  • 41. Data: 2017-08-09 14:25:56
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Zalało nas więcej spalinowców i ludzie wypluwając płuca od zjadającego
    > ich raka krzyczą w kółko że nic lepszego nie wyznaleziono. Zastanawiające.

    Ale niestety bez tego nie ma postępu, obojętnie czy są to auta,
    elektronie, kotły w domach, statki czy zwykli palacze fajek.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 42. Data: 2017-08-09 14:28:09
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Zawsze możesz podać argument. To pomaga w dyskusji.

    Czarnobyl, Fukushima.

    Czasami trzeba patrzeć szerzej a nie tylko na jeden moment czy jeden punkt.

  • 43. Data: 2017-08-09 14:33:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Aug 2017 14:23:28 +0200, Chris

    > O kotłach już było przy okazji całego zamieszania ze smokiem w dużych
    > miastach, i jak wiadomo wyszło że to właśnie one generowały smoka a nie
    > samochody.

    No bo jednak te normy w przypadku samochodów przynoszą pewne rezultaty, a
    tym lepsze im bogatsze społeczeńśtwo i co za tym idzie nowsze samochody.
    Ale u nas nadal znaczna część woli kupić starego diesla w audi niż benzynę
    w nowej Fabii.

    > Jedyną możliwością jest koniec rozwoju cywilizacji i powrót do epoki
    > kamienia łupanego :)

    Zawsze myślałem, że świadomość tego co robimy i lepsza ochrona zdrowia
    ludzi to jest m.in. rozwój cywilizacji, a nie odwrotnie. Dobrze chociaż, że
    kanalizacja jest zamiast rynsztoków. Ale jak się chce wyeliminować
    śmierdzące i trujące samochody, bo w końcu zdaliśmy sobie sprawę że to
    równie nieporządane jak gówna płynące środkiem miasta, to już wielki
    jazgot.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2017-08-09 14:48:28
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 14:33, Myjk pisze:
> [...]
    > Ale u nas nadal znaczna część woli kupić starego diesla w audi niż benzynę

    Tylko że tego malutkiego silnika nie wsadzisz do skoda kodiaq bo nie
    uciągnie masy pojazdu. Poza tym nie każdy lubi się kisić w małym autku
    skoro ma duże, wygodne i dużo bardziej bezpieczne auta tylko że już z
    dużymi silnikami.

    ps. Nie cierpię grupy VAG żebym bronił audi i inne vw :)

  • 45. Data: 2017-08-09 15:02:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/9/2017 2:28 PM, Chris wrote:
    > Czarnobyl, Fukushima.

    Ale to jest niby argument na to że to ściema?

    > Czasami trzeba patrzeć szerzej a nie tylko na jeden moment czy jeden punkt.

    No to patrze szerzej i widze że więcej osób umiera od zapylenia niż od
    wypadków jądrowych.

  • 46. Data: 2017-08-09 15:13:30
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Ale to jest niby argument na to że to ściema?

    > No to patrze szerzej i widze że więcej osób umiera od zapylenia niż od
    > wypadków jądrowych.

    Czarnobyl:
    W wyniku awarii skażeniu promieniotwórczemu uległ obszar od 125 000 do
    146 000 km? terenu na pograniczu Białorusi, Ukrainy i Rosji, a
    wyemitowana z uszkodzonego reaktora chmura radioaktywna rozprzestrzeniła
    się po całej Europie. W efekcie skażenia ewakuowano i przesiedlono ponad
    350 000 osób.

    Podaj fakty ile osób zmarło z powodu zapylenia.

  • 47. Data: 2017-08-09 15:29:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Aug 2017 14:48:28 +0200, Chris

    > Tylko że tego malutkiego silnika nie wsadzisz do skoda kodiaq bo nie
    > uciągnie masy pojazdu.

    Uciągnie, ale ze znacznie gorszymi parametrami.
    I tego większość nie zaakceptuje.

    > Poza tym nie każdy lubi się kisić w małym autku skoro
    > ma duże, wygodne i dużo bardziej bezpieczne auta tylko
    > że już z dużymi silnikami.

