiarza z kablami, wsadzi żonę/kochanke do
    środka (albo każe pchać) i odpali na pych (tak wiem paski
    przeskakujom;)) albo pójdzie z buta do marketu i kupi nowy akku.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 16. Data: 2022-01-27 22:02:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nieporównywalne? Ejże... Zawsze i każdy ma pod ręką sąsiada z kablami.

    Szybciej w tym kraju znajdziesz sąsiada lub innego kierowcę, który ci
    pomoże, niż ładowarkę do samochodu elektrycznego. Ja akurat kable
    rozruchowe wożę w jednym samochodzie cały czas. Bez kabli wystarczy
    dwóch, trzech sąsiadów i metoda na popych.

    > Który akurat jest w domu i nie ma co robić. To oczywiste :)

    Nawet jak mam co robić a przyjdzie sąsiad po pomoc, to mu jej udzielę.
    No chyba, że akurat trykam w tym czasie, to sąsiad ma niższy priorytet,
    ale to w zasadzie jedyna taka sytuacja.

  • 17. Data: 2022-01-27 23:06:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Jan 2022 13:17:49 +0100, T.

    > 2 kilometry zasięgu w 11-letnim elektryku?
    > Tak wygląda degradacja baterii

    Odkryłeś klikbajt. Gratulacje.

    > Jeden z mieszkańców Wrocławia ma problem ze swoim elektrycznym Nissanem.

    Nie ma żadnego problemu, kupił szrota w pełni tego świadomy.Bateria
    prawdopodobnie ma padnięte parę celi, któe trzeba wymienić, i akumulator
    wróci do życia. Ten zasięg nie ma nic wspólnego z temepraturami.

    > Lecz to jest już przykład ekstremalny.

    Jest to przykład ekstremalnej głupoty, redaktorzyny.

    > A tu ciekawe opinie:
    > https://www.facebook.com/photo?fbid=3109593265997159
    &set=gm.2744738849161714

    Gdzie jest zresztą wszystko wyjaśnione.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2022-01-27 23:11:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Jan 2022 15:44:36 +0100, T.

    > No ale w Tesli po 10 latach zużycie jest rzędu kilkunastu procent. Skąd
    > taka różnica?

    Stąd, że w Leafie bateria jest chłodzona powietrzem, a w Tesli (oraz innych
    BEV) cieczą. Leaf to absurdalnie stara konstrukcja (2009 AFAIR), taką samą
    konstrukcję ma też iMiEV z 2008 (chłodzenie powietrzem, głupie BMU,
    zresztą takie samo jak w moim Outlanderze PHEV co mi pokazuje aktualnie 70%
    pojemności baterii, pomimo że prawdziwy SOH wynosi powyżej 95%) a którym
    zresztą jeździłem w sumie parę tygodni, z przerwami i opisywałem tutaj na
    grupie (w zimie też przy -10 przejeżdżał 40km ze 120 "fabrycznych).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2022-01-27 23:14:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Jan 2022 15:44:36 +0100, T.

  • 20. Data: 2022-01-28 07:19:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 15:44, T. pisze:
> [...]
    acja-baterii-6-12-przy-10-c-licznik-pokazuje-11-km-z
    asiegu-udalo-sie-przejechac-2-km/

    > No ale w Tesli po 10 latach zużycie jest rzędu kilkunastu procent.

    Nie tylko w Tesli.
    To raczej standard, że zużycie po takim okresie jest około 20-30%.

    Leaf jest wyjątkiem, zwłaszcza ten sprzed liftu i małą baterią.

    >Skąd
    > taka różnica?

    Z olania przez producenta automatycznego dbania o baterię.
    Do dziś niewiele z tym zrobili, konstrukcyjnie nadal jest podobnie.