  • Data: 2013-03-21 09:58:27
    Temat: Re: Elektryczność statyczna - rozładowanie
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Pytanie: jest jakiś sposób oprócz obroży ;) na _powolne_ rozładowanie
    > się? Bo płytka podpięta przez opornik do masy to raczej nie zda egzaminu.

    Mam ten sam problem w firmie, zawsze idąc do łazienki i otwierając drzwi
    klamką strzeli. Mam na to prosty sposób - najpierw dotykam klamkę czymś
    metalowym, co już trzymam w ręku. Dzięki temu iskra przeskoczy między
    dwoma metalami, a nie między ciałem i metalem. Dobrze sprawdza się do
    tego karabińczyk od smyczy, na której noszę identyfikator. Mam już taki
    odruch.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."