eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowiskoRe: Elektryczność a środowisko
  • Data: 2017-12-15 20:25:03
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-12-15 o 19:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:p10vgd$21p$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2017-12-15 o 17:42, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "HF5BS"  napisał w wiadomości grup
    >>>> To nie nowość. Niemal dokładnie tak funkcjonują od głębokich lat,
    >>>> spalinowozy na kolei. Tak, tam silnik diesla napędza prądnicę i z
    >>>> prądnicy jadą silniki trakcyjne.
    >
    >> Chyba jeszcze wcześniej to na starych pancernikach amerykańskich, i na
    >> jakichś lotniskowcach też. Ale potem potrzebne moce tak wzrosły że nie
    >> bardzo było jak nad tym zapanować.
    >
    > A nie odwrotnie - latwo bylo zapanowac, bo wystarczylo sterowac
    > wzbudzeniem pradnicy ?

    Nie bardzo. Po przekroczeniu pewnej mocy masz do rozwiązania tyle
    problemów, że nie ma sensu z tym walczyć. Wiesz, moce napędu zwiększyły
    się kilkukrotnie i uznano że nie ma sensu z tym dalej walczyć. Zresztą -
    jakiś powód użycia klasycznych turbin z przekładnią mechaniczną zamiast
    napędu turboelektrycznego w okrętach z napędem atomowym o czymś
    świadczy. Napęd turboelektryczny masz tylko na szczególnych jednostkach.

    > Takie uklady o ile pamietam to dlugo byly stosowane, z tym, ze krecil
    > silnik elektryczny.
    >
    > Na statkach pomysl wrocil
    > http://new.abb.com/pl/o-nas/technologie/technologie-
    abb-ktore-zmienily-swiat/naped-dla-statkow
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Azimuth_thruster

    Jasne, dopóki nie musisz rozwiązywać zbyt wielu problemów, rozwiązanie
    jest bardzo dobre.

    >>> Tylko tam inne warunki i sie lepiej sprawdza.
    >>> Ale ... patrzac na elektryfikacje kolei ... czyzby elektryczna jednak
    >>> lepsza ?
    >>> Pomijajac koszty elektryfikacji, gdzies tam na Alasce diesle jezdza.
    >
    >> Nie dziwne. Jak masz parę MW silnik i trochę kilometrów pustki to
    >> spore spadki się robią na drutach. Stawiać elektrownię tylko po to
    >> żeby zasilać lokomotywę raz na jakiś czas? Taki sobie pomysł.
    >
    > Dokladnie.
    > Ale ... czy z tego wniosek, ze jak elektrownia blizej, to czysto
    > elektryczny naped lepszy ?

    Jak w Elblągu wymieniana była lokomotywa na elektryczną to po pierwsze
    pociąg zaczynał szybciej jechać, a po drugie w wagonach robiło się zimą
    cieplej. Wyraźnie cieplej. Wiesz, nie musisz wozić ze sobą paliwa i
    dodatkowego silnika, a masa zostaje podobna.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_4E/HCP_303E
    https://pl.wikipedia.org/wiki/HCP_303D
    Chociaż siła niby w dieslu jest większa... Ale widać to nie wszystko.

    Pozdrawiam

    DD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: