-
11. Data: 2022-01-27 17:04:18
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 27 Jan 2022 13:17:49 +0100, T. napisał(a):
> Jego użytkownik twierdzi, że
> przy w pełni naładowanej baterii o katalogowej pojemności 24 kWh auto
> przejedzie zaledwie 2 kilometry! Oczywiście trzeba też dodać, że
> sytuacja miała miejsce przy -10°C
Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.
--
Jacek
I hate haters.
-
12. Data: 2022-01-27 17:51:35
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 27.01.2022 o 17:04, Jacek Maciejewski pisze:
> Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
> kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.
Po czym podjedzie somsiad z kablami rozruchowymi i po 30 sekundach
niejeden spaliniak pojedzie w trasę 500-600 kilometrów.
Nie ma to jak porównywać nieporównywalne.
-
13. Data: 2022-01-27 19:31:54
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 27 Jan 2022 17:51:35 +0100, nadir napisał(a):
> Nie ma to jak porównywać nieporównywalne.
Nieporównywalne? Ejże... Zawsze i każdy ma pod ręką sąsiada z kablami.
Który akurat jest w domu i nie ma co robić. To oczywiste :)
--
Jacek
I hate haters.
-
14. Data: 2022-01-27 20:46:27
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 27.01.2022 o 17:04, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Thu, 27 Jan 2022 13:17:49 +0100, T. napisał(a):
>
>> Jego użytkownik twierdzi, że
>> przy w pełni naładowanej baterii o katalogowej pojemności 24 kWh auto
>> przejedzie zaledwie 2 kilometry! Oczywiście trzeba też dodać, że
>> sytuacja miała miejsce przy -10°C
>
> Zwrócę tylko uwagę że przy -10 to niejeden spaliniak nie zrobi ani
> kilometra. Bo mu aku zastrajkuje i nie odpali.
>
11-sto letni? Raczej każdy odpali.
ToMasz
-
15. Data: 2022-01-27 22:02:19
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.01.2022 o 19:31, Jacek Maciejewski pisze:
> Nieporównywalne? Ejże... Zawsze i każdy ma pod ręką sąsiada z kablami.
> Który akurat jest w domu i nie ma co robić. To oczywiste :)
To zamówi assistance, taksiarza z kablami, wsadzi żonę/kochanke do
środka (albo każe pchać) i odpali na pych (tak wiem paski
przeskakujom;)) albo pójdzie z buta do marketu i kupi nowy akku.
--
Shrek
***** *** i konfederację.
-
16. Data: 2022-01-27 22:02:39
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 27.01.2022 o 19:31, Jacek Maciejewski pisze:
> Nieporównywalne? Ejże... Zawsze i każdy ma pod ręką sąsiada z kablami.
Szybciej w tym kraju znajdziesz sąsiada lub innego kierowcę, który ci
pomoże, niż ładowarkę do samochodu elektrycznego. Ja akurat kable
rozruchowe wożę w jednym samochodzie cały czas. Bez kabli wystarczy
dwóch, trzech sąsiadów i metoda na popych.
> Który akurat jest w domu i nie ma co robić. To oczywiste :)
Nawet jak mam co robić a przyjdzie sąsiad po pomoc, to mu jej udzielę.
No chyba, że akurat trykam w tym czasie, to sąsiad ma niższy priorytet,
ale to w zasadzie jedyna taka sytuacja.
-
17. Data: 2022-01-27 23:06:09
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 27 Jan 2022 13:17:49 +0100, T.
> 2 kilometry zasięgu w 11-letnim elektryku?
> Tak wygląda degradacja baterii
Odkryłeś klikbajt. Gratulacje.
> Jeden z mieszkańców Wrocławia ma problem ze swoim elektrycznym Nissanem.
Nie ma żadnego problemu, kupił szrota w pełni tego świadomy.Bateria
prawdopodobnie ma padnięte parę celi, któe trzeba wymienić, i akumulator
wróci do życia. Ten zasięg nie ma nic wspólnego z temepraturami.
> Lecz to jest już przykład ekstremalny.
Jest to przykład ekstremalnej głupoty, redaktorzyny.
> A tu ciekawe opinie:
> https://www.facebook.com/photo?fbid=3109593265997159
&set=gm.2744738849161714
Gdzie jest zresztą wszystko wyjaśnione.
--
Pozdor
Myjk
-
18. Data: 2022-01-27 23:11:26
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 27 Jan 2022 15:44:36 +0100, T.
> No ale w Tesli po 10 latach zużycie jest rzędu kilkunastu procent. Skąd
> taka różnica?
Stąd, że w Leafie bateria jest chłodzona powietrzem, a w Tesli (oraz innych
BEV) cieczą. Leaf to absurdalnie stara konstrukcja (2009 AFAIR), taką samą
konstrukcję ma też iMiEV z 2008 (chłodzenie powietrzem, głupie BMU,
zresztą takie samo jak w moim Outlanderze PHEV co mi pokazuje aktualnie 70%
pojemności baterii, pomimo że prawdziwy SOH wynosi powyżej 95%) a którym
zresztą jeździłem w sumie parę tygodni, z przerwami i opisywałem tutaj na
grupie (w zimie też przy -10 przejeżdżał 40km ze 120 "fabrycznych).
--
Pozdor
Myjk
-
19. Data: 2022-01-27 23:14:06
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 27 Jan 2022 15:44:36 +0100, T.
> No ale w Tesli po 10 latach zużycie jest rzędu kilkunastu procent. Skąd
> taka różnica?
Stąd, że w Leafie bateria jest chłodzona powietrzem, a w Tesli (oraz innych
BEV) cieczą. Leaf to absurdalnie stara konstrukcja (2009 AFAIR), taką samą
konstrukcję ma też iMiEV z 2008 (chłodzenie powietrzem, głupie BMU,
zresztą takie samo jak w moim Outlanderze PHEV co mi pokazuje aktualnie 70%
pojemności baterii, pomimo że prawdziwy SOH wynosi powyżej 95%) a którym
zresztą jeździłem w sumie parę tygodni, z przerwami i opisywałem tutaj na
grupie (w zimie też przy -10 przejeżdżał 40km ze 120 "fabrycznych).
--
Pozdor
Myjk
-
20. Data: 2022-01-28 07:19:29
Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 27-01-2022 o 15:44, T. pisze:
> W dniu 2022-01-27 o 14:08, J.F pisze:
>> On Thu, 27 Jan 2022 13:36:39 +0100, Cavallino wrote:
>>> Dyskusja na ten temat była też na fachowym portalu:
>>> https://elektrowoz.pl/porady/nissan-leaf-2011-degrad
acja-baterii-6-12-przy-10-c-licznik-pokazuje-11-km-z
asiegu-udalo-sie-przejechac-2-km/
>>>
>>>
>>> Wnioski - kupowanie tego auta z wiedzą, że ma rozsypaną baterię było
>>> mocno bez sensu.....
>>
>> Tudziez liczenie sredniego przebiegu,
>> a potem liczenie ze 35km zasiegu pozwoli przejechac 32km :-)
>>
>> A swoja droga ... czy liczenie, ze 10 letni samochod nie ma
>> zdegradowanej baterii to nie glupota?
>>
>> Priusy chyba jakos sobie radzą, ale tam bateria nigdy nie byla
>> podstawą zasiegu ... ciekawe jednak co bedzie, jak bateria kompletnie
>> wysiadzie ...
>>
>> J.
>>
>
> No ale w Tesli po 10 latach zużycie jest rzędu kilkunastu procent.
Nie tylko w Tesli.
To raczej standard, że zużycie po takim okresie jest około 20-30%.
Leaf jest wyjątkiem, zwłaszcza ten sprzed liftu i małą baterią.
>Skąd
> taka różnica?
Z olania przez producenta automatycznego dbania o baterię.
Do dziś niewiele z tym zrobili, konstrukcyjnie nadal jest podobnie.