  • 31. Data: 2017-07-01 16:05:36
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.07.2017 o 15:48, Ghost pisze:

    > Nie może, znakomita większość energii jest produkowana z nieodnawialnych.

    A nawet jeśli, to póki co ani fotowoltaika ani turbiny wiatrowe
    samoistnie na drzewach nie rosną.

    Shrek

  • 32. Data: 2017-07-01 17:27:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > http://innpoland.pl/135673,nie-do-wiary-samochody-el
    ektryczne-szkodza-bardziej-niz-spalinowe

    > "...Szwedzki Instytut Środowiska obliczył, że przy produkcji baterii zasilającej
    pojazd elektryczny atmosfera zostaje zanieczyszczona przez prawie 20 ton dwutlenku
    węgla. Przez osiem lat właśnie tyle wytwarza auto spalinowe."

    Bynajmniej nie chce z tego robić kolejnej dyskusji o wyższości czego na
    czymś innym, ale bierzcie pod uwagę też czynniki których nie znacie.
    Ludzie biorą kredyty konsolidacyjne mimo że całkowity koszt będzie
    wyższy. I napiszecie, że liczyć nie potrafią?

    Z ekologią pewnie będzie podobnie. Może nie ilość wytwarzanych
    zanieczyszczeń jest takim problemem, a to że są one rozproszone na
    miliony pojazdów. Z elektrykami wystarczy przynajmniej nadzorować
    elektronie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2017-07-01 18:22:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-01 o 15:44, Myjk pisze:

    > Spalanie paliw kopalnianych w elektro(ciepło)wniach w celu wytworzenia
    > prądu i napędzania nimi pojazdów czy ogrzewania domów jest znacznie
    > zdrowsze dla ludzi niż spalanie paliw kopalnianych przez spalanie
    > rozproszone. Tylko skrajni ignoranci twierdzą inaczej.

    Spalanie paliw płynnych w pojazdach mechanicznych jest bardziej
    ekologiczne niż spalanie paliw stałych w pojazdach mechanicznych
    (parowych). Tylko skrajni ignoranci twierdzą inaczej.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2017-07-01 19:10:30
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >zanieczyszczeń jest takim problemem, a to że są one rozproszone na miliony
    >pojazdów. Z elektrykami wystarczy przynajmniej nadzorować elektronie.

    Nie wystarczy, trzeba jeszcze nadzorować znacznie bardziej problematyczne
    ekologicznie baterie.

  • 35. Data: 2017-07-02 02:40:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Ludzie biorą kredyty konsolidacyjne mimo że całkowity koszt będzie
    > wyższy. I napiszecie, że liczyć nie potrafią?

    Mysle ze jak komus co miesiac brakuje do pierwszego to taki kredyt bedzie
    chcial wziąć jesli miesieczna spłata wyjdzie mniejsza. Nawet gdy za to
    zapłaci większym kosztem całkowitym kredytu.

> [...]
    > zanieczyszczeń jest takim problemem, a to że są one rozproszone na
    > miliony pojazdów. Z elektrykami wystarczy przynajmniej nadzorować

    I jeszcze gdzie jest rozproszone. Przy chodnikach w miescie miedzy
    budynkami czy gdzies wychodzi z wysokiego komina daleko za miastem.

  • 36. Data: 2017-07-02 09:29:16
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > O przyrode sie nie martw, ona sobie radzila odkad jest i przetrwala, chociaz gorsze
    kataklizmy byly niz elektrownie i samochody spalinowe.

    Wiesz co powiedział pewien drwal na Wyspie wielkanocnej ścinając
    ostatnie drzewo?
    .
    .
    Do tej pory jakoś to było. :)

    Popatrz na mape swiata. Jak sie ociepli to wiecej terenow do
    zagospodarowania zyskamy niz stracimy.

    Przy podniesieniu się poziomu mórz jakieś nowe lądy się pokażą?

    Ej, chyba próbujesz mnie oszwabić? :)

    Argument z chorobami jest dety bo dzisiaj jest latwosc podrozowania i
    jakos cale narody nie wymieraja bo ktos epidemie tropikalnej choroby
    przywiozl.

    Epidemii jeszcze nie było, chociaż ja chorowałem na malarię w Polsce po
    powrocie z Afryki.
    Ale jeśli klimat byłby cieplejszy, to mógłbym zostać nosicielem i co wtedy?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 37. Data: 2017-07-02 09:40:46
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >I jeszcze gdzie jest rozproszone. Przy chodnikach w miescie miedzy
    >budynkami czy gdzies wychodzi z wysokiego komina daleko za miastem.

    Elektrocieplownie daleko poza miastem? Miszczu ciagle zadziwiasz.

  • 38. Data: 2017-07-02 10:55:17
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, July 1, 2017 at 4:17:16 AM UTC+10, Kris wrote:
> [...]
    pojazd elektryczny atmosfera zostaje zanieczyszczona przez prawie 20 ton dwutlenku
    węgla. Przez osiem lat właśnie tyle wytwarza auto spalinowe."

    Daleki jestem od gloryfikowania pojazdow elektrycznych ale moim zdaniem artykul jest
    tak tendencyjny, ze az smieszny.

