-
X-Received: by 2002:a81:7047:0:b0:31e:6e56:a0d7 with SMTP id
l68-20020a817047000000b0031e6e56a0d7mr14332486ywc.397.1658838186626; Tue,
26 Jul 2022 05:23:06 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:7047:0:b0:31e:6e56:a0d7 with SMTP id
l68-20020a817047000000b0031e6e56a0d7mr14332486ywc.397.1658838186626; Tue,
26 Jul 2022 05:23:06 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!n
ews.uzoreto.com!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!p
eer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.
com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-
mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 26 Jul 2022 05:23:06 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <zob1w8dhol2x$.1vwqtuuo65n1l$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.27.107;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.27.107
References: <62de9f85$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<f...@g...com>
<1...@4...net>
<527sei8p6z7c$.5j2aame862aj.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<zob1w8dhol2x$.1vwqtuuo65n1l$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: Elektroliza
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Tue, 26 Jul 2022 12:23:06 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 9432
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47886
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 26 July 2022 at 14:02:51 UTC+2, J.F wrote:
> On Mon, 25 Jul 2022 14:15:14 -0700 (PDT), a a wrote:
> > On Monday, 25 July 2022 at 19:12:27 UTC+2, J.F wrote:
> >> On Mon, 25 Jul 2022 18:20:52 +0200, J.F wrote:
> >>> On Mon, 25 Jul 2022 07:38:40 -0700 (PDT), a a wrote:
> >>>> On Monday, 25 July 2022 at 16:13:30 UTC+2, J.F wrote:
> >>>>> On Mon, 25 Jul 2022 15:49:59 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> >>
> >>>> Interesująca jest reakcja redoks w akumulatorach kwasowych
> >>>> Podczas eksploatacji i ladowania, w wyniku elektrolizy wody wydziela się tlen
i wodór
> >>>> ale zwiększając ciśnienie wewnatrz akumulatota nastepuje reaklcja ponownego
łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
oznaczone sealed,
> >>>> bez zaworów odpowietrzających i w nich nie ubywa elektrolitu podczas całego
okresu żywotności
> >>>> i nie trzeba wody dolewać
> >>>> a cisnienie wzrasta podczas elektrolizy, a gdy przekroczy wartośc graniczną
> >>>> proces redoks naastepuje automatycznie i tlen lączy się z wodorem i znów
cisnienia wewnątrz spada
> >>>> To byl wielki wynalazek i odkrycie
> >>>
> >>> Jakos tak nie bardzo w to wierze.
> >> [...]
> >>
> >> I jeszcze ciekawostka wyguglana
> >> https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=1
0.1.1.909.3119&rep=rep1&type=pdf
> >>
> >> "... where water loss was determined by a difference in mass.
> >> Otherworkers have realized that mass loss is not a suitable
> >> method for determining the recombination efficiency.
> >> Their testing of large stationary batteries indicated
> >> that ceils were emitting gas even though this loss was not being
> >> detected by gravimetric methods (6).
> >> Gas analyses have revealed that the composition of the gas vented from
> >> sealed batteries is mostly hydrogen with very little oxygen(6-8).
> >>
> >> The quantity of oxygen emitted is stoichiometrically out of
> >> proportion with hydrogen, and sometimes small enough to
> >> indicate nearly 100% oxygen recombination.
> >> It has been suggested that corrosion at the positive grid could be one
> >> mechanism supporting the evolution of hydrogen at the negative.
> >> "
> >>
> >> No coz, musze przyznac, ze takie stare male (7Ah) akumulatorki
> >> wyciagniete z UPS zachowuja sie dziwnie. Moze i korozja.
> >>
> >> No coz
> >> -wyglada na to, ze opisywany mechanizm rekombinacji dziala w
> >> akumulatorach,
> >> -ale jakos nie potrafie sie doszukac cisnienia ... czy ta drobna
> >> roznica cisnienia naprawde ma taki duzy wplyw ?
> >>
> >> -wyglada na to, ze pod duzym cisnieniem elektroliza moze sie nie udać
> >>
> >> Ale ...
> >> https://en.wikipedia.org/wiki/High-pressure_electrol
ysis
> >> https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0
196890422004381
> >>
> >> J.
> > przeleciałem to o czym piszecie,
> > ale wymieniacie akumulatory żelowe i z mata szklaną
> To nie ja - to oni.
> Jakby to byla jakas istotna czesc ... i z tych artykułów wychodzi,
> sugestia, ze to naprawde istotny skladnik, tylko jakos nie bardzo chca
> wyjasnic dlaczego.
> > a rekombinacja redox zachodzi w akumulatorach kwasowych, samochodowych, sealed,
bezobslugowych, od ponad 10 lat
> >
> > Kupujesz, jeździsz i nikt nic nie dolewa przez 10 lat bo wodór nie wychodzi.
> Ale one IMO nie są "sealed".
> Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
>
> I tak sie jeszcze czasem zastanawiam, czy przez te otworki wiecej
> wodoru ucieka, czy moze np elektrolit wychwytuje wilgoc z powietrza,
> bo wszak kwas siarkowy higroskopijny jest.
>
> Kolejna sprawa to napięcie w instalacji.
> Pojawily sie regulatory polprzewodnikowe, i dosc dokladnie trzymaly
> napiecie - to i gazowanie male.
> Potem nastapiła era zmniejszania napiecia/zarzadzania - u mnie w
> samochodzie jest ~13.8V.
> I juz gazowanie bardzo male.
>
> A potem nastąpila era start-stop, napiecie podniesiono,
> zwykly akumulator zastąpiono lepszym, zupelnie nie wiadomo dlaczego,
> bo wszak "zwykly rozruchowy" z rozruchem rozgrzanego silnika nie
> powininien miec problemow.
>
> Kolejna sprawa to dodatek wapnia - podobno zmniejsza gazowanie.
>
> Nadal nie bardzo wierze, aby niewielkie nadcisnienie powodowalo
> jakies wielkie efekty.
>
> P.S. I jeszcze
> https://batteryuniversity.com/article/bu-201-how-doe
s-the-lead-acid-battery-work
>
> "The sealed battery contains less electrolyte than the flooded type,
> hence the term "acid-starved."
>
> Nie ma "sealed flooded" ?
>
> "Perhaps the most significant advantage of sealed lead acid is the
> ability to combine oxygen and hydrogen to create water and prevent dry
> out during cycling. The recombination occurs at a moderate pressure of
> 0.14 bar (2psi). "
>
> Hm, zmienic wiarę ?
> > Wadą akumulatorów żelowych jest wysychanie, gdyż mają zawory pod plastikową
klapką
> > i nadmiar wodoru jest wyrzucany
> Nie rozumiem - a inne typu nie to maja zaworow pod klapką?
>
> Ja sie tam tylko zastanawiam, jak żelowe i AGM znoszą gazowanie.
> Czy nie ma problemu, bo mało gazują, przyjmniej przy porządnym
> ładowaniu?
> > Sa metody regeneracji żelowych przez dodanie soku z cytryny, ale
> > komu by sie chciało
> A to mnie zaciekawilo ...
> > Kwasowe nie nadają sie UPS bo kwas wymaga wstrząsania aby się
> wytlumacz to produncentom, bo oni chyba tylko olowiowych używaja :-)
> Chyba, ze masz na mysli jakies odmiany - np VRLA.
> > mieszał podczas jazdy i syfy nie wywoływały zwierania płyt
> A żelowych to nie dotyczy?
> Tam sie elektrolit słabo miesza.
> Podobnie AGM.
>
> Tylko że te w UPS to po latach raczej wydajnosc prądowa im
> spada/rezystancja wewnętrzna rosnie,
> i UPS sie wylacza na pelnej mocy.
>
> A jak takim sie troche pobawic, to mu wydajnosc nagle spada jeszcze
> bardziej, wrecz do mA, i nie wiem co o tym myslec - korozja plyt w
> srodku?
>
> Za to w samochodach chyba wszyskie mi w ostatnich latach padly na
> zwarcie celi, a mieszania na wroclawskich drogach nie brakuje :-)
>
> J.
>
> No i mam zagwozdke - to jakich szukac do UPS?
> Żelowych czy AGM?
>
> A tu jeszcze
> http://www.leoch.com/product/industrial/?industrytyp
e=UPS#divIndustry
> "high rate" i "Pure Lead"
>
> A moze zaplacic za "oryginal"
> https://www.youtube.com/watch?v=-DsHuwd8P4Q
--Ale one IMO nie są "sealed".
Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
Jak z otworkami wentylacyjnymi to nie sa sealed, ani nie wspieraja redox, czyli
rekombinacji.
Podjedź do marketu i sprawdź, że stoją takie akumulatory na pólce, bez żadnych
otworków
Takie 2 kupiłem, marki Bosch i 0 lat jeździśz a kwasu nie ubywa bo nic nie paruje,
ani wodór nie wychodzi.
Wodór wychodzi w akumulatorach żelowych i one wysychają
Ale w UPSach ich życie to maksymalnie 5 lat i do wymiany
A AGM sam sprawdź na zlomie, oderwij górny plastik, czy są gumopwe wentyle, jak są,
to nie jest sealed
i tez bedzie wysychał
AGM ma skarpetę z maty szklanej nasączoną kwasem siarkowym, zamiast żelu.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.22 16:38 J.F
- 26.07.22 17:03 J.F
- 26.07.22 21:59 a a
- 26.07.22 22:21 Zenek Kapelinder
- 26.07.22 23:57 a a
- 27.07.22 02:08 Zenek Kapelinder
- 27.07.22 13:58 a a
- 27.07.22 18:17 Zenek Kapelinder
- 27.07.22 21:58 a a
- 27.07.22 23:05 Zenek Kapelinder
- 28.07.22 01:01 a a
- 31.07.22 22:31 Robert Wańkowski
- 01.08.22 11:48 J.F
- 01.08.22 11:52 a a
- 01.08.22 15:17 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i