eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaElektrolizaRe: Elektroliza
  • Data: 2022-07-26 13:32:16
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > układzie zamkniętym?
    > >
    > > Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    > > spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
    > > wodzie?
    > >
    > Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem. Nie
    tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale odizolowane
    elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia (wysoka
    rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który wydajnie
    (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000 bar, ten
    wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów. Rynek
    jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    ktoś mu nieźle ściemnia

    Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż generuje,
    czyli to proces stratny.

    I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.

    A wracając do tematu
    To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja redox, czyli rekombinacji atomowego
    tlenu i wodoru do wody,
    nie wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2 gazow, gdyż
    mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w otwartej przestrzeni, czyli na
    poziomie ciśnienia na powierzchni morza.

    Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w produkcji,
    przechowywaniu, transporcie.

    Akumulatory wodorowe to kolejny fake.

    Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
    samochodów wodorem.

    No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio, Monachium, na
    lotniskach
    i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo niebezpieczne i
    powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.

    A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: