eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochodyRe: Elektryczne samochody
  • X-Received: by 10.157.56.26 with SMTP id i26mr15874otc.10.1495788290255; Fri, 26 May
    2017 01:44:50 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.56.26 with SMTP id i26mr15874otc.10.1495788290255; Fri, 26 May
    2017 01:44:50 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder
    .usenetexpress.com!feeder1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.co
    m!nntp.giganews.com!l39no354570qtb.0!news-out.google.com!v18ni2528ita.0!nntp.go
    ogle.com!67no578135itx.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com
    !not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 26 May 2017 01:44:49 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5927d94d$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.7;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.7
    References: <oenva8$71d$1@dont-email.me> <59207a2a$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <ofqj7j$3p8$1@dont-email.me> <ofqnrq$ig5$1@node1.news.atman.pl>
    <ofs7ue$c9l$1@dont-email.me> <ofsp9i$tq1$1@node2.news.atman.pl>
    <oftf2o$9c8$1@dont-email.me> <og0uaq$qdl$1@node1.news.atman.pl>
    <og2gc0$6q4$3@dont-email.me> <og3dpi$9gm$1@node2.news.atman.pl>
    <og3u7m$2b2$2@dont-email.me> <5925952f$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <og5mkm$lp7$1@dont-email.me> <og6s0u$s3e$2@node1.news.atman.pl>
    <og6t2e$dbu$1@dont-email.me> <og76iq$75a$1@node1.news.atman.pl>
    <og7a3n$tjj$1@dont-email.me>
    <592737ee$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <u4x7tl0x5oxc$.c8j3iuj7lggx.dlg@40tude.net>
    <5927578e$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uxw4u7ni8db6.1xd258cr6tavz$.dlg@40tude.net>
    <5927d94d$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 26 May 2017 08:44:50 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 70
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605862
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 26 maja 2017 09:29:19 UTC+2 użytkownik T. napisał:
    > W dniu 2017-05-26 o 00:31, J.F. pisze:
    > > Dnia Fri, 26 May 2017 00:15:36 +0200, nadir napisał(a):
    > >> W dniu 2017-05-25 o 23:49, J.F. pisze:
    > >>> No, dawniej te samochody wiecej palily i wcale nie taka dowolna
    > >>> wychodzila. Chyba, ze z przyczepka ...
    > >>
    > >> Bez przesady i bez przyczepki.;)
    > >> Ile by nie paliły można było spokojnie wziąć zapas paliwa i zwiększyć
    > >> zasię od 50-100%, a nawet i więcej.
    > >
    > > Mialo byc "dowolnie". A wtedy bagaznika zaczyna brakowac :-)
    > >
    > >
    > >> W elektryku to nie przejdzie.
    > >
    > > No jak nie, jak tak ?
    > >
    > > Mozna dodatkowe aku zapakowac, mozna generator pradotworczy :-)
    > >
    > > J.
    > >
    > Ps. Sądzę, że w dobie braku miejsc do ładowania wkrótce właściciele
    > elektryków zaczną żądać od konstruktorów aut typu hybryda - jedziesz na
    > prądzie, a jak się skończy, to dalej zasuwasz na spalinowym :-)
    > Choć można by próbować np. zabierać butlę ze sprężonym powietrzem i
    > wyposażyć auto w mały silnik na sprężone powietrze. Przynajmniej
    > awaryjnie można by gdzieś dojechać :-)
    >
    > Tu kilka dygresji na temat sprężonego powietrza - jego uzyskiwanie jest
    > bardzo drogie, bowiem większość energii sprężania tracona jest na
    > ciepło. Z kolei jest to per saldo tańsze od napędu benzynowego, bowiem
    > do sprężania można korzystać mimo wszystko z energii elektrycznej -
    > tańszej od tej uzyskanej bezpośrednio z paliw płynnych.
    > W dodatku mając auto na spr. pow. korzysta się z tego samego silnika
    > spalinowego - skończy się butla, przełącza się na benzynę.
    > Mamy już autko Peugeot 2008 Hybrid Air. A Tata stworzyła podobne. Co
    > ciekawe - hamowanie można wykorzystać zaprzęgając silnik spalinowy do
    > pracy jako sprężarkę.
    > Niestety nie ma informacji, jak wygląda sprawność energetyczna takiego
    > układu, i jak wyglądają koszty w porównaniu np. z typowym elektrykiem. W
    > każdym razie butle są bardziej uniwersalne od akumulatorów - spokojnie
    > wystarczają na kilkaset km, a do ich ładowania wystarczy zwykłe gniazdko
    > elektryczne, bez specjalnych ładowarek.
    > T.

    Feler z takim akumulatorem jest taki ze to jednak sprezone powietrze. Butla spora,
    zawartosc energii niska. No i wybuchnąc może. Co prawda zagrożenie nieduże ale
    podczas wypadku dodatkowy problem...

    W indiach rozprężanie powietrza pozyteczne bo chłodzi.
    U nas w zimie nie bardzo :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: