-
11. Data: 2022-07-26 14:23:06
Temat: Re: Elektroliza
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 26 July 2022 at 14:02:51 UTC+2, J.F wrote:
> On Mon, 25 Jul 2022 14:15:14 -0700 (PDT), a a wrote:
> > On Monday, 25 July 2022 at 19:12:27 UTC+2, J.F wrote:
> >> On Mon, 25 Jul 2022 18:20:52 +0200, J.F wrote:
> >>> On Mon, 25 Jul 2022 07:38:40 -0700 (PDT), a a wrote:
> >>>> On Monday, 25 July 2022 at 16:13:30 UTC+2, J.F wrote:
> >>>>> On Mon, 25 Jul 2022 15:49:59 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> >>
> >>>> Interesująca jest reakcja redoks w akumulatorach kwasowych
> >>>> Podczas eksploatacji i ladowania, w wyniku elektrolizy wody wydziela się tlen
i wodór
> >>>> ale zwiększając ciśnienie wewnatrz akumulatota nastepuje reaklcja ponownego
łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
oznaczone sealed,
> >>>> bez zaworów odpowietrzających i w nich nie ubywa elektrolitu podczas całego
okresu żywotności
> >>>> i nie trzeba wody dolewać
> >>>> a cisnienie wzrasta podczas elektrolizy, a gdy przekroczy wartośc graniczną
> >>>> proces redoks naastepuje automatycznie i tlen lączy się z wodorem i znów
cisnienia wewnątrz spada
> >>>> To byl wielki wynalazek i odkrycie
> >>>
> >>> Jakos tak nie bardzo w to wierze.
> >> [...]
> >>
> >> I jeszcze ciekawostka wyguglana
> >> https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=1
0.1.1.909.3119&rep=rep1&type=pdf
> >>
> >> "... where water loss was determined by a difference in mass.
> >> Otherworkers have realized that mass loss is not a suitable
> >> method for determining the recombination efficiency.
> >> Their testing of large stationary batteries indicated
> >> that ceils were emitting gas even though this loss was not being
> >> detected by gravimetric methods (6).
> >> Gas analyses have revealed that the composition of the gas vented from
> >> sealed batteries is mostly hydrogen with very little oxygen(6-8).
> >>
> >> The quantity of oxygen emitted is stoichiometrically out of
> >> proportion with hydrogen, and sometimes small enough to
> >> indicate nearly 100% oxygen recombination.
> >> It has been suggested that corrosion at the positive grid could be one
> >> mechanism supporting the evolution of hydrogen at the negative.
> >> "
> >>
> >> No coz, musze przyznac, ze takie stare male (7Ah) akumulatorki
> >> wyciagniete z UPS zachowuja sie dziwnie. Moze i korozja.
> >>
> >> No coz
> >> -wyglada na to, ze opisywany mechanizm rekombinacji dziala w
> >> akumulatorach,
> >> -ale jakos nie potrafie sie doszukac cisnienia ... czy ta drobna
> >> roznica cisnienia naprawde ma taki duzy wplyw ?
> >>
> >> -wyglada na to, ze pod duzym cisnieniem elektroliza moze sie nie udać
> >>
> >> Ale ...
> >> https://en.wikipedia.org/wiki/High-pressure_electrol
ysis
> >> https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0
196890422004381
> >>
> >> J.
> > przeleciałem to o czym piszecie,
> > ale wymieniacie akumulatory żelowe i z mata szklaną
> To nie ja - to oni.
> Jakby to byla jakas istotna czesc ... i z tych artykułów wychodzi,
> sugestia, ze to naprawde istotny skladnik, tylko jakos nie bardzo chca
> wyjasnic dlaczego.
> > a rekombinacja redox zachodzi w akumulatorach kwasowych, samochodowych, sealed,
bezobslugowych, od ponad 10 lat
> >
> > Kupujesz, jeździsz i nikt nic nie dolewa przez 10 lat bo wodór nie wychodzi.
> Ale one IMO nie są "sealed".
> Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
>
> I tak sie jeszcze czasem zastanawiam, czy przez te otworki wiecej
> wodoru ucieka, czy moze np elektrolit wychwytuje wilgoc z powietrza,
> bo wszak kwas siarkowy higroskopijny jest.
>
> Kolejna sprawa to napięcie w instalacji.
> Pojawily sie regulatory polprzewodnikowe, i dosc dokladnie trzymaly
> napiecie - to i gazowanie male.
> Potem nastapiła era zmniejszania napiecia/zarzadzania - u mnie w
> samochodzie jest ~13.8V.
> I juz gazowanie bardzo male.
>
> A potem nastąpila era start-stop, napiecie podniesiono,
> zwykly akumulator zastąpiono lepszym, zupelnie nie wiadomo dlaczego,
> bo wszak "zwykly rozruchowy" z rozruchem rozgrzanego silnika nie
> powininien miec problemow.
>
> Kolejna sprawa to dodatek wapnia - podobno zmniejsza gazowanie.
>
> Nadal nie bardzo wierze, aby niewielkie nadcisnienie powodowalo
> jakies wielkie efekty.
>
> P.S. I jeszcze
> https://batteryuniversity.com/article/bu-201-how-doe
s-the-lead-acid-battery-work
>
> "The sealed battery contains less electrolyte than the flooded type,
> hence the term "acid-starved."
>
> Nie ma "sealed flooded" ?
>
> "Perhaps the most significant advantage of sealed lead acid is the
> ability to combine oxygen and hydrogen to create water and prevent dry
> out during cycling. The recombination occurs at a moderate pressure of
> 0.14 bar (2psi). "
>
> Hm, zmienic wiarę ?
> > Wadą akumulatorów żelowych jest wysychanie, gdyż mają zawory pod plastikową
klapką
> > i nadmiar wodoru jest wyrzucany
> Nie rozumiem - a inne typu nie to maja zaworow pod klapką?
>
> Ja sie tam tylko zastanawiam, jak żelowe i AGM znoszą gazowanie.
> Czy nie ma problemu, bo mało gazują, przyjmniej przy porządnym
> ładowaniu?
> > Sa metody regeneracji żelowych przez dodanie soku z cytryny, ale
> > komu by sie chciało
> A to mnie zaciekawilo ...
> > Kwasowe nie nadają sie UPS bo kwas wymaga wstrząsania aby się
> wytlumacz to produncentom, bo oni chyba tylko olowiowych używaja :-)
> Chyba, ze masz na mysli jakies odmiany - np VRLA.
> > mieszał podczas jazdy i syfy nie wywoływały zwierania płyt
> A żelowych to nie dotyczy?
> Tam sie elektrolit słabo miesza.
> Podobnie AGM.
>
> Tylko że te w UPS to po latach raczej wydajnosc prądowa im
> spada/rezystancja wewnętrzna rosnie,
> i UPS sie wylacza na pelnej mocy.
>
> A jak takim sie troche pobawic, to mu wydajnosc nagle spada jeszcze
> bardziej, wrecz do mA, i nie wiem co o tym myslec - korozja plyt w
> srodku?
>
> Za to w samochodach chyba wszyskie mi w ostatnich latach padly na
> zwarcie celi, a mieszania na wroclawskich drogach nie brakuje :-)
>
> J.
>
> No i mam zagwozdke - to jakich szukac do UPS?
> Żelowych czy AGM?
>
> A tu jeszcze
> http://www.leoch.com/product/industrial/?industrytyp
e=UPS#divIndustry
> "high rate" i "Pure Lead"
>
> A moze zaplacic za "oryginal"
> https://www.youtube.com/watch?v=-DsHuwd8P4Q
--Ale one IMO nie są "sealed".
Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
Jak z otworkami wentylacyjnymi to nie sa sealed, ani nie wspieraja redox, czyli
rekombinacji.
Podjedź do marketu i sprawdź, że stoją takie akumulatory na pólce, bez żadnych
otworków
Takie 2 kupiłem, marki Bosch i 0 lat jeździśz a kwasu nie ubywa bo nic nie paruje,
ani wodór nie wychodzi.
Wodór wychodzi w akumulatorach żelowych i one wysychają
Ale w UPSach ich życie to maksymalnie 5 lat i do wymiany
A AGM sam sprawdź na zlomie, oderwij górny plastik, czy są gumopwe wentyle, jak są,
to nie jest sealed
i tez bedzie wysychał
AGM ma skarpetę z maty szklanej nasączoną kwasem siarkowym, zamiast żelu.
-
12. Data: 2022-07-26 16:38:19
Temat: Re: Elektroliza
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Jul 2022 05:23:06 -0700 (PDT), a a wrote:
> On Tuesday, 26 July 2022 at 14:02:51 UTC+2, J.F wrote:
>> On Mon, 25 Jul 2022 14:15:14 -0700 (PDT), a a wrote:
>>> On Monday, 25 July 2022 at 19:12:27 UTC+2, J.F wrote:
>>>> On Mon, 25 Jul 2022 18:20:52 +0200, J.F wrote:
>>>>> On Mon, 25 Jul 2022 07:38:40 -0700 (PDT), a a wrote:
>>>>
>>>>>> Interesująca jest reakcja redoks w akumulatorach kwasowych
>>>>>> Podczas eksploatacji i ladowania, w wyniku elektrolizy wody wydziela się tlen
i wodór
>>>>>> ale zwiększając ciśnienie wewnatrz akumulatota nastepuje reaklcja ponownego
łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
oznaczone sealed,
>>>>>> bez zaworów odpowietrzających i w nich nie ubywa elektrolitu podczas całego
okresu żywotności
>>>>>> i nie trzeba wody dolewać
[...]
>>>>>
>>>>> Jakos tak nie bardzo w to wierze.
>>>> [...]
>>> a rekombinacja redox zachodzi w akumulatorach kwasowych, samochodowych, sealed,
bezobslugowych, od ponad 10 lat
>>> Kupujesz, jeździsz i nikt nic nie dolewa przez 10 lat bo wodór nie wychodzi.
>> Ale one IMO nie są "sealed".
>> Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
>>
>> I tak sie jeszcze czasem zastanawiam, czy przez te otworki wiecej
>> wodoru ucieka, czy moze np elektrolit wychwytuje wilgoc z powietrza,
>> bo wszak kwas siarkowy higroskopijny jest.
>>
[...]
> --Ale one IMO nie są "sealed".
> Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
>
> Jak z otworkami wentylacyjnymi to nie sa sealed, ani nie wspieraja redox, czyli
rekombinacji.
>
> Podjedź do marketu i sprawdź, że stoją takie akumulatory na pólce, bez żadnych
otworków
Kiedys mi babka na kasie przechylila do skanowania i jej wycieklo na
tasmociag :-)
Ale masz racje, wypadaloby powtorzyc .. tylko jak - przechylic i
zobaczyc czy cieknie, czy podłączyc pod prostownik i zobaczyc
czy i gdzie gazuje?
> Takie 2 kupiłem, marki Bosch i 0 lat jeździśz a kwasu nie ubywa bo
> nic nie paruje, ani wodór nie wychodzi.
Tamten tez pare lat przejezdzil, i nawet nie wiadomo czy kwasu nie
ubywa, bo przeciez korkow nikt juz nie odkreca i nie sprawdza,
szczegolnie, ze korkow nie ma/schowane pod naklejką.
No ale jak pisalem - napiecie 13.8V, to chyba nie powinno ubywac?
A przez parowanie ... woda z elektrolitu odparuje, czy wrecz odwrotnie
- zacznie jej przybywac z powietrza?
> Wodór wychodzi w akumulatorach żelowych i one wysychają
> Ale w UPSach ich życie to maksymalnie 5 lat i do wymiany
To moze trzeba AGM do UPS ?
> A AGM sam sprawdź na zlomie, oderwij górny plastik, czy są gumopwe wentyle, jak są,
to nie jest sealed
> i tez bedzie wysychał
> AGM ma skarpetę z maty szklanej nasączoną kwasem siarkowym, zamiast żelu.
Ale to w srodku. trudno zobaczyc.
Ale ma jeszcze zaworek regulujacy cisnienie ... czy nie w postaci
gumowego kapturka?
Taki kapturek jakies cisnienie wytrzyma, zanim pusci.
J.
P.S. Ojcu wybuchl akumulator w czasie ładowania. Taki "zwykly",
starego typu, moze nawet z korkami.
Tylko nie wiem - dziurki sie zatkaly i cisnienie wytworzylo,
czy jakas iskra wybuch wodoru i tlenu spowodowala.
Ale skad iskra w srodku ?
-
13. Data: 2022-07-26 17:03:31
Temat: Re: Elektroliza
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
>> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
>>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
>>> układzie zamkniętym?
>>>
>>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
>>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
>>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
>>> wodzie?
>>>
>> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem. Nie
tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale odizolowane
elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia (wysoka
rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który wydajnie
(bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000 bar, ten
wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów. Rynek
jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> ktoś mu nieźle ściemnia
>
> Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż generuje,
czyli to proces stratny.
Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
to moze straty nie bolą.
Albo kopalnia taniego wegla :-)
O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
A wodór skąd brac? Z metanu?
A jak sie metan skonczy?
P.S. Elektrolizer ?
https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> morza.
Samoistnie sie nie zapala.
Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
-platyna droga,
-malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
Aczkowiek mozna tez tak
https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
https://hydrocapcorp.com/
> Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
>
> Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
>
> Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
samochodów wodorem.
>
> No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio, Monachium,
na lotniskach
> i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo niebezpieczne
i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
Patrz wyzej.
Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
Znow problem platyny? :-)
> A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
uderzenia ?
J.
-
14. Data: 2022-07-26 21:59:26
Temat: Re: Elektroliza
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> >>> układzie zamkniętym?
> >>>
> >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
> >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
> >>> wodzie?
> >>>
> >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem. Nie
tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale odizolowane
elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia (wysoka
rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który wydajnie
(bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000 bar, ten
wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów. Rynek
jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > ktoś mu nieźle ściemnia
> >
> > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
generuje, czyli to proces stratny.
> Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> to moze straty nie bolą.
> Albo kopalnia taniego wegla :-)
>
> O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> A wodór skąd brac? Z metanu?
> A jak sie metan skonczy?
>
> P.S. Elektrolizer ?
> https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > morza.
> Samoistnie sie nie zapala.
> Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> -platyna droga,
> -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
>
> No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
>
> Aczkowiek mozna tez tak
> https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> https://hydrocapcorp.com/
> > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> >
> > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> >
> > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
samochodów wodorem.
> >
> > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo niebezpieczne
i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> Patrz wyzej.
>
> Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
>
> A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> Znow problem platyny? :-)
> > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
>
> P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> uderzenia ?
>
> J.
Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne samochody
ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
\to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
i znów Tesla bezpieczna
a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w challengu
#StopAgeing
a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z rywalizacji.
Zatem żadnego wodorowego fake'a
-
15. Data: 2022-07-26 22:21:28
Temat: Re: Elektroliza
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > >>> układzie zamkniętym?
> > >>>
> > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
> > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
> > >>> wodzie?
> > >>>
> > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem.
Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > >
> > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
generuje, czyli to proces stratny.
> > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > to moze straty nie bolą.
> > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> >
> > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > A jak sie metan skonczy?
> >
> > P.S. Elektrolizer ?
> > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > morza.
> > Samoistnie sie nie zapala.
> > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > -platyna droga,
> > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> >
> > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> >
> > Aczkowiek mozna tez tak
> > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > https://hydrocapcorp.com/
> > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > >
> > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > >
> > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
samochodów wodorem.
> > >
> > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > Patrz wyzej.
> >
> > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> >
> > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > Znow problem platyny? :-)
> > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> >
> > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > uderzenia ?
> >
> > J.
> Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
samochody
> ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> i znów Tesla bezpieczna
> a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
>
> Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
>
> Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w challengu
#StopAgeing
>
> a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
>
> Zatem żadnego wodorowego fake'a
Mało kto jest taki bezpieczny jak ty. W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi
po ich zewnętrznej stronie.
-
16. Data: 2022-07-26 23:57:26
Temat: Re: Elektroliza
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > > >>> układzie zamkniętym?
> > > >>>
> > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
> > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
> > > >>> wodzie?
> > > >>>
> > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem.
Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > > >
> > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
generuje, czyli to proces stratny.
> > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > > to moze straty nie bolą.
> > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> > >
> > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > > A jak sie metan skonczy?
> > >
> > > P.S. Elektrolizer ?
> > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > > morza.
> > > Samoistnie sie nie zapala.
> > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > > -platyna droga,
> > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> > >
> > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> > >
> > > Aczkowiek mozna tez tak
> > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > > https://hydrocapcorp.com/
> > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > > >
> > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > > >
> > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
samochodów wodorem.
> > > >
> > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > > Patrz wyzej.
> > >
> > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> > >
> > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > > Znow problem platyny? :-)
> > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> > >
> > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > > uderzenia ?
> > >
> > > J.
> > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
samochody
> > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> > i znów Tesla bezpieczna
> > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
> >
> > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
> >
> > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
challengu #StopAgeing
> >
> > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
> >
> > Zatem żadnego wodorowego fake'a
> W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
twoimi oknami
i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
Sam sprawdź
I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
Jak tak mogli to zrobić z tobą,
ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
i dlatego w kozie siedzisz
5 lat szybko zleci
tylko sprawuj się dobrze
-
17. Data: 2022-07-27 02:08:51
Temat: Re: Elektroliza
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > > > >>> układzie zamkniętym?
> > > > >>>
> > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
> > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
> > > > >>> wodzie?
> > > > >>>
> > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > > > >
> > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
generuje, czyli to proces stratny.
> > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > > > to moze straty nie bolą.
> > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> > > >
> > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > > > A jak sie metan skonczy?
> > > >
> > > > P.S. Elektrolizer ?
> > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > > > morza.
> > > > Samoistnie sie nie zapala.
> > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > > > -platyna droga,
> > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> > > >
> > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> > > >
> > > > Aczkowiek mozna tez tak
> > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > > > https://hydrocapcorp.com/
> > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > > > >
> > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > > > >
> > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
ładowania samochodów wodorem.
> > > > >
> > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > > > Patrz wyzej.
> > > >
> > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> > > >
> > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > > > Znow problem platyny? :-)
> > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> > > >
> > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > > > uderzenia ?
> > > >
> > > > J.
> > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
samochody
> > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> > > i znów Tesla bezpieczna
> > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
> > >
> > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
> > >
> > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
challengu #StopAgeing
> > >
> > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
> > >
> > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
> > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
> Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
twoimi oknami
> i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
>
> Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
>
> Sam sprawdź
>
> I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
> i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
>
> Jak tak mogli to zrobić z tobą,
> ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
> i dlatego w kozie siedzisz
>
> 5 lat szybko zleci
> tylko sprawuj się dobrze
Bardzo słaba odpowiedź godna kogoś z inteligencją kamienia co w polu leży. Twoje
pisanie na grupach to hobby czy skutek braku kasy na lekarstwo?
-
18. Data: 2022-07-27 13:58:44
Temat: Re: Elektroliza
Od: a a <m...@g...com>
On Wednesday, 27 July 2022 at 02:08:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > > > > >>> układzie zamkniętym?
> > > > > >>>
> > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
> > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza
w
> > > > > >>> wodzie?
> > > > > >>>
> > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > > > > >
> > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
generuje, czyli to proces stratny.
> > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > > > > to moze straty nie bolą.
> > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> > > > >
> > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > > > > A jak sie metan skonczy?
> > > > >
> > > > > P.S. Elektrolizer ?
> > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > > > > morza.
> > > > > Samoistnie sie nie zapala.
> > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > > > > -platyna droga,
> > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> > > > >
> > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> > > > >
> > > > > Aczkowiek mozna tez tak
> > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > > > > https://hydrocapcorp.com/
> > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi
w produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > > > > >
> > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > > > > >
> > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
ładowania samochodów wodorem.
> > > > > >
> > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > > > > Patrz wyzej.
> > > > >
> > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> > > > >
> > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > > > > Znow problem platyny? :-)
> > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> > > > >
> > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > > > > uderzenia ?
> > > > >
> > > > > J.
> > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
samochody
> > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> > > > i znów Tesla bezpieczna
> > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
> > > >
> > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
> > > >
> > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
challengu #StopAgeing
> > > >
> > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
> > > >
> > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
> > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
> > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
twoimi oknami
> > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
> >
> > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
> >
> > Sam sprawdź
> >
> > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
> > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
> >
> > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
> > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
> > i dlatego w kozie siedzisz
> >
> > 5 lat szybko zleci
> > tylko sprawuj się dobrze
Dobrze, że piszesz o lekarstwach.
Złożymy sie na grupie i wyślemy gratis.
Bądź cierpliwy,
ale daj linka do recept
-
19. Data: 2022-07-27 18:17:45
Temat: Re: Elektroliza
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
środa, 27 lipca 2022 o 13:58:45 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> On Wednesday, 27 July 2022 at 02:08:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> > wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> > > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > > > > > >>> układzie zamkniętym?
> > > > > > >>>
> > > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie
zamkniętym
> > > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się
rozpuszcza w
> > > > > > >>> wodzie?
> > > > > > >>>
> > > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > > > > > >
> > > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii
niż generuje, czyli to proces stratny.
> > > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > > > > > to moze straty nie bolą.
> > > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> > > > > >
> > > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > > > > > A jak sie metan skonczy?
> > > > > >
> > > > > > P.S. Elektrolizer ?
> > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > > > > > morza.
> > > > > > Samoistnie sie nie zapala.
> > > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > > > > > -platyna droga,
> > > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> > > > > >
> > > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> > > > > >
> > > > > > Aczkowiek mozna tez tak
> > > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > > > > > https://hydrocapcorp.com/
> > > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie
drogi w produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > > > > > >
> > > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > > > > > >
> > > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
ładowania samochodów wodorem.
> > > > > > >
> > > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
Monachium, na lotniskach
> > > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > > > > > Patrz wyzej.
> > > > > >
> > > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> > > > > >
> > > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > > > > > Znow problem platyny? :-)
> > > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele
i
> > > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> > > > > >
> > > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > > > > > uderzenia ?
> > > > > >
> > > > > > J.
> > > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
samochody
> > > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> > > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> > > > > i znów Tesla bezpieczna
> > > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód
sam przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
> > > > >
> > > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> > > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
> > > > >
> > > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> > > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
challengu #StopAgeing
> > > > >
> > > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
> > > > >
> > > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
> > > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
> > > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
twoimi oknami
> > > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
> > >
> > > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
> > >
> > > Sam sprawdź
> > >
> > > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
> > > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
> > >
> > > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
> > > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
> > > i dlatego w kozie siedzisz
> > >
> > > 5 lat szybko zleci
> > > tylko sprawuj się dobrze
> Dobrze, że piszesz o lekarstwach.
> Złożymy sie na grupie i wyślemy gratis.
>
> Bądź cierpliwy,
> ale daj linka do recept
To jest ciebie tu kilku że chcesz/chcecie sie złożyć. Sądzisz że twój opiekun prawny
dał by ci/wam pieniądze?