    To tak jak niektórzy twierdzą, że nie będą mieszkać w dobrze ocieplonych
    domach o powierzchni 120m2 z ogrzewaniem na prąd, skoro mogą postawić 250m2
    bez ocieplenia za to z węglosyfem i kominkiem. To jest podobne przełożenie
    mentalne. Czyli nie poświęcą wygody dla zdrowia swojego i innych, bo to nie
    leży w ich naturze.

    > ps. Nie cierpię grupy VAG żebym bronił audi i inne vw :)

    Ja lubię, mają dobre jakościowo auta, dobre silniki benzynowe. Gdybym
    kupował teraz coś spalinowego, to tylko z VW Group z TSI. Diesla z
    wiadomych przyczyn już więcej nie kupię i odradzam wszystkim.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2017-08-09 15:40:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podaj faty ile osob zmarlo przez Czernobyl. Glowny inzynier ktory dostal dawke
    uwazana do tamtego czasu za smiertelna po wyleczniu odsiedziaal trzy lata w pierdlu i
    umarl niedawno na zawal. Jedynym ograniczeniem jakie mial to nie mogl pic gorzaly.
    Program w tv byl. Oczekiwali duzej ilosci zachorowan na raka tarczycy i sie nie
    doczekali. Na terenach obecnie uwazanych za skazone od kilkunastu lat zyja na
    wioskach ludzie i mowili ze masowych zgonow na nowotwory nie ma. Pecha mieli strazacy
    i zolnierze ktorzy w pierwszych dniach dostali ogromne dawki promieniowania, kilka
    razy wieksze od smiertelnych. Widzialem kiedys porownanie ile zgonow rocznie jest
    spowodowanych przez energetyke jadrowa i zwiazanych z wydobyciem kopalin. Jakos tak
    wychodzilo ze na tysiac zgonow w kopalniach jest jeden zwiazany z atomem.

  • 49. Data: 2017-08-09 15:50:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Aug 2017 15:13:30 +0200, Chris

> [...]
    > wyemitowana z uszkodzonego reaktora chmura radioaktywna rozprzestrzeniła
    > się po całej Europie. W efekcie skażenia ewakuowano i przesiedlono ponad

    Przesiedlono. Zginęło bezpośrednio trzysta i około dziesięciu tysięcy
    pośrednio głównie w wyniku nieodpowiedzialnego działania "władz". No,
    niech nawet będzie sto tysięcy.

    Tylko pamiętasz, że to był głupi wypadek podyktowanymi przerośniętymi
    ambicjami jednego rusackiego głąba? Jakoś setki elektrowni pracują od 50
    lat i dopiero Fukushima, też w wyniku bezsensownej konstrukcji (posadzenia
    akumulatorów i generatorów w piwnicach) w zderzeniu z naturą, poległa...

    > Podaj fakty ile osób zmarło z powodu zapylenia.

    Lepiej zapytać ile nadal choruje i umiera na choroby wieńcowe i płuc. W PL
    to są przeogromne ilości ludzi. Ja akurat mam sporo znajomych lekarzy (w
    piłkę gram z nimi), i choć materiałów nie mam, to trochę się nasłuchałem.
    Jak jeżdżą na "zloty" ze statystykami, to lekarze z innych krajów się
    pytają czy gdzieś nie ma błędów w liczbach, tyle chorych i trupów mamy...

    WHO twierdzi, że rocznie blisko 13 milionów ludzi umiera przedwcześnie z
    powodu zanieczyszczenia powietrza. Bilans szkodliwości elektrowni atomowych
    to przy tym jakiś śmieszny żart jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2017-08-09 16:43:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 11:29, Myjk pisze:
    > Wed, 9 Aug 2017 00:39:47 -0000 (UTC), Pszemol

    > FB dalej zamula, ale udało się wydłubać:
    > https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/18236183212
    26920
    > I to nie jest P100D a tylko P85.
    >
    > Przy okazji dorzucę jak słabo jest wykonana TS
    > https://www.facebook.com/MojaTesla/posts/18237198145
    50104

    Niedawno ktoś w Internet wrzucił zdjęcia bodaj z Poznania (Motorshow)
    pokazujące, jak wygląda wykonanie Ariinery. Podobno firma zażądała
    usunięcia z powodu praw autorskich :-) Ale masakrycznie to wyglądało -
    jak jakaś przeróbka Łady na Ferrari wyklepana w garażu.
    T.