  • Data: 2018-06-05 11:30:04
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:2oom3fu4uvjk$.us8ae6tyasik$.dlg@40tude.net...
    > Cos mi chodzi po glowie, ze ktorys procek z rodziny mial port I/O na
    > pokladzie, pare bitow, ale wystarczalo do przelaczania bankow.

    6510 właśnie ZTCP, trzy dodatkowe linie.
    Spotkałem się z poradą, że jak się C64 wstać nie chce (jak go zaboli coś),
    to trzeba spróbować te 3 linie odgiąć na zewnątrz.

    > A po co - przeciez ten program i tak zabangla tylko na C64.

    Nie to, chodziło mi o złośliwość, która w jakiś sposób zbada, z którą wersją
    6502 mamy do czynienia i nie pozwoli programowi odpalić, jeśli będzie "ta
    inna". Lub odwrotnie, program uczynny, który wskaże, "co tam panie być może
    macie".

    > Sterownik ekranu :-)

    Acha, kapię... przyjrzę się temu, za dużo na głowie, to i oczywistości
    uciekają. Raz mi się w ferworze dyskusji "uciekło" od pętli autobusowej, w
    miejscu, gdzie jest ona od lat...

    > DMA moglo byc potrzebne do czytania/zapisu dyskietek.
    >
    > Atari co prawda radzilo sobie bez, C64 chyba tez bez.

    Z tego, co w gadzinówkach pisali o tym, nie wspominali o DMA. Natomiast temi
    palcyma odpalałem demo, co 1. Czyta dyskietkę z czynnymi przerwaniami
    zrobionymi tak, aby demo nie cięło w trakcie czytania (więc jasne, że
    procedura musiała być inaczej napisana), 2. czyta dysk "realtime" z
    niewielkim turbo (wczytywanie sampli dla naturalnego 4-bitowego COVOX-a w
    C64), łączna waga dema ok. 100-120 kB. Jeśli wystąpi błąd odczytu dysku,
    zapętlają się obecne w pamięci dane, ale demo nie staje. Cały czas na żywo.
    Ad 1. - W normalnej obsłudze, taka czynność na stówę spowoduje przycięcie
    dema. W żadnym momencie nie spotkałem się z tym, aby DMA brał w tym udział,
    przynajmniej żaden opis nie wspominał, albo ja zapomniałem...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...