-
X-Received: by 10.157.56.26 with SMTP id i26mr15874otc.10.1495788290255; Fri, 26 May
2017 01:44:50 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.56.26 with SMTP id i26mr15874otc.10.1495788290255; Fri, 26 May
2017 01:44:50 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder
.usenetexpress.com!feeder1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.co
m!nntp.giganews.com!l39no354570qtb.0!news-out.google.com!v18ni2528ita.0!nntp.go
ogle.com!67no578135itx.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com
!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 26 May 2017 01:44:49 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5927d94d$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.7;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.7
References: <oenva8$71d$1@dont-email.me> <59207a2a$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<ofqj7j$3p8$1@dont-email.me> <ofqnrq$ig5$1@node1.news.atman.pl>
<ofs7ue$c9l$1@dont-email.me> <ofsp9i$tq1$1@node2.news.atman.pl>
<oftf2o$9c8$1@dont-email.me> <og0uaq$qdl$1@node1.news.atman.pl>
<og2gc0$6q4$3@dont-email.me> <og3dpi$9gm$1@node2.news.atman.pl>
<og3u7m$2b2$2@dont-email.me> <5925952f$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<og5mkm$lp7$1@dont-email.me> <og6s0u$s3e$2@node1.news.atman.pl>
<og6t2e$dbu$1@dont-email.me> <og76iq$75a$1@node1.news.atman.pl>
<og7a3n$tjj$1@dont-email.me>
<592737ee$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<u4x7tl0x5oxc$.c8j3iuj7lggx.dlg@40tude.net>
<5927578e$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
<1uxw4u7ni8db6.1xd258cr6tavz$.dlg@40tude.net>
<5927d94d$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Elektryczne samochody
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 26 May 2017 08:44:50 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 70
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605862
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 26 maja 2017 09:29:19 UTC+2 użytkownik T. napisał:
> W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
> > Dnia Fri, 26 May 2017 00:15:36 +0200, nadir napisał(a):
> >> W dniu 2017-05-25 o 23:49, J.F. pisze:
> >>> No, dawniej te samochody wiecej palily i wcale nie taka dowolna
> >>> wychodzila. Chyba, ze z przyczepka ...
> >>
> >> Bez przesady i bez przyczepki.;)
> >> Ile by nie paliły można było spokojnie wziąć zapas paliwa i zwiększyć
> >> zasię od 50-100%, a nawet i więcej.
> >
> > Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
> >
> >
> >> W elektryku to nie przejdzie.
> >
> > No jak nie, jak tak ?
> >
> > Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
> >
> > J.
> >
> Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
> elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz na
> prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
> Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
> wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
> awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)
>
> Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
> bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
> ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
> do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
> tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
> W dodatku mając auto na spr. pow. korzysta się z tego samego silnika
> spalinowego - skończy się butla, przełącza się na benzynę.
> Mamy już autko Peugeot 2008 Hybrid Air. A Tata stworzyła podobne. Co
> ciekawe - hamowanie można wykorzystać zaprzęgając silnik spalinowy do
> pracy jako sprężarkę.
> Niestety nie ma informacji, jak wygląda sprawność energetyczna takiego
> układu, i jak wyglądają koszty w porównaniu np. z typowym elektrykiem. W
> każdym razie butle są bardziej uniwersalne od akumulatorów - spokojnie
> wystarczają na kilkaset km, a do ich ładowania wystarczy zwykłe gniazdko
> elektryczne, bez specjalnych ładowarek.
> T.
Feler z takim akumulatorem jest taki ze to jednak sprezone powietrze. Butla spora,
zawartosc energii niska. No i wybuchnąc może. Co prawda zagrożenie nieduże ale
podczas wypadku dodatkowy problem...
W indiach rozprężanie powietrza pozyteczne bo chłodzi.
U nas w zimie nie bardzo :)
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 11:07 T.
- 26.05.17 12:54 nadir
- 26.05.17 12:58 nadir
- 26.05.17 13:46 Pszemol
- 26.05.17 14:21 Pszemol
- 26.05.17 14:23 Pszemol
- 26.05.17 14:38 J.F.
- 26.05.17 14:47 J.F.
- 26.05.17 14:50 WS
- 26.05.17 14:55 nadir
- 26.05.17 15:34 s...@g...com
- 26.05.17 16:24 Cavallino
- 26.05.17 16:55 J.F.
- 26.05.17 17:53 j...@i...pl
- 26.05.17 17:59 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=