  • Data: 2017-12-17 11:25:24
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Fakt. Ale powinieneś napisać "przekładnia bezstopniowa" zamiast
    > "przekładnia planetarna", bo to że ona planetarna to mało istotny
    > szczegół. Ważne że bezstopniowa. No to wycofuję swój wykaz przewag
    > transmisji elektrycznej nad mechaniczną :) Może tylko z drobnym
    > zastrzeżeniem. Duży moment obrotowy to nie tyle dużo miedzi i żelaza co
    > mocne magnesy a tu spory postęp. No i może jeszcze jedno - bardzo mi się
    > podoba koncepcja "silnik w każdym kole". Tak, rośnie masa do
    > amortyzacji, ale znikają wszelkie wały, półosie czy mechanizmy
    > różnicowe.

    Amortyzacja się poprawi, koło opiera się na oponach nie na zawieszeniu
    więc kabina staje się oddzielna a wirujące wirniki
    stabilizują tor auta jak żyroskop :)
    Dodatkowo środek ciężkości wędruje w dół co sprawia że auto
    łatwiej przetrzyma test łosia :) w przeciwieństwie do merca klasy A :)

    --
    pzdr, j.r.