    "produkcja elektrycznego pojazdu może być bardziej szkodliwa dla atmosfery niż jazda
    samochodami spalinowymi." Dlaczego porownujemy _produkcje_ jednego pojazdu do
    szkodliwosci _eksploatacji_ kolejnego. Nie logiczniej bylo porownac szkodliwosc
    _produkcji_ elektryka do szkodliwosci _produkcji_ spalinowego? To samo z
    eksploatacja.

    "W polskich warunkach pojazdy elektryczne emitują tyle dwutlenku węgla, co silnik
    spalinowy najnowszej generacji". Aha, "w polskich warunkach"... A np. w Norwegii,
    gdzie 98% energii pochodzi z odnawialnych zrodel? Dalej, zapominamy o reszcie
    zanieczyszczen? Nie zauwazamy rozwoju paneli slonecznych, baterii domowych?

    Ja samochodu elektrycznego jeszcze nie kupie bo nie widze w nim ani ekonomicznego ani
    praktycznego sensu. Drogi zakup samochodu,drogi prad w miejscu gdzie
    mieszkam,koniecznosc dokladnego planowania podrozy czy latania co wieczor z kablem do
    garazu skutecznie mnie odstraszaja. Ale troche ciesze sie, ze sa ludzie ktorzy za
    taka malo praktyczna nowinke zaplaca bo przyczyni sie to do rozwoju calej branzy
    pojazdow elektrycznych i baterii. Za kilka lat pewnie juz bede mogl kupic taki pojazd
    za cene normalnego samochodu spalinowego, doladuje z energii zgromadzonej w baterii
    domowej, przyczynie sie do zmniejszenia zanieczyszen w miescie itd. Na chwile obecna
    czekam na spadek cen baterii domowych zeby nie oddawac pradu z paneli do sieci za pol
    darmo, na elektryka przyjdzie czas po tym ;)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 39. Data: 2017-07-02 11:14:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.07.2017 o 10:55, Iguan_007 pisze:
> [...]

    _produkcji_ elektryka do szkodliwosci _produkcji_ spalinowego? To samo z

    Oczywiście, ze tak by należało. I wyjedzie to co jest oczywiste -=
    produkcja spaliniak pochłania mniej energii i zasobów więc jest bardziej
    "ekologiczna" od elektycznego z bateriami. Co do eksploatacji - zależy
    co liczysz - jak co2 to też raczej wyjdzie gorzej. Jak inne śmieci, to
    zapewne lepiej.

    > "W polskich warunkach pojazdy elektryczne emitują tyle dwutlenku węgla, co silnik
    spalinowy najnowszej generacji". Aha, "w polskich warunkach"... A np. w Norwegii,
    gdzie 98% energii pochodzi z odnawialnych zrodel?

    A w ile ludzi w tej Norwegii mieszka? Bo Norwegia jest zupełnie
    niereprezentatywna. Ale rzeczywiście - w Norwegii będzie całkiem fajnie.
    Tyle, że równie dobrze mógłbyś napisać, że jest prosta drogą, żeby
    Polska była bajecznie bogata - wystarczy, żeby miała złoża gazu jak
    Norwegia:)

    > Dalej, zapominamy o reszcie zanieczyszczen?

    Nie zapominamy - tu elektryki wypadają lepiej (choć nie wiem jak by
    wyglądała sprawa jak w czasie wypadku ta bateria się rozsypie po okolicy)

    > Nie zauwazamy rozwoju paneli slonecznych,

    W naszej strefie klimatycznej są one opłacalne tylko ze względu na
    dotacje. Energetycznie prawdopodobnie się nie zwórcą - więcej energi
    pójdzie na ich wyprodukowanie, transport, montaż i serwis i późniejszą
    utylizację niż wyprodukują przez te 10 czy pietnaście lat eksploatacji.

    > baterii domowych?

    A co to jest "bateria domowa"?

    Shrek

  • 40. Data: 2017-07-02 11:32:14
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, July 2, 2017 at 7:14:24 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Oczywiście, ze tak by należało. I wyjedzie to co jest oczywiste -=
    > produkcja spaliniak pochłania mniej energii i zasobów więc jest bardziej
    > "ekologiczna" od elektycznego z bateriami.

    Niech wyjdzie jesli tak jest. Ale nie porownujmy zupelnie innych rzeczy (szkodliwosc
    producji/eksploatacji) bo to nie jest rzetelne dziennikarstwo.

> [...]
    >
    > A w ile ludzi w tej Norwegii mieszka? Bo Norwegia jest zupełnie
    > niereprezentatywna. Ale rzeczywiście - w Norwegii będzie całkiem fajnie.

    Ale produkcja energii sie zmienia i jest rozna w roznych panstwach. Pisanie,ze
    elektryki sa zle bo _teraz_ w PL emituja tyle co spalinowce to troche przesada. Ile
    energii odnawialnej maja takie Niemcy i jaki jest trend?

    > więcej energi
    > pójdzie na ich wyprodukowanie, transport, montaż i serwis i późniejszą
    > utylizację niż wyprodukują przez te 10 czy pietnaście lat eksploatacji.

    To aktualne dane? Masz moze zrodlo? Bo tutaj mowia cos innego:
    https://phys.org/news/2016-12-solar-panels-repay-ene
    rgy-debt.html

    > A co to jest "bateria domowa"?

    Chocby Tesla Powerwall