  • Data: 2018-06-02 18:53:30
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.06.2018 o 17:43, Atlantis pisze:
    > Tak swoją drogą, da się gdzieś dostać jeszcze peryferia (UART, port
    > równoległy, timer, RTC itp.) kompatybilne z magistralą MOS6502?
    > Ewentualnie, czy nie będzie żadnych problemów z podpięciem intelowskich
    > układów (8251, 8253, 8255), jeśli zastosuję prosty układ konwertujący
    > sygnał R/W i drugie wyjście zegarowe na sygnały WR i RD? W końcu i tak
    > ich potrzebuję, żeby obsłużyć standardowe RAM-y i EPROM=y...

    Pisałem o tym trochę wcześniej. Możesz spokojnie użyć peryferiów Intela.
    Magistrala 6502 jest synchroniczna. Zapis do na magistralę następuje
    przy opadającym zboczu Fi2 przy aktywnym stanie niskim sygnału R/W.
    Strob zapisu w peryferiach intela jest asynchroniczny. Tak jak piszesz
    trzeba poskładać intelowskie sygnały WR i RD z kombinacji R/W z Fi2.
    Jeśli chodzi o RD to wystarczy negacja sygnału R/W. Sygnał WR robisz
    przez NOT Fi2 OR R/W lub NOT(NOT R/W AND Fi2) Druga metoda pozwala
    zrobić sterowanie na dwóch bramkach z 74LS00.
    Osobiście nie polecam 8251. Jest dość upierdliwy i było trochę błędów w
    dokumentacji. Chyba, że chcesz go użyć w podstawowym trybie
    asynchronicznym. Nie ma własnego dzielnika prędkości transmisji więc
    trzeba go poganiać z jednego licznika 8253.

    Grzegorz