eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochodyRe: Elektryczne samochody
  • Data: 2017-05-26 10:44:49
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 26 maja 2017 09:29:19 UTC+2 użytkownik T. napisał:
    > W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
    > > Dnia Fri, 26 May 2017 00:15:36 +0200, nadir napisał(a):
    > >> W dniu 2017-05-25 o 23:49, J.F. pisze:
    > >>> No, dawniej te samochody wiecej palily i wcale nie taka dowolna
    > >>> wychodzila. Chyba, ze z przyczepka ...
    > >>
    > >> Bez przesady i bez przyczepki.;)
    > >> Ile by nie paliły można było spokojnie wziąć zapas paliwa i zwiększyć
    > >> zasię od 50-100%, a nawet i więcej.
    > >
    > > Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
    > >
    > >
    > >> W elektryku to nie przejdzie.
    > >
    > > No jak nie, jak tak ?
    > >
    > > Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
    > >
    > > J.
    > >
    > Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
    > elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz na
    > prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
    > Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
    > wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
    > awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)
    >
    > Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
    > bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
    > ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
    > do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
    > tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
    > W dodatku mając auto na spr. pow. korzysta się z tego samego silnika
    > spalinowego - skończy się butla, przełącza się na benzynę.
    > Mamy już autko Peugeot 2008 Hybrid Air. A Tata stworzyła podobne. Co
    > ciekawe - hamowanie można wykorzystać zaprzęgając silnik spalinowy do
    > pracy jako sprężarkę.
    > Niestety nie ma informacji, jak wygląda sprawność energetyczna takiego
    > układu, i jak wyglądają koszty w porównaniu np. z typowym elektrykiem. W
    > każdym razie butle są bardziej uniwersalne od akumulatorów - spokojnie
    > wystarczają na kilkaset km, a do ich ładowania wystarczy zwykłe gniazdko
    > elektryczne, bez specjalnych ładowarek.
    > T.

    Feler z takim akumulatorem jest taki ze to jednak sprezone powietrze. Butla spora,
    zawartosc energii niska. No i wybuchnąc może. Co prawda zagrożenie nieduże ale
    podczas wypadku dodatkowy problem...

    W indiach rozprężanie powietrza pozyteczne bo chłodzi.
    U nas w zimie nie bardzo :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: