  • 71. Data: 2017-05-09 14:37:59
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:oesca9$9qo$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja za dziecka tez maluchem jeździłem za granicę.
    > Tylko czego to dowodzi?
    > Że mamy aspirować do podróżowania z jedzeniem w bagażniku?

    Słuchaj, ja rozumiem ludzi co jadą w daleką podróż samochodem.
    Jedziesz w piątkę, zapakujesz auto pod sufit bagażami i dojedziesz
    za 1/3 lub 1/4 ceny jaką zapłaciłbyś za 5 biletów lotniczych czy
    kolejowych. I na dodatek masz swoje auto na miejscu aby nie wynajmować.
    I to ma sens, pod warunkiem że to auto na codzień też ci się przydaje
    cały rok. Jeśli jednak cały rok masz jeździć metrem w dużym mieście
    to trzymać duży samochód aby raz-dwa w roku go użyć się nie kalkuluje.

  • 72. Data: 2017-05-09 14:39:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > Taniej ale nie wygodniej, mogę jeszcze zrozumieć wyczekiwanie na taxe pod
    > sklepem lub galeria handlowa, irytacje kierowcy taksówki po zakupach w
    > Biedrze i 750metrowym kursie za 8 zeta ale na przejażdżkę za miasto czy
    > odwiedziny rodziny na wiosce oraz inne ciekawe sytuacje typu czekanie na
    > spóźnialskich recepty nie ma ... Taka kalkulacja to bzdet nic więcej :-)

    Mowa była o typowym DRUGIM aucie w rodzinie.
    Pierwsze ma użycie 100%, drugie już bliskie 10%.
    No chyba że oboje rodziców pracują na pełny etat
    daleko od domu i nie ma opcji z kom. publiczną.

  • 73. Data: 2017-05-09 14:41:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Głupota to wmawiać że osoba która zaoszczędziła konkretne pieniądze
    > na instalacji niemodnego dla ekologa pieca jest głupia.
    > A rzeczywistość wygląda tak że przyjeżdża komisja, ogląda ładny
    > ekologiczny piec, podpisuje kwity i odjeżdża. A przyjeżdża ekipa
    > demontująca pożyczony na odbiór piec a właściciel budynku montuje
    > piec oszczędny. Całkiem jak za komuny, tyle że tam nie o ekologie
    > chodziło.

    Polska mentalność. "Aby mi się parę złotych taniej zrobiło".
    A że potem kopci się w zimie i czarnym powietrzem dzieci
    oddychają to kogo to obchodzi, nie?

  • 74. Data: 2017-05-09 14:42:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <r...@k...pl> wrote in message

    > I to jest podstawa, aby w ogóle myśleć o elektrycznych.
    >
    > To że ludzie będa kupować elektryki, by jeździć 100km (w zimie 40km) i
    > ładować
    > kablem z okna -- to mrzonki.

    To że ludzie mieszkający w 30m2 w bloku będą kupować nowe samochody to
    mrzonki.

  • 75. Data: 2017-05-09 16:34:13
    Temat: Re: Elektryczne ... brawo Unia Europejska.
    Od: "Stan56" <j...@k...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ale POprawność POlityczna nakazuje uczepić się blachosmrodów :-)
    > i kazać kupować nowe co 5 lat żeby obniżyć zanieczyszczenie/spalanie o
    > kilka procent zatruwając "matkę ziemię" produkcją nowego pojazdu o 100%
    > więcej. Taki bilans debilnego ekologa :-)

    To nie ekolodzy, to debilna władza chce zeby "kupować co 5 lat".
    Patrz kto na tym zyskuje. To władza zyskuje, bo do żłobu
    wpływa duzo wiecej pieniądzy z VAT.

    Trzeba przyznać ze Unia Europejska się postawiła
    i nakazała produkować uniwersalne ładowarki
    do komórek. Brawo Unia Europejska, oby tak dalej.

  • 76. Data: 2017-05-09 17:05:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 22:19, Pszemol pisze:
    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    > elektrycznych samochodów w tym roku?

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21783087,polacy-
    pokochali-nowoczesne-samochody-imponujacy-wzrost-spr
    zedazy.html#BoxBizLinkImg

    Imponująco -wzrost o 91,3% do 66 sztuk. Lotnisko w Radomiu się chowa;)

    Shrek

  • 77. Data: 2017-05-09 18:20:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 May 2017 13:24:38 +0200, r...@k...pl

    > I samochód (aby tam dojechać, bo nie elektrykiem).

    Wiadomo, ładowanie po drodze surowo wzbronione!
    Ewidentnie szukasz problemów tam gdzie ich nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 78. Data: 2017-05-09 18:21:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 May 2017 07:41:15 -0500, Pszemol

    > Polska mentalność. "Aby mi się parę złotych taniej zrobiło".
    > A że potem kopci się w zimie i czarnym powietrzem dzieci
    > oddychają to kogo to obchodzi, nie?

    Ano. To samo z samochodem -- kupi starego zajechanego trupa, wszak on
    śmierdzącego syfu z kancerogenami wdychać ze swojej rury nie będzię. Gorzej
    jak na swojej drodze spotka podobnego sobie ignoranta. Chociaż takim i tak
    ich własne zdrowie i zdrowie ich dzieci zwyczajnie zwisa. Tylko potem
    jojczą na kolejki u lekarzy. Toteż potwierdzam -- głupota ma wyjątkowo
    krótki wzrok.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2017-05-09 18:40:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 18:20:52 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 09 May 2017 13:24:38 +0200, r...@k...pl

    > Wiadomo, ładowanie po drodze surowo wzbronione!
    > Ewidentnie szukasz problemów tam gdzie ich nie ma.

    Ewidentnie te problemy są.
    Zerknij sobie na stacje benzynowe przy autostradach czy ruchliwszych miejscach.
    dzis tankowanie to 30-60-120 sekund. Wydłuz ten proces do 3-4 minut (wymiana baterii)
    albo do 20-40 minut (ładowanie szybka ładowarką).
    Oblicz ile stanowisk musi mieć stacja aby obsłuzyc ten sam ruch jaki obsługuje dziś.

    Policz też jakie musi mieć przyłacze energetyczne aby te stanowiska w takiej liczbie
    dało się uruchomić.

    Na dziś to nie jest szukanie problemów. Nie trzeba, same sie znajdują i są nawet tam
    gdzie ich nie podejrzewasz.

    Co nie oznacza ze bym nie był za elektrykami. Fajne sa. W niektórych sytuacjach
    calkiem ok. Ale na dziś nadal deczko niezyciowe w ogólności.

  • 80. Data: 2017-05-09 18:41:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 May 2017 11:38:58 +0200, miumiu

    > Gdyby nagle wszyscy Polacy przesiedli sie na auta elektryczne to sieć
    > elektryczna by padła.

    Taka sama śpiewka jak stosują wyznawcy spalania węgla, drewna i śmieci w
    kotłach domowych wszelakiej maści. Takie tam strachy na lachy nie mające
    umocowania w faktach -- ale za to jak to brzmi!

    --
    Pozdor
    Myjk