  • 61. Data: 2017-05-09 14:15:05
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 07:10:09 -0500, w <oesbcm$vp0$1@dont-email.me>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Ci co tutaj łają o wycieczkach nad morze czy z pontonem na Mazury
    > i tak nigdy w życziu na wakacjach nie byli ;-)

    Z pontonem to ja do Chorwacji jechałem, więc nie gadaj głupot.
    A ty jeździsz Smartem czy Camry i po co ci ta Camry?

  • 62. Data: 2017-05-09 14:15:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "miumiu" <a...@b...pl> wrote in message
    > Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć
    > elektryczna by padła.

    Nic się nagle w ekonomii nie dzieje... nie rób sztucznych problemów.

    > Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie? A teraz policzmy
    > ile energii zużywa jego samochód? Zakladając ze Kowalski przejezdza
    > rocznie 30 000km daje dziennie 82km. Srednio samochód ma moc 100kW czyli
    > jadac w godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh. Jest to
    > 30-50 razy więcej niż zużywa jego gospodarstwo domowe jednego dnia. Więc
    > wyobrazcie sobie co by sie stalo gdyby nagle wszycy zaczeli ladowac
    > samochody pradem... Do tego potrzebna jest infrastruktura energetyczna
    > przynajmniej o rzad wielkosci wieksza niz obecnie.

    Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
    Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje benzynowe.
    Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300
    mil zasięgu.

  • 63. Data: 2017-05-09 14:16:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 13:52:36 +0200, w <oesait$tlq$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Głupiś, czy tylko trollujesz?

    Tyś lepszy -- bo jedno i drugie?

  • 64. Data: 2017-05-09 14:18:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
    > Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje

    Cytat z podlinkowanego artykułu:
    "European countries are putting a lot into building fast-charging
    infrastructure," said Aleksandra Rybczynska, an analyst at Bloomberg New
    Energy Finance.

  • 65. Data: 2017-05-09 14:19:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > No ba, często taniej nawet zamiast pierwszego, zwłaszcza że to, że trzeba
    > wszędzie się wozić samochodem zamiast szybciej metrem, kolejką,
    > komunikacją publiczną - to mit.

    Ci szczęsciarze co będą mieszkać w dużych skupiskach ludzkich
    zawsze będą mieć ciut inne możliwości niż ci co na prowincji...
    Metrem wszędzie nie dojedziesz, nawet w mieście.

  • 66. Data: 2017-05-09 14:19:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 07:15:45 -0500, w <oesbn7$17i$1@dont-email.me>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300
    > mil zasięgu.

    I to jest podstawa, aby w ogóle myśleć o elektrycznych.

    To że ludzie będa kupować elektryki, by jeździć 100km (w zimie 40km) i ładować
    kablem z okna -- to mrzonki.

  • 67. Data: 2017-05-09 14:21:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <r...@k...pl> wrote in message

    > Z pontonem to ja do Chorwacji jechałem, więc nie gadaj głupot.
    > A ty jeździsz Smartem czy Camry i po co ci ta Camry?

    Camry 1995 dawno sprzedana. Teraz jeżdzę Acura TL-S 2007.
    Po co mi auto? Nie wiem, głupa rżniesz czy o drogę pytasz?

    Co do elektryków u mnie, to przymierzam się do Tesla Model 3.
    Jeszcze nie wiem czy będzie wart swojej ceny ale wygląda na to że tak.

  • 68. Data: 2017-05-09 14:22:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 14:15, r...@k...pl pisze:

    > Z pontonem to ja do Chorwacji jechałem, więc nie gadaj głupot.
    > A ty jeździsz Smartem czy Camry i po co ci ta Camry?

    Ja za dziecka tez maluchem jeździłem za granicę.
    Tylko czego to dowodzi?
    Że mamy aspirować do podróżowania z jedzeniem w bagażniku?

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2017-05-09 14:27:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 08:41, Myjk pisze:

    > Niektórzy w XXI wieku kupują do nowego domu (a czasem nawet
    > do małego mieszkania) spalinowe piece. Na głupote nic się nie
    > poradzi, musi kiedyś sama umrzeć.

    Głupota to wmawiać że osoba która zaoszczędziła konkretne pieniądze
    na instalacji niemodnego dla ekologa pieca jest głupia.
    A rzeczywistość wygląda tak że przyjeżdża komisja, ogląda ładny
    ekologiczny piec, podpisuje kwity i odjeżdża. A przyjeżdża ekipa
    demontująca pożyczony na odbiór piec a właściciel budynku montuje
    piec oszczędny. Całkiem jak za komuny, tyle że tam nie o ekologie
    chodziło.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2017-05-09 14:33:56
    Od: p...@g...com

    Taniej ale nie wygodniej, mogę jeszcze zrozumieć wyczekiwanie na taxe pod sklepem lub
    galeria handlowa, irytacje kierowcy taksówki po zakupach w Biedrze i 750metrowym
    kursie za 8 zeta ale na przejażdżkę za miasto czy odwiedziny rodziny na wiosce oraz
    inne ciekawe sytuacje typu czekanie na spóźnialskich recepty nie ma ... Taka
    kalkulacja to bzdet nic więcej :-)