-
20. Data: 2022-07-27 21:58:38
Temat: Re: Elektroliza
Od: a a <m...@g...com>
On Wednesday, 27 July 2022 at 18:17:46 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> środa, 27 lipca 2022 o 13:58:45 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > On Wednesday, 27 July 2022 at 02:08:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> > > wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> > > > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
> > > > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> > > > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> > > > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> > > > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
> > > > > > > >>> układzie zamkniętym?
> > > > > > > >>>
> > > > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie
zamkniętym
> > > > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
> > > > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się
rozpuszcza w
> > > > > > > >>> wodzie?
> > > > > > > >>>
> > > > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
(wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> > > > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
> > > > > > > >
> > > > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii
niż generuje, czyli to proces stratny.
> > > > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
> > > > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
> > > > > > > to moze straty nie bolą.
> > > > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
> > > > > > >
> > > > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
> > > > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> > > > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
> > > > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
> > > > > > > A jak sie metan skonczy?
> > > > > > >
> > > > > > > P.S. Elektrolizer ?
> > > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> > > > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> > > > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> > > > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> > > > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> > > > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> > > > > > > > morza.
> > > > > > > Samoistnie sie nie zapala.
> > > > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
> > > > > > > -platyna droga,
> > > > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
> > > > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
> > > > > > >
> > > > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
> > > > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
> > > > > > >
> > > > > > > Aczkowiek mozna tez tak
> > > > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
> > > > > > > https://hydrocapcorp.com/
> > > > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie
drogi w produkcji, przechowywaniu, transporcie.
> > > > > > > >
> > > > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
> > > > > > > >
> > > > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
ładowania samochodów wodorem.
> > > > > > > >
> > > > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w
Tokio, Monachium, na lotniskach
> > > > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
> > > > > > > Patrz wyzej.
> > > > > > >
> > > > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
> > > > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
> > > > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
> > > > > > >
> > > > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
> > > > > > > Znow problem platyny? :-)
> > > > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli
niewiele i
> > > > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
> > > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
> > > > > > >
> > > > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
> > > > > > > uderzenia ?
> > > > > > >
> > > > > > > J.
> > > > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i
autonomiczne samochody
> > > > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
> > > > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
> > > > > > i znów Tesla bezpieczna
> > > > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód
sam przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
siedział 2.kierowca
> > > > > >
> > > > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
> > > > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
> > > > > >
> > > > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
> > > > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
challengu #StopAgeing
> > > > > >
> > > > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
rywalizacji.
> > > > > >
> > > > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
> > > > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
> > > > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie
pod twoimi oknami
> > > > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
> > > >
> > > > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
> > > >
> > > > Sam sprawdź
> > > >
> > > > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
> > > > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
> > > >
> > > > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
> > > > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
> > > > i dlatego w kozie siedzisz
> > > >
> > > > 5 lat szybko zleci
> > > > tylko sprawuj się dobrze
> > Dobrze, że piszesz o lekarstwach.
> > Złożymy sie na grupie i wyślemy gratis.
> >
> > Bądź cierpliwy,
> > ale daj linka do recept
> To jest ciebie tu kilku że chcesz/chcecie sie złożyć.
Ja wiem, że jest to dla ciebie trudne do zrozumienia i wyobrażenia,
ale na grupach usenetowych bywa wiele osób.
I myslę , że nikt nie odmówi Zenkowi pomocy.
=-To jest ciebie tu kilku
Nie jestesmy żadnymi avatorami w wielu osobach,
ale żywymi ludźmi, żadnymi botami od góglarki czy Tlitera
To nie jest żaden eksperyment z wirtualnymi osobowościami Chat botów Góglarkowych
Tamto to byl fake reklamowy przed ogłoszeniem wyników spólki na Wall Street
A jakie masz teraz ciśnienie
w normie ?
sprawdź sobie