-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Elektryczność a środowisko
Date: Fri, 15 Dec 2017 20:25:03 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 58
Message-ID: <p117i9$8cq$1@node1.news.atman.pl>
References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
<p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
<p10t7u$vkm$1@node2.news.atman.pl>
<5a33fb5c$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
<p10vgd$21p$1@node2.news.atman.pl>
<5a34149f$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-67-121-181.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1513365897 8602 89.67.121.181 (15 Dec 2017 19:24:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Dec 2017 19:24:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.0
In-Reply-To: <5a34149f$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727324
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-12-15 o 19:29, J.F. pisze:
> Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:p10vgd$21p$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2017-12-15 o 17:42, J.F. pisze:
>> Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
>>>> To nie nowość. Niemal dokładnie tak funkcjonują od głębokich lat,
>>>> spalinowozy na kolei. Tak, tam silnik diesla napędza prądnicę i z
>>>> prądnicy jadą silniki trakcyjne.
>
>> Chyba jeszcze wcześniej to na starych pancernikach amerykańskich, i na
>> jakichś lotniskowcach też. Ale potem potrzebne moce tak wzrosły że nie
>> bardzo było jak nad tym zapanować.
>
> A nie odwrotnie - latwo bylo zapanowac, bo wystarczylo sterowac
> wzbudzeniem pradnicy ?
Nie bardzo. Po przekroczeniu pewnej mocy masz do rozwiązania tyle
problemów, że nie ma sensu z tym walczyć. Wiesz, moce napędu zwiększyły
się kilkukrotnie i uznano że nie ma sensu z tym dalej walczyć. Zresztą -
jakiś powód użycia klasycznych turbin z przekładnią mechaniczną zamiast
napędu turboelektrycznego w okrętach z napędem atomowym o czymś
świadczy. Napęd turboelektryczny masz tylko na szczególnych jednostkach.
> Takie uklady o ile pamietam to dlugo byly stosowane, z tym, ze krecil
> silnik elektryczny.
>
> Na statkach pomysl wrocil
> http://new.abb.com/pl/o-nas/technologie/technologie-
abb-ktore-zmienily-swiat/naped-dla-statkow
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Azimuth_thruster
Jasne, dopóki nie musisz rozwiązywać zbyt wielu problemów, rozwiązanie
jest bardzo dobre.
>>> Tylko tam inne warunki i sie lepiej sprawdza.
>>> Ale ... patrzac na elektryfikacje kolei ... czyzby elektryczna jednak
>>> lepsza ?
>>> Pomijajac koszty elektryfikacji, gdzies tam na Alasce diesle jezdza.
>
>> Nie dziwne. Jak masz parę MW silnik i trochę kilometrów pustki to
>> spore spadki się robią na drutach. Stawiać elektrownię tylko po to
>> żeby zasilać lokomotywę raz na jakiś czas? Taki sobie pomysł.
>
> Dokladnie.
> Ale ... czy z tego wniosek, ze jak elektrownia blizej, to czysto
> elektryczny naped lepszy ?
Jak w Elblągu wymieniana była lokomotywa na elektryczną to po pierwsze
pociąg zaczynał szybciej jechać, a po drugie w wagonach robiło się zimą
cieplej. Wyraźnie cieplej. Wiesz, nie musisz wozić ze sobą paliwa i
dodatkowego silnika, a masa zostaje podobna.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_4E/HCP_303E
https://pl.wikipedia.org/wiki/HCP_303D
Chociaż siła niby w dieslu jest większa... Ale widać to nie wszystko.
Pozdrawiam
DD
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.17 20:25 HF5BS
- 15.12.17 20:36 HF5BS
- 15.12.17 21:11 HF5BS
- 15.12.17 21:18 HF5BS
- 16.12.17 23:35 J.F.
- 16.12.17 23:45 J.F.
- 17.12.17 00:10 J.F.
- 17.12.17 09:32 Jacek Maciejewski
- 17.12.17 10:05 Piotr Wyderski
- 17.12.17 10:12 Piotr Wyderski
- 17.12.17 10:17 Piotr Wyderski
- 17.12.17 10:18 Jarosław Sokołowski
- 17.12.17 11:25 jacek
- 17.12.17 12:33 Mario
- 17.12.17 12:49 Mario
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa