eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektrociekawostkaRe: Elektrociekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aags227.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrociekawostka
    Date: Tue, 13 Jun 2023 15:19:29 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <aptrqo0z8f9i$.1kouy8s288kzx$.dlg@40tude.net>
    References: <u5sr8j$ndi$1$Shrek@news.chmurka.net> <u5srjf$1i09d$1@dont-email.me>
    <seqymagqjgsn$.g8x0sxusdm0j.dlg@40tude.net>
    <u68rt3$l4g$2$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aags227.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aags227.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.174.227";
    logging-data="10115";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:KFSAfvEQCnPaXEWRiEtE1VPlQ3w=
    sha256:m0LwSr8HdLlvprTriti1hfik6hl5DJjOnYrlu71BfvU=
    sha1:WtWZ16+S0KbDj5HTWGU2nBl+l5s=
    sha256:UOt+0oiXaDHr60mKK+nwJXPFMibMel/pFkJFvlMlg9E=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714401
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 13 Jun 2023 06:40:37 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 12-06-2023 o 17:45, J.F pisze:
    >> On Thu, 8 Jun 2023 17:19:59 +0200, heby wrote:
    >>> On 08/06/2023 17:15, Shrek wrote:
    >>>> Jak se odłączysz akumulator (ten zwykły nietrakcyjny) to za szustym
    >>>> razem moduł styczników do wymiany (zapewne w ASO;). Ciekawe co jak się
    >>>> po prostu aku skończy.
    >>>> https://e.autokult.pl/kilka-zaskakujacych-ciekawoste
    k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
    ta
    >>>
    >>> "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
    >>> tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
    >>> przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
    >>> przewodu pod napięciem.[...]
    >>>
    >>> Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    >>> akumualtor w trakcie jazdy?
    >>
    >> Wychodzi mi na to, ze uzywają baterii trakcyjnej do ładowania tego
    >> 12V, a moze do dokończenia operowania - jakies pompy i wentylatory
    >> chlodzące, moze światła, bo grzanie w zimie powinno sie szybko
    >> wyłączac.
    >>
    >> I niekoniecznie musi tu chodzic o straszliwy prąd, co o łuk
    >> elektryczny przy rozłączaniu wysokiego napięcia DC.
    >
    > Ale jaki łuk, czemu wyłączanie miałoby się odbywać inaczej niż zazwyczaj?

    Bo na DC zazwyczaj wygląda tak
    https://youtu.be/YxHCDs03UEg?t=95

    A tu przykład błędu
    https://www.youtube.com/watch?v=Cup5fMGaE2g

    A Ty jakie masz bezpieczniki przy solarach? :-P

    No a tranzystory nie iskrzą, więc jak tranzystory rozłączą obwód, tak,
    że żaden prąd nie płynie, to stycznik rozłącza bez kłopotów.

    >> W zasadzie nie powinien to być wielki problem, choc ciekawe, ile im
    >> ten aku 12V wytrzymuje - hybrydy toyoty maja podobno ostatnio problem.
    >
    > Większość hybryd i elektryków ma problemy głównie z aku 12v.

    Tylko ostatnie toyoty jakies nadmierne ...

    >> Hm, a jak w Tesli? Tam trochę samochodu działa na parkingu ...
    > Jedzie z aku trakcyjnego.
    > Ale z aku 12v też mieli problemy, zmienili typ na li-on.

    Ta zmiana głównych problemów wydaje się, ze nie usuwa, za to moze
    dodawać kolejne :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: