  • 11. Data: 2010-09-22 00:26:37
    Temat: Re: Ekoterrotysci znow atakuja S7
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:i7b2q1$7fr$1@inews.gazeta.pl...

    > Mnie zastanawia dupowatość urzędasów i inwestorów. Jak można tak kretyńsko
    > przygotować projekt aby ekolodzy mieli podstawy prawne do oprotestowania?

    A kto powiedział że mają?
    Pismak który wysmażył artykuł?

    Stwierdzi to sąd.

    Jakby za każdy nieuzasadniony protest sąd zarządzał odszkodowanie od autorów
    protestu i ekooszołomy musiałyby bulić zamiast dorabiać się na
    protestowaniu, od razu inaczejby śpiewały.

  • 12. Data: 2010-09-22 09:05:15
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-09-21 22:57, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Zresztą kraje zamożne nagle zobaczyły jakie straty poczyniły w
    > środowisku (w drodze do zamozności) i teraz pakują potworną kasę na
    > przywrócenie środowiska do normalności.

    Jednocześnie narzucając standardy tej ochrony krajom słabiej rozwiniętym.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2010-09-22 09:34:54
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Oczywiście temat jest w cholerę trudny i złożony, nie wiem czy na dyskusję
    > na grupie.

    Nie widziałem wilków ani łosi na siódemce w okolicy Skarżyska, nie słyszałem
    o tym, żeby w tej okolicy jakiś wilk spowodował wypadek (pewien rodzaj łosi
    pewnie tak ale niekoniecznie to ten czteronożny). Motylki latają górą więc
    jakby mają większe szanse przetrwania.
    Na S7 od Warszawy do Kielc najszerszymi konstrukcjami nad trasą są właśnie
    przejścia dla zwierzyny lesnej. Takie przejście jest OIDP zaprojektowane i
    wykonane w południowej części S7 koło Skarżyska. Ma być drugie w części
    północnej? No to wilki i łosiebęda miały lepiej niż ludzie.
    Ulubione przez p. Błochowiak korytarze pionowe i poziome (N-S i E-W) zawsze
    będą się przecinały z drogami poziomymi i pionowymi . Czyli co - pat?
    Łoś przejdzie - samochód nie przejedzie?

  • 14. Data: 2010-09-22 09:44:10
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    LEPEK pisze:

    > Jednocześnie narzucając standardy tej ochrony krajom słabiej rozwiniętym.

    Na przykład wspomniane niezbędne przeprawy dla zwierząt. Lepiej je
    zrobić od razu niż po latach wydawać krocie na ratowanie środowiska.
    Raczej widzę dawanie przykładu jak unikać błędów które popełnili przed laty.

    Szczególnie, ze zrobienie przepraw dla zwierzaków w niczym nie
    przeszkadza budowanej autostradzie. Podnosi to koszty inwestycji, ale
    koszty te będą z pewnością mniejsze niż późniejsza modernizacja
    inwestycji istniejącej i koszty odtworzenia środowiska.

    Można oczywiście olać ciepłym moczem wilki, łosie itd. Ale idąc tym
    tropem, bezzasadne wydaje sie budowanie obwodnic, przecież można
    poblokować boczne dojazdy do głównej ulicy przecinającą miasto aby
    służyła wyłącznie do tranzytu ;-)

    Aby nie było wątpliwości, widzę konieczność budowania autostrad, ale tak
    aby zwierzaki mogły sobie łazić odpowiednio zlokalizowanymi przeprawami.
    Ludzie będa mieli swoje szlaki komunikacyjne, zwierzaki swoich nie utracą.

    Seco

  • 15. Data: 2010-09-22 09:47:51
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    CeSaR pisze:

> [...]
    > będą się przecinały z drogami poziomymi i pionowymi . Czyli co - pat?
    > Łoś przejdzie - samochód nie przejedzie?

    Nie rozumiem co masz na myśli. Jest autostrada, jest przejście dla
    zwierzyny, samochody śmigają, zwierzaki łażą, jest tak jak być powinno.
    Gdzie łozie i inne mają lepiej niż ludzie?

    Seco

  • 16. Data: 2010-09-22 10:14:00
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Nie rozumiem co masz na myśli. Jest autostrada, jest przejście dla
    > zwierzyny, samochody śmigają, zwierzaki łażą, jest tak jak być powinno.
    > Gdzie łozie i inne mają lepiej niż ludzie?

    Bo nie rozumiem o co chodzi. W Skarżysku jest wykonane przejście (nawet dwa)
    dla łosi i innych czworonogów na S7 w południowej części miasta. Przejścia
    są opisane jako te dla dużych zwierząt.
    http://www.s7-skarzysko-wystepa.pl/site.php?id=61

    Artykuł z wątku mówi o węźle północnym i o tym, ze tam przebieg trasy
    przeszkadza wędrówkom łosi i wilków. Ten sam artykuł mówi, że przejść dla
    różnych zwierzaków jest siedem ("W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w
    naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt."). Czyli co - te
    łosie i wilki maszerują dokładnie! tam, gdzie ma być nowy węzeł i
    zaprojektowane i wykonane przejścia są im zupełnie niepotrzebne? Inwestycja
    na południu jest w zasadzie zakończona więc to nie o nią chodzi - w razie
    gdyby ktoś pomylił północ z południem: "Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z
    dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał
    na wniosek samorządu miasta".

  • 17. Data: 2010-09-22 10:53:43
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    CeSaR pisze:

> [...]
    > dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał

    Msze wychodzić, więc krótko. Ale jeśli są zrobione przejścia w
    odpowiednich miejscach to nikt się nie powinien czepiać.

    Pozdrawiam

    Seco

  • 18. Data: 2010-09-22 10:59:58
    Od: "Wmak" <w...@g...pl>

    > Chronienie motylków jakoś› mniej mnie przekonuje, nie wiem czemu.

    Mnie też nie przekonuje, tylko stary dowcip przypomina:

    Wiesz, czym się różni syf od motylka?
    Nie wiesz?..................

    Złap i porównaj !

  • 19. Data: 2010-09-22 12:35:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-22 10:14, CeSaR pisze:

> [...]
    > różnych zwierzaków jest siedem ("W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w
    > naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt.").

    A swoją drogą, mierzy się skuteczność takich przejść? Jakieś czujniki się
    instaluje żeby sprawdzić ile tej zwierzyny tak naprawdę przechodzi?
    Bo szczerze mówiąc, łosia na przejściu to nigdy nie widziałem...

  • 20. Data: 2010-09-22 14:04:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:27:03 +0200, LEPEK napisał(a):
    > Bo budowanie dróg szybkiego ruchu szkodzi środowisku.

    Niekoniecznie - bo auta zamiast spalać litry paliwa stojąc w korkach,
    śmigają zużywając znacznie mniejsze ilości ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944