  • Data: 2018-06-05 23:01:50
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 5 Jun 2018 22:08:46 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    [...]
    > Wszelkie operacje dyskowe w C64 i Atari odbywały się bez DMA aczkolwiek
    > z pewnym wsparciem sprzetu bo za pomocą portów szeregowych.

    Tyle, ze stacje mialy wlasny procesor.

    dyskietki mialy 250-500 kb/s, czyli 16-32us/bajt.
    Tak gdzies blisko granicy mozliwosci programowych owczesnych
    procesorow, ale ciagle w zasiegu.

    Przy czym to dane z peceta - atarynka ze swoim FM miala chyba mniej.

    IBM zdecydowal sie jednak na DMA.

    > Ogólnie w 8-bitach DMA raczej nie wykraczało poza ramy czytania pamięci
    > przez scalak generujący obraz oraz odswieżanie. Nie wiem czy coś więcej
    > nie zrobiono w Apple II, tam system z 6502 był mocno rozbudowany.
    >
    > Z80 mał o tyle latwiej że sam odswiezal pamięć, w przypadku 6502 była
    > bieda straszna.

    Majac wyswietlanie obrazu odswiezanie juz raczej nie bylo problemem.

    J.