-
Data: 2017-05-26 10:44:49
Temat: Re: Elektryczne samochody
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 26 maja 2017 09:29:19 UTC+2 użytkownik T. napisał:
> W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
> > Dnia Fri, 26 May 2017 00:15:36 +0200, nadir napisał(a):
> >> W dniu 2017-05-25 o 23:49, J.F. pisze:
> >>> No, dawniej te samochody wiecej palily i wcale nie taka dowolna
> >>> wychodzila. Chyba, ze z przyczepka ...
> >>
> >> Bez przesady i bez przyczepki.;)
> >> Ile by nie paliły można było spokojnie wziąć zapas paliwa i zwiększyć
> >> zasię od 50-100%, a nawet i więcej.
> >
> > Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
> >
> >
> >> W elektryku to nie przejdzie.
> >
> > No jak nie, jak tak ?
> >
> > Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
> >
> > J.
> >
> Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
> elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz na
> prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
> Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
> wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
> awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)
>
> Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
> bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
> ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
> do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
> tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
> W dodatku mając auto na spr. pow. korzysta się z tego samego silnika
> spalinowego - skończy się butla, przełącza się na benzynę.
> Mamy już autko Peugeot 2008 Hybrid Air. A Tata stworzyła podobne. Co
> ciekawe - hamowanie można wykorzystać zaprzęgając silnik spalinowy do
> pracy jako sprężarkę.
> Niestety nie ma informacji, jak wygląda sprawność energetyczna takiego
> układu, i jak wyglądają koszty w porównaniu np. z typowym elektrykiem. W
> każdym razie butle są bardziej uniwersalne od akumulatorów - spokojnie
> wystarczają na kilkaset km, a do ich ładowania wystarczy zwykłe gniazdko
> elektryczne, bez specjalnych ładowarek.
> T.
Feler z takim akumulatorem jest taki ze to jednak sprezone powietrze. Butla spora,
zawartosc energii niska. No i wybuchnąc może. Co prawda zagrożenie nieduże ale
podczas wypadku dodatkowy problem...
W indiach rozprężanie powietrza pozyteczne bo chłodzi.
U nas w zimie nie bardzo :)
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 11:07 T.
- 26.05.17 12:54 nadir
- 26.05.17 12:58 nadir
- 26.05.17 13:46 Pszemol
- 26.05.17 14:21 Pszemol
- 26.05.17 14:23 Pszemol
- 26.05.17 14:38 J.F.
- 26.05.17 14:47 J.F.
- 26.05.17 14:50 WS
- 26.05.17 14:55 nadir
- 26.05.17 15:34 s...@g...com
- 26.05.17 16:24 Cavallino
- 26.05.17 16:55 J.F.
- 26.05.17 17:53 j...@i...pl
- 26.05.17 17:59 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=