    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 25 Aug 2021 14:05:34 -0700 (PDT)
    <letku9pnd1xh$.10ltbyuxwx9oc$.dlg@40tude.net>
    <611e9cd1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lax4naprg1rv$.l692aekvescf$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <glk5l8ykvtio$.1olc6na59spq5.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <61204539$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <1mxmrxxi4466f$.8j9gbgr1cipf.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <1b8nxtll4mf0s$.1hsv9u595cers$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 25 sierpnia 2021 o 17:17:16 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Niemcy Zydow beda milionami mordowac. Tym akurat Niemcy sie nie
    > chwalili. Podobnie jak masowym mordowaniem wiosek w 41.
    > No ale znow pominales - tych Zydow przesiedlano pare razy, to czemu
    > ten mialby byc ostatni ?
    >
    > Warunki w gettcie byly bardzo ciezkie, ale jeszcze nie mordowano
    > wszystkich tak masowo.
    >
    > Nawet jak tam niektorych za ciezkie wykroczenia wyslali do "kacetu",
    > to jedne rodziny szybko dostaly rachunek za pogrzeb, a inne nie ...
    > wiec zyje? Bo korespodencja z obozu ... a nie - czesta byla, ale

    90,Listy-z-innego-swiata.html

    > J.
    Co chcesz więcej jeśli przyznałem Ci racje. W gettach gotowali najlepsi kucharze
    specjalnie przez niemcow przywiezieni z Francji. Oczywiście tylko koszerne jedzenie.
    Mieli jeszcze w gettach doskonale działająca służbę zdrowia. Nieograniczony dostęp do
    swojej religii. A żydowskie dzieci były rozpieszczane przez ssmanow czekoladowymi
    cukierkami i oranżadą.