  • Data: 2023-08-13 23:35:20
    Temat: Re: Elektrozawór z cewką AC zasilany z DC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 13 Aug 2023 12:59:20 -0700 (PDT), Adam Walter wrote:

    > Opiszę wam swój przykład, ale tylko jako ciekawostkę. Elektrozawory
    > mam na 24AC ale instalację pociągnąłem jednym kablem (7 żył) i
    > potrzebowałem tam również mieć DC. Ostatecznie przepiąłem ten kabel
    > całkowicie na DC, czyli idzie do zaworów takowe właśnie (zamiast
    > AC) i mam jeszcze jedną parę 12V DC do mikrokontrolerów. Po
    > tygodniu, godzinie pracy codziennie mogę powiedzieć że działają
    > zawory na DC. Temperatura cewki jest taka sama praktycznie pod
    > obydwoma napięciami (pirometr pokazuje max 70 stopni) ale że są
    > zawory pod ziemią, to je trochę schłodzi natura.

    Hm, czy mi sie wydaje czy podejrzanie duzo?
    Wina raczej nie DC, skoro prąd masz mniejszy niz nominalny ...
    ale to ile one by miały na 24V AC?

    Znowu jakies "chinskie" oszczednosci na miedzi?
    Skoro nam lakier wytrzymuje 120C, to mozemy miec 90C robocze?

    Chyba ze ... a jaki jest prąd na AC po otwarciu zaworu?
    Moze z wciagnietym rdzeniem indukcyjnosc rosnie, a prąd spada?

    J.