-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.
ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Elektroliza
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <62de9f85$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<8...@g...com>
Date: Tue, 26 Jul 2022 17:03:31 +0200
Message-ID: <mikm1n045zjs$.l5vei3hapk4o$.dlg@40tude.net>
Lines: 86
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.3.242
X-Trace: 1658847812 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 487 83.7.3.242:50105
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4700
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47889
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
> On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
>> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
>>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
>>> układzie zamkniętym?
>>>
>>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
>>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
>>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
>>> wodzie?
>>>
>> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem. Nie
tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale odizolowane
elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia (wysoka
rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który wydajnie
(bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000 bar, ten
wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów. Rynek
jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
> ktoś mu nieźle ściemnia
>
> Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż generuje,
czyli to proces stratny.
Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
to moze straty nie bolą.
Albo kopalnia taniego wegla :-)
O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
> I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
A wodór skąd brac? Z metanu?
A jak sie metan skonczy?
P.S. Elektrolizer ?
https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
> A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
> redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
> wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
> gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
> otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
> morza.
Samoistnie sie nie zapala.
Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
-platyna droga,
-malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
Aczkowiek mozna tez tak
https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
ombiners.html
https://hydrocapcorp.com/
> Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
produkcji, przechowywaniu, transporcie.
>
> Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
>
> Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
samochodów wodorem.
>
> No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio, Monachium,
na lotniskach
> i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo niebezpieczne
i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
Patrz wyzej.
Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
Znow problem platyny? :-)
> A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
> w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
uderzenia ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.22 21:59 a a
- 26.07.22 22:21 Zenek Kapelinder
- 26.07.22 23:57 a a
- 27.07.22 02:08 Zenek Kapelinder
- 27.07.22 13:58 a a
- 27.07.22 18:17 Zenek Kapelinder
- 27.07.22 21:58 a a
- 27.07.22 23:05 Zenek Kapelinder
- 28.07.22 01:01 a a
- 31.07.22 22:31 Robert Wańkowski
- 01.08.22 11:48 J.F
- 01.08.22 11:52 a a
- 01.08.22 15:17 Zenek Kapelinder
- 01.08.22 22:05 a a
- 01.08.22 22:16 Robert Wańkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=