  • Data: 2017-05-26 14:50:39
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, May 26, 2017 at 2:23:39 PM UTC+2, Pszemol wrote:

    > Po co aparat wrzutowy? Myślisz kategoriami XX wieku...
    > Mamy XXI wiek, każdy ma smartfona, latarnie mają chipy IoT.
    > Wszystkie latarnie połączone w sieć. Nie widzę problemu.

    Zapewne glowny problem to brak mocy i przekroj przewodow.
    np. u nas w Krakowie ostanio zmieniono czesc oswietlenia - ponad 4300 lamp na LEDowe,
    wg googla "Przetarg obejmował też wymianę 150 km okablowania pod­ziemnego, 116 szaf
    sterowniczych, 4 tys. słupów oświetleniowych. W ramach umowy powstanie również system
    sterowania oświetleniem"

    Czas zwrotu inwestycji wg jakies gazety ~40 lat, czyli nigdy...

    Domyslam sie (bo nie chce mi sie szukac) wymieniajac "po taniosci" kable uwzgledniono
    mnieszy pobor pradu przez LEDy, a teraz chcialbys 25kW extra do slupa podlaczyc (albo
    i wielokrotnosc, bo 2 samochody rownoczesnie sie zmieszcza ;) )

    Ogolnie jest problem z dostepna moca...
    np. robie teraz remont mieszkania, z bida zgodzili sie na zwiekszenie mocy z 4kW 1
    faza na 7kW 3fazowy...
    W garazu mam prad, ale bezpiecznik taki, ze malej szlifierki katowej bez soft startu
    nie moge wlaczyc.
    Wszystko rozbija sie o wymiany kabli i transformatorow... Pewnie przez cala noc bym
    samochod naladowal, ale projekt tej instalacji na 99.99% nie zkladal, ze rownoczesnie
    max moc bedzie pobierala np. 1/3 garazy ;) wiec i tak do przerobki jak elektryki sie
    rozpowszechnia

    